ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖶 לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ

בעניין מ"ש רבי נחמן מברסלב כאן breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

וגם כאן breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ו - אות קמ

דַּע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

עַל כֵּן הֵם צְרִיכִים לְתַעֲנִית, דְּהַיְנוּ עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

כִּי בְּוַדַּאי יָדוּעַ, שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל דָּבָר

כִּי 'אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא בָּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו'

אַך מַה שֶּׁצְּרִיכִין לִפְעָמִים לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

..

וְהָעֲבוֹדָה זָרָה וְהַכְּפִירוֹת הֵם בִּבְחִינַת: "אַף אֵין יֵשׁ רוּחַ בָּהֶם"

שֶׁאֵין בָּהֶם שׁוּם רוּחַ כְּלָל

וְהַקְּטַנֵּי אֲמָנָה הֵם בִּבְחִינַת "מִקּצֶר רוּחַ"

שֶׁהוּא כְּמוֹ מְמֻצָּע

דְּהַיְנוּ שֶׁאֵין לָהֶם אֱמוּנָה שְׁלֵמָה

שֶׁהִיא בְּחִינַת מַאֲרִיך רוּחוֹ, כַּמּוּבָא בְּמָקוֹם אַחֵר

[בְּלִקּוּטֵי א סִימָן קנה]

וְאַף עַל פִּי כֵן אֵינָם כּוֹפְרִים לְגַמְרֵי, שֶׁאֵין לָהֶם שׁוּם רוּחַ כְּלָל

רַק הֵם כְּמוֹ מְמֻצָּע

וְרוּחָם קְצָרָה בְּחִינַת מִקּצֶר רוּחַ

וְזֶהוּ: "מִקּצֶר רוּחַ וּמֵעֲבדָה קָשָׁה"

שֶׁמֵּחֲמַת שֶׁהֵם בִּבְחִינַת "קצֶר רוּחַ", מֵחֲמַת שֶׁהֵם קְטַנֵּי אֲמָנָה כַּנַּ"ל

עַל יְדֵי זֶה צְרִיכִין לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת וּלְתַעֲנִיתִים כַּנַּ"ל

...

כְּמוֹ כֵן כְּשֶׁיֵּשׁ קַטְנוּת וּפְגָם בֶּאֱמוּנָה, צְרִיכִין לַעֲשׂוֹת עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת כַּנַּ"ל

וְיֵשׁ כַּמָּה בְּחִינוֹת בִּקְטַנֵּי אֱמוּנָה

כִּי יֵשׁ אֲפִילּוּ צַדִּיקִים שֶׁהֵם קְטַנֵּי אֲמָנָה

כְּמוֹ שֶׁדָּרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה עַל פָּסוּק.

"כִּי מִי בַז לְיוֹם קְטַנּוֹת" 'מִי גָּרַם לַצַּדִּיקִים' וְכוּ'

****

וסוד העניין הוא, כי הצדיק האמת זוכה להשיג את התכלית בכל דבר, והוא תמיד ובכל רגע ורגע כבר נמצא בתכלית הסופית של שעשוע העולם הבא.

כמבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא

*

וכדי לזכות לזה, לשם כך צריך אמונה שלמה, שהיא בחינת ארץ ישראל, ששם דייקא עולים מדרגה לדרגה.

כמבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=554 - חיי מוהר"ן - א - שיחות השיכים להתורות

וגם כאן breslev.eip.co.il/?key=847 - קיצור ליקוטי מוהר"ן - ח"א - כ - תשעה תקונין

כי רק מי שיש לו שלמות האמונה, רק הוא זוכה להתחדשות בכל רגע מחדש ולעלות מדרגה לדרגה בכל רגע מחדש.

וכמו שרבי נחמן מברסלב אמר על עצמו, שאפילו הבל פה הוא לא מוציא ללא התחדשות.

כמובא כאן breslev.eip.co.il/?key=566 - חיי מוהר"ן - שמ - מעלת תורתו וספריו הקדושים

*

ואצל הצדיק האמת שזכה לעשות תשובה שלמה, הוא לא צריך לחפש מצוות, כי המצוות מחפשות אותו.

כמבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=236 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה נט - יֵשׁ זָרִיז וְנִשְׂכָּר, זָרִיז וְנִפְסָד

שהמצוות רודפות אחרי הצדיק וכולי.

*

ויש גם את עניין הכוח המושך דהיינו כוח המשיכה של הארץ, דהיינו שככל שהאדם קרוב יותר, כך כוח המשיכה חזק יותר.

