... ימי הודאה א. ימי חנוכה הם ימי הודאה כמו שכתוב: 'וקבעו שמונת ימי חנוכה אלו להודות ולהלל' וכו' וימי הודאה זה בחינת
שעשוע עולם הבא כי זה עקר
שעשוע עולם הבא להודות ולהלל לשמו הגדול יתברך ולהכיר אותו יתברך שעל ידי זה סמוכים וקרובים אליו יתברך כי כל מה שיודעין ומכירין אותו יתברך ביותר סמוכים אליו ביותר כי שאר כל ... רק בחינת תודה והודאה להודות ולהלל ולדעת אותו יתברך כמו שכתוב: "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" שזה כל
שעשוע עולם הבא ב. ובחינת תודה, שהוא
שעשוע עולם הבא זה בחינת הלכות כי ההלכות שזוכין ללמד, בפרט מי שזוכה לחדש בהם זה בחינת
שעשוע עולם הבא בבחינת: 'כל השונה הלכות בכל יום, מבטח לו שהוא בן העולם הבא' כי כשנתחדש הלכה, נתחדש שכל וידיעה והדעת הוא עקר
שעשוע עולם הבא כנ"ל וזה בחינת: 'ארבעה צריכין להודות' דהינו תודה שהם מפרשין במזמור ק"ז, שסים בסופם. "מי חכם וישמר אלה ויתבוננו חסדי ה'" "חסדי ה'" זה בחינת הלכות כמו שאמרו ... כמותו כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה "וה' עמו" 'שהלכה כמותו' וזהו: "וה' עמו", הינו שסמוך וקרוב להשם יתברך בחינת
שעשוע עולם הבא, שהוא בחינת הלכות כנ"ל ובשביל זה מכנה התודה בשם הלכה כי תודה מביאין כשיוצאין מצרה כי כשנופלין לאיזהו צרה, חס ושלום אזי עקר הצרה בלב כי הלב יודע ומרגיש הצרה ... כך על ידי ממונם שמחזיקין התלמיד חכם ונולד הלכות שהם בחינת חסד אזי על ידי השפעת החסד חוזר ונתמלא החסרון וזה בחינת
שעשוע עולם הבא בבחינת: "והיה אור הלבנה כאור החמה", הנאמר לעתיד כי הלבנה טבעה קר, בחינת חסרון וקרירות ועתידה להתמלאת כאור החמה, בחינת מלוי החסרון שזה בחינת הולדה, בחינת הלכות שהם בחינת
שעשוע עולם הבא כנ"ל וזה בחינת: "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם" באברה"ם, הינו חסד כי ההולדה על ידי בחינת הלכות, שהם בחינת חסד כנ"ל "מזמור לתודה הריעו ליי כל הארץ" לתודה ... על ידי שנמשך השמחה של שבת לששת ימי החל שהם בחינת עבד כנ"ל וזה בחינת חנוכה כי ימי חנוכה הם ימי הודאה שהוא בחינת
שעשוע עולם הבא, בחינת הלכות שעל ידי זה זוכין לשלמות הדבור, על ידי התגלות האמת כנ"ל וזהו בחינת השמן של נר חנוכה בבחינת: "תמיך ואוריך לאיש חסידך" שעל ידי החסדים, דהינו ... ומעצבון ידינו" בחינת שמחה של שבת, שנמשך לששת ימי החל כנ"ל וזה: "ויהי מקץ שנתים ימים" מקץ הינו סוף בחינת הלכות שהם
שעשוע עולם הבא שהוא בסוף וזהו: שנתים ימים כמאמר רבותינו, זכרונם לברכה . על האי בר בי רב דחד יומא שהיה מצטער עד שדרש לו רבי יוחנן: "ואותי יום יום ידרשון" שיום אחד בשנה ...