... עצמו אצל כל אחד ואחד אצל זה היה נדמה כסוחר, ואצל זה כעני וכו' כנ"ל ותכף נמלט משם ויהי היום והיה
גבור, שנתקבצו אליו כמה
גבורים והיה
הגבור עם גבוריו הולך וכובש מדינות ולא היה רוצה כי אם הכנעה וכשהיו בני מדינה מכניעים עצמן תחתיו ... ואם לאו היה מחריבם והיה הולך וכובש ולא היה רוצה שום ממון, רק הכנעה שיהיו תחתיו והיה דרכו של
הגבור שהיה שולח למדינה
גבוריו כשהיה עדין רחוק ממנה הרבה חמשים פרסאות שיכניעו עצמן תחתיו והיה כובש מדינות כנ"ל והסוחרים של המדינה של עשירות הנ"ל שהיו סוחרים במדינות אחרות כנ"ל באו למדינתם, וספרו
מהגבור הנ"ל ונפל עליהם פחד גדול ואף על פי שהיו מרצים להכניע עצמן תחתיו אך ששמעו, שהוא ... [דהינו מי שיש לו ממון מעט, שהוא חיה אצלם] והקריבו לקרבן לאלקות הנ"ל וכיוצא באלו העבודות כנ"ל
והגבור הנ"ל היה הולך ומתקרב אליהם בכל פעם והתחיל לשלח אליהם
גבוריו מה הם רוצים, כדרכו כנ"ל והיה עליהם פחד גדול, ולא היו יודעים מה לעשות ויעצו אותם ... כן ישיב אותם מטעותם זה והלך לשם, ובא אל השומרים והתחיל לדבר עם שומר אחד כדרכו וספר לו השומר
מהגבור הנ"ל, שיש להם פחד גדול מפניו וכו' כנ"ל ושאל אותו הבעל תפילה: ומה אתם רוצים לעשות? ... רק עקר התכלית לעסק בתורה ותפילה וכו' ולא שמעו אליו, כי כלם נשקעו מאד בזה מימים רבים וספרו לו
מהגבור ושהם רוצים לשלח אל המדינה, שהם כלם אלקות וכו' כנ"ל ושחק מהם גם כן ואמר להם, שהוא ... לעזר לכם כלל כי אתם בני אדם, והם בני אדם, ואינם אלוק כלל רק שיש יחיד יתברך שמו וכו' ועל ענין
הגבור אמר להם [בלשון תמה, כדרך שמתמיה אדם ואומר] האם אינו זה
הגבור [הידוע לי] ? ולא הבינו דבריו אלו וכן היה הולך מאחד לחברו ומדבר עמהם כנ"ל ועל ענין
הגבור אמר לכל אחד כנ"ל אם אינו זה
הגבור וכו' כנ"ל ולא הבינו דבריו ונעשה רעש בעיר, באשר שנמצא אחד, שמדבר כזאת שעושה שחוק מאמונתם ואומר, שיש יחיד וכו' ובענין
הגבור הוא אומר כנ"ל והבינו, שבודאי הוא הבעל תפילה, כי כבר היה נתפרסם אצלם כנ"ל וצוו לחפש ... כל כך כנ"ל עד שזה שדבר כנגד דעתם וטעותם, היה נחשב למשגע ושאלו אותו. מה זה שאתה אומר על ענין
הגבור [בלשון תמה] אם אינו זה
הגבור כנ"ל? השיב להם: שאני הייתי אצל מלך אחד, ונאבד אצלו
גבור ואם
הגבור הנ"ל הוא אותו
הגבור, יש לי הכרות עמו ויתר מזה. מה שאתם בטוחים במדינה הנ"ל, שהם כלם אלקות, זהו שטות כי ... מי ראוי להשיאה לו וגם אני הייתי שם בין בעלי העצה כי המלך היה אוהב אותי והיתה עצתי שיתנו לה את
הגבור באשר
שהגבור עשה לנו כמה טובות, שכבש כמה מדינות על כן ראוי שיתנו לו את הבת מלכה לאשה והוטבה עצתי מאד, והסכימו כלם לזה והיתה שמחה גדולה שם על שמצאו חתן להבת מלכה והשיאו אותה עם
הגבור וילדה הבת מלכה ולד ואותו התינוק היה יפה תאר מאד מאד שלא היה יפי של מין אנושי כלל ... היה גם כן מעצמו חכם אך המלך הראה לו דרך, איך יעלה ויקבל חכמה ועל ידי זה היה חכם נפלא מאד וכן
הגבור היה
גבור מעצמו והמלך הראה לו דרך איך יעלה ויקבל
גבורה ועל ידי זה היה
גבור נפלא ונורא מאד כי יש חרב שהיא תולה באויר העולם ויש להחרב הזאת שלשה כחות כשמגביהין ... החרב במקום שהיא על ידי זה מגיע להשונאים כנ"ל דהינו על ידי כל חד וחד הכח שיש לה והמלך הראה
להגבור הדרך שיש להחרב הנ"ל ומשם קבל
גבורתו הגדולה וגם אני, הראה לי המלך הדרך לענין שלי וקבלתי משם מה שאני צריך וכן היה ...