כמבואר כאן breslev.eip.co.il/?key=341 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ע - וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁמִינִי קָרָא משֶׁה

וכאשר האדם הוא כבר נמצא כולו באין סוף ממש, ממילא הוא לא צריך להתאמץ בכלל.

*

וכדי לזכות לכל הנ"ל לשם כך צריך אמונה שלמה וכולי...

ומצו"ב מאמר בעניין הנ"ל www.eip.co.il/?key=30 - הצלחה אוטומאטית. איך להצליח בהצלחה אוטומאטית?

איך להצליח. הצלחה.

הצלחה אוטומאטית = הצלחה שאינה כרוכה במאמץ.

הצלחה אוטומאטית = הצלחה שמגיעה מעצמה אל האדם.

מי שיחקור את העניין יגלה שהוא תלוי בדבר אחד ויחיד. רמת התלות של ההצלחה במעטפת החיצונית של המציאות.

ככל שההצלחה תלויה יותר בצורה מוגדרת יותר וייחודית יותר של המציאות, כי היא רחוקה יותר מלהיות אוטומאטית. לא רק שהיא לא מגיעה אל האדם מעצמה, אלא שגם לא בטוח שהאדם יצליח להגיע אליה גם עם מאמץ.

כאשר ההצלחה מוגדרת על ידי ציור ומצב ספציפי של המציאות, במקרה כזה ההצלחה אינה יכולה להיות אוטומאטית.

יחד עם זאת, כדי להגיע להצלחה אוטומאטית, הצלחה שבאה מעצמה לאדם, לשם כך יש להפוך את ההצלחה לכמה שפחות תלויה בצורה החיצונית של המציאות, וכמה שיותר תלויה במהות הפנימית של המציאות, המהות שמשתנה פחות מאשר המעטפת החיצונית.

הדבר תלוי בעד כמה האדם מבין מהי הצלחה אמיתית.

כאשר ההצלחה מוגדרת כמצב חיצוני מסוים שבו נמצא האדם, הרי שההצלחה הזו אינה אוטומאטית, והרי שלשם הצלחה כזו דרוש מאמץ רב וגם לא בהכרח בטוח שהיא אפשרית.

יחד עם זאת, כאשר האדם מסתכל על המהות הפנימית, דהיינו האדם מסתכל על הרצון הפנימי ביותר שלו, הרצון שבגללו ושממנו נוצר הרצון החיצוני שלו שהמציאות תהיה דווקא בצורה כלשהי, כאשר האדם מזדהה עם הרצון הפנימי ביותר שלו, על ידי זה הוא מגלה כי ההצלחה האמיתית היא בכלל אוטומאטית.

כאשר האדם מתחבר לפנימיות שלו והתלות הרגשית שלו היא פנימית בפנימיות שלו ולא במצב החיצוני של המציאות, על ידי זה האדם מאפשר להצלחה האמיתית להגיע אליו מעצמה. כי ההצלחה האמיתית הפנימית זמינה בכל צורה של מציאות.

ברמה המעשית: הפוך את ההצלחה שלך לפנימית במקום לחיצונית.

הצלחה פנימית = רגש פנימי של האדם שאינו תלוי במצב חיצוני של המציאות.

כאשר ההצלחה הופכת לפנימית לחלוטין, באותו הרגע היא גם כרוכה ב 0 אחוזי מאמץ והיא אוטומאטית לחלוטין.

*

קצב התקדמות. קצב ההתקדמות של האדם בכל תחום, הוא תוצאה ישירה של ההתקדמות עצמה. ככל שהאדם מתקדם יותר, כך קצב ההתקדמות שלו גדל מעצמו.

הדבר דומה לכוח המשיכה של כדור הארץ. ככל שהאדם מתקרב יותר, כך כוח המשיכה גדל יותר. וכן להפך, ככל שהאדם מתרחק יותר, כך כוח המשיכה קטן יותר.

בשורה התחתונה, ככל שהאדם מתקרב יותר אל הטוב האמיתי, כך הטוב האמיתי מתקרב יותר אליו.

בסופו של התהליך כאשר האדם מגיע אל השלמות, במצב כזה האדם מספיק להתאמץ לגמרי והטוב האמיתי מגיע אליו מעצמו ללא שום מאמץ כלל.

קצב ההתקדמות תלוי בעד כמה האדם רואה את הפוטנציאל והאפשרויות הקיימות במציאות. ככל שהאדם מודע יותר לפוטנציאל ולאפשרויות שיש לו להצליח יותר, כך הוא מסוגל להצליח מהר יותר.

