... כי גדל יקר הערך של
לשון הקדש [הוא מפני] שבו נברא העולם כמאמר חז"ל: "לזאת יקרא אשה כי ... מכאן שנברא העולם
בלשון הקדש' וזה בחינת חוה בחינת: "ולילה ללילה יחוה" הינו בחינת הדבור של
לשון הקדש שבו נברא העולם וזה בחינת: "לזאת יקרא אשה" הינו הדבור ... דבר להם" ועל ידי
לשון הקדש רוממנו מכל הלשונות שכל הלשונות העמים נופלים על ידי
לשון הקדש הינו שהרע שיש להלשון של האמה אחיזה בו נתבטל ונופל על ידי
לשון הקדש ואין לו שליטה על ישראל וזה בחינת: 'לשון נופל על לשון' ... לו שליטה על ידי
לשון הקדש וזה בחינת מדורה של שבעין כוכבין הנזכר בזוהר הקדוש הינו ... חוה אשה הינו בחינת
לשון הקדש כנ"ל שעל ידו מתמלל ומשתבר אש המדורה של שבעין כוכבין וזה ... ונתבטל על ידי
לשון הקדש כי על שם זה נקרא
לשון הקדש כי כל מקום שאתה מוצא גדר ערוה אתה מוצא קדשה . וזהו שפרש ... 'רוח הקדש' הינו
לשון הקדש כמו: "וברוח פיו כל צבאם" שעל ידי
לשון הקדש נאסר ונתקשר התאוה של תאוות ניאוף הינו המדורה של שבעין ... על ישראל על ידי
לשון הקדש בבחינת 'לשון נופל על לשון' כנ"ל שהרוח שטות נתבטל על ידי ... שעקר עשיה ותקון של
לשון הקדש תולה ב"יראת ה' היא אוצרו" כמו שכתוב: "סוף דבר הכל נשמע, ... כ"ב אותיות של
לשון הקדש וזה בחינת: "אלהים דבר בקדשו" שדבור הקדש תולה ב"אלהים ... ידי שהיה לו שלמות
לשון הקדש כמו שכתוב: "כי פי המדבר אליכם"
בלשון הקדש על כן כתוב בו: "הנמצא כזה איש אשר רוח אלהים בו" רוח ... עוד רוח באיש" כי
בלשון הקדש תלוי תקון הברית בבחינת "מכאן שנאסר להם עריות". כי זה ... תקון הברית ושלמות
לשון הקדש הם תלויים זה בזה וזה: "ורעה זונות יאבד הון" אל תקרי ... וכו'] שהוא בחינת
לשון הקדש כי מי שפוגם בברית מאבד
לשון הקדש וזהו: "כבד את ה' מהונך" כבד דיקא כי בו תלוי בחינת כבוד ... בגרונך שהוא שלמות
לשון הקדש כנ"ל ושם יוסף על שם שלמות
לשון הקדש שהוא תקון הברית בבחינת: "אסף אלהים את חרפתי" כי בו תלוי ... הנ"ל כשאין שלמות
בלשון הקדש אזי הוא הולך ושולט על
לשון הקדש בבחינת 'נחש שלטנותה על בשרא' הינו בחינת חוה הנ"ל שהיא ... את הרוח הקדש שהוא
לשון הקדש אשה חכמה בבחינת "חכמות נשים" ומטיל בה זהמא. וזה בחינת: ... הינו 'פתחי פיך' של
לשון הקדש שהחטאת הזה רובץ לינק ממנו ד. ודע, שאשת כסילות הזאת שהוא ... לינק מאשה חכמה
מלשון הקדש הנ"ל אלא על ידי בחינת 'עץ הדעת טוב ורע' שעל ידו הוא מפתה את
הלשון הקדש ומטיל בה זהמא ועץ הדעת שיש בו שני כחות, שהן טוב ורע הוא אמצעי בין
לשון הקדש שהוא אשה חכמה שכלו טוב ובין לשון של שבעין עממין שכלו רע ...