... על ידי שמחות המצוות שמתקבצין לתוך הרגלים כנ"ל ז. ועקר התגלות החסד הנ"ל שעל ידו קוצרין וחותכין ומבדילין את הדל"ת הנ"ל מארבע גליות של העכו"ם הוא על ידי
תוכחה כי על ידי פתיחת פה של המוכיח נתגלה חכמה ועל ידי זאת החכמה נתגלה החסד כי עקר התגלות החסד על ידי החכמה כי 'אל נהירו דחכמתא' כמו שכתוב: "פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה" וזה: "יהלמני צדיק חסד ויוכיחני" הינו שעל ידי
תוכחה נתגלה חסד. וצריכין אנו לקבל תוכחתם אף על פי
שתוכחה שלהם היא לפעמים דרך בזיון שמבזים אותנו אף על פי כן צריכין אנו לקבל תוכחתם כדי לקבל על ידו את החסד, ... פרש רש"י: 'במאי חותכין אותה' הינו במה חותכין ומבדילין את המלכות הנ"ל כדי להצילה מזעקה הנ"ל בבחינת: חתכו לארבעה כנ"ל והשיב להם, בקרנא דחמרא הינו על ידי
תוכחה שעל ידי זה נתגלה החסד ובזה קוצרין וחותכין את הד' בבחינות: "קצרו לפי חסד" כנ"ל קרנא, זה בחינת קול המוכיח בחינת קרן השופר בבחינת: "הרם כשופר קולך והגד לעמי פשעם" הינו
תוכחה הנ"ל חמרא, זה בחינת: "יששכר חמור גרם" בחינות: "ומבני יששכר יודעי בינה לעתים" כי על ידי
התוכחה מעלין אותה לרגלים שהוא בחינות בינה לעתים כנ"ל איתו לה תרי ביעי לשון צלותא ובעותא בחינות תפילות אמרי, הי דחורתא והי דאכמתא הינו שאתה אומר שעל ידי
תוכחה מעלין את המלכות כנ"ל הלא איך אפשר להוכיח כי הלא התפילות באין ביחד ואיך יודע להוכיח לפי התפילה כי אינו ...