קצב ההתקדמות האישי של האדם תלוי בעד כמה הוא רואה את הטוב שיש בכל דבר.

כאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא רואה את הטוב בכל דבר, זאת הנקודה שבה הוא כבר אינו צריך להתאמץ להרגיש טוב, אלא הטוב בא אליו מעצמו.

ברמה המעשית: כדי להאיץ את קצב ההתקדמות צריך להתקדם אל ראיה נכונה ואמיתית של המציאות. ככל שהאדם רואה טוב יותר את המציאות, כך הפוטנציאל של המציאות חשוף יותר בפניו וכך הוא מתקדם מהר יותר בפחות מאמץ.

ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
...איש הישראלי נברא, שיהיה לו ממשלה על המלאכים וזה התכלית והסוף של ישראל כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'עתידין צדיקים, שיהיה מחצתן לפנים ממלאכי השרת' שנאמר: "כעת יאמר ליעקב ולישראל מה פעל אל" שהמלאכים יצטרכו לשאל מישראל, כשירצו לידע מה פעל אל וצריך כל אחד לראות, שיבוא לזה התכלית, שיהיה לו ממשלה על מלאכים אך צריך לשמר עצמו מאד ולראות, שיהיה לו כח לעמד בממשלה זו שלא יקנאו בו מלאכי השרת ויפילו אותו, חס ושלום כי המלאכים מתקנאים מאד באדם כזה, שיש לו...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכט - אֶרֶץ אכֶלֶת יוֹשְׁבֶיהָ
...מוהר"ן ח"א - תורה קכט - ארץ אכלת יושביה ארץ אכלת יושביה כשמקרב להצדיק, אף שאינו מקבל ממנו כלל, הוא גם כן טוב מאד והאמונה לבדה שמאמין בהצדיק, מועיל לעבודת השם יתברך כי טבע האכילה שהמזון נתהפך לנזון כגון כשהחי אוכלת צומח כגון עשבים, נתהפכין העשבים לחי, כשנכנסין בתוך מעיה וכן מחי למדבר כשהמדבר אוכל החי, נתהפך החי למדבר ולכל מקום שנכנס לשם המזון שנתחלק להאיברים, נתהפך למהות האיבר ממש שנכנס לשם כגון החלק מהמזון הנכנס להמח נתהפך למח והנכנס ללב נתהפך ללב...
שיחות הר"ן - אות פא
...היה אצלו בני אדם אחרים למנעו אף על פי שגם אז היו באים על האדם כל הבלבולים וכל המחשבות הטורדות וכל המניעות אף על פי כן בודאי היה מטה עצמו לדרך החיים כי סוף כל סוף היה מטה תמיד לדרך האמת ואפילו אם היה עובר עברה חס ושלום רחמנא לצלן אף על פי כן בודאי היה מתחרט חרטה גדולה מאד בכל פעם וסוף כל דבר היה נשאר אצל האמת אבל כשיש בני אדם המבלבלים דהינו כשהאדם מתחבר חס ושלום לאיזה חכמים בדעתם שיש להם איזה ידיעה בחקירה ופילוסופיא או לכת לצים והם החכמות הנהוגים...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קכו - שֶׁשִּׁבְּחוּ הַחֶבְרַיָּא אֶת רַבִּי שִׁמְעוֹן בֶּן יוֹחַאי
...שמעון בן יוחאי בזוהר בכמה מקומות ששבחו החבריא את רבי שמעון בן יוחאי איתא וי לדרא כד תסתלק פוק עין ותשכח . "שבת וינפש", 'כיון ששבת וי אבדה נפש' הינו שמחמת גדל התענוג של הנפש יתרה שבא בשבת על כן מתחילים תכף להתגעגע ולהצטער על אבדת הנפש במוצאי שבת כן החבריא, מחמת גדל התענוגים והשעשועים שקבלו מרבם רבי שמעון בן יוחאי על כן תכף ומיד התחילו להתגעגע ועלה על לבם צער ההסתלקות שיהיה להם בכל מקום ששבחו החבריא את רבי שמעון בן יוחאי על שגלה להם סוד נפלא תמצא שאחר...
שיחות הר"ן - אות קלג
שיחות הר"ן - אות קלג מה שכתוב בהתורה המדברת מגדל אסור גזלה וחמדה אפילו במחשבה [בסימן ס"ט חלק ראשון] פרוש על הגוזל את חברו, שפרש: 'יוליכנו אחריו אפילו למדי' דהינו למודי ה', הינו הבנים וכו' עין שם שמעתי מפיו הקדוש שאמר שכך שמע שהיו לומדים כן הגמרא הנ"ל במקום ששמע...
