... והם עוקבין ועק"ב גימטריא שתי פעמים אלהים, שהם דינים, שיש שם אחיזה לחיצונים כידוע והפעלה להבריח החיצונים משם, שימשיך לתוך הברכים, הגבורות משרש
הבינה וכשממשיך שרש הגבורות
מבינה , אז החיצונים בורחים משם, והוא לוקח הבכורה ... יעקב אזי המשיך שרש הגבורות, בחינת יין המשמח כמו שכתוב: "ויבא לו יין וישת" שרש של הברכה נמצא על ידי רקודין, ששותה יין המשמח, שהם שרש הגבורות
שבבינה ונמשכין למטה בתוך הרגלין, הינו שמרקד בזה מגרש ... ואלו עמודים, הינו רגלין הינו עקבים, הם בחינת דין כי שתי פעמים אלהים, גימטריא עקב ויש שם אחיזה להחיצונים ואין דין נמתק אלא בשרשו ושרש הדינים
בבינה, כמו שכתוב:
'בינה דינין מתערין מנה', "אני
בינה לי גבורה" ושם מ"ב
בבינה נמצא כשממשיך שם מ"ב לתוך עמודים אזי הדינין נמתקין בשרשם: "ווי עמודים וחשקיהם כסף" פרוש: על ידי חשיקה והתחברות ווי עם עמודים, נעשה כסף, חסד, שנמתקין הדינין "עץ חיים" פרק י"ג: שם מ"ב
בבינה, ואלו המ"ב הם ש"ע נהורין המאירין ח' חורתא ... "כבגד יאכלם עש" וזה: 'הרוצה לנסך יין על גבי המזבח, ימלא גרונם של תלמידי חכמים' 'לנסך', הינו מלוכה וממשלה: "ואני נסכתי מלכי" וכו' יין, זה בחינת
בינה, שרש הבכורה יין המשמח 'מזבח' זה בחינת דינים ...