לראות את המלך / ולא יראני האדם וחי?!
...מעשיות - מעשה ט - מחכם ותם בשעת אכילתם התחילו לדבר יחד התחיל החכם להוכיח לו דעתו הנ"ל, שאין מלך כלל גער בו התם השר: הלא אני בעצמי ראיתי את המלך! השיב לו החכם בשחוק אתה יודע בעצמך, שזה היה המלך? אתה מכיר אותו ואת אביו ואת זקנו שהיו מלכים? מאין אתה יודע שזה מלך? אנשים הגידו לך שזה מלך, ורמו אותך בשקר וחרה להתם מאד מאד על דבר המלך על שהוא כופר במלך שהחכם שהיה פילוסוף, הוא כפר בקיומו של המלך. ולכולם הוא היה יכול למכור את סיפוריו, משום שבאמת רוב העם לא...
שיחות הר"ן - אות רפג - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
...בשמו שאמר לענין בני הנעורים שעל פי הרב מבלבל אותם בתפילתם מחמת שלא זכו להתקדש כראוי בקדשת הזווג ועל כן כשעומדין אחר כך להתפלל קשה עליהם מאד להתפלל והוא זכרונו לברכה, הזהיר על זה כמה פעמים לבלי לפל בדעתו מזה כלל ומה דהוה הוה ובשעת התפילה צריכין לשכח הכל לגמרי ולהתגבר להתפלל בשמחה כראוי תמיד איך שהוא ואמר: שעל זה 'הצטער אבא בנימין, על תפילתי שתהא סמוכה למטתי' 'מטה' הוא לשון זווג וזהו 'על תפילתי שתהא סמוכה למטתי' שאוכל להתפלל אחר כך בסמוך מיד ולא יבלבל...
להאיר בדרי מעלה ובדרי מטה
...co.il/?key=184 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - ויהי מקץ - כי מרחמם ינהגם כי יש דרי מעלה ויש דרי מטה דהינו עולם העליון ועולם התחתון, בחינת שמים וארץ וצריך הצדיק להראות לדרי מעלה שאינם יודעים כלל בידיעתו יתברך שזה בחינת השגה של מה בחינת: 'מה חמית מה פשפשת' בחינת איה מקום כבודו ולהפך: צריך להראות לדרי מטה שאדרבא מלא כל הארץ כבודו כי יש שוכני עפר, שהם בני אדם המונחים במדרגה התחתונה ונדמה להם שהם רחוקים מאד ממנו יתברך וצריך הצדיק לעוררם ולהקיצם בבחינת...
חיי מוהר"ן - צא - סיפורים חדשים
...כסלו תק"ע פה ברסלב חלום הייתי יושב בביתי [הינו בבית הקטן שהוא יושב בו] ולא היה שום אדם נכנס אצלי, והיה תמוה בעיני. ויצאתי לחדר השני, וגם שם לא היה שום אדם. ויצאתי לבית הגדול ולבית המדרש ולא היה שם גם כן שום אדם. וישבתי בדעתי לצאת אל החוץ. ויצאתי לחוץ וראיתי שעומדים בני אדם עגולים עגולים ומתלחשים זה עם זה וזה מתלוצץ ממני וזה משחק בי וזה מעז פנים נגדי וכיוצא. ואפילו האנשים שלי היו גם כן כנגדי קצת העזו נגדי וקצת התלחשו בסוד ממני וכיוצא כנ"ל. וקראתי...
שיחות הר"ן - אות יד
...מאד איש כשר [שקורין ערליכר יהודי] כי נדמה שהולך בן אדם עם דקין וכרכשות ואברים כשאר כל העולם ואף על פי כן באמת הוא ענין אחר לגמרי כי איש כשר יקר מאד אשרי לו והעקר הוא הרצון והכסופין ואף על פי שאין לצאת בזה [כמבאר במאמר ויהיו נא פי שנים, ב"לקוטי מוהר"ו ס"ו] כי צריכין להוציא מכח אל הפעל דוקא כי אף על פי שאנס רחמנא פטרה עם כל זה זהו למי שרוצה לצאת החוב אבל צריך שלא לקרר דעתו בזה במה שהוא פטור מחמת האנס רק לעשות עבודת ה' בפעל [כמבאר כל זה במאמר הנזכר...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 29_03_2024 השעה 08:23:10 - wesi2