... האדם, הינו אל האדם התחתון שעל ידי זה יש כח לאדם התחתון לעמד בממשלה זו כנ"ל וזהו שאמר רב עמרם חסידא אל
המלאך . 'אנא בשרא ואנת אש, ואנא עדיפנא מנך' בשרא ראשי תבות: ששים רבוא בכרס אחד דהינו בחינת שרשי הנשמות שעל ידי זה יש לו כח, שיהיה לו ממשלה ... הנ"ל, שהם בחינת 'אנשי שם' כנ"ל ו. ועל ידי בנין ירושלים, דהינו תקון שלמות היראה שבלב על ידי זה נברא
מלאך, שמשפיע נבואה לכלי הנבואה כי הנבואה באה מבחינת כרובים בבחינת: "וישמע את הקול מבין שני הכרבים" וכרובים הם אנפי זוטרי והם נשפעים מן
המלאך בבחינת:
"המלאך הגואל אתי מכל רע יברך את הנערים" שהם אנפי זוטרי, בחינת כרובים וזה
המלאך שרשו מיראה כי זה אותיות
מלאך, ראשי תבות כי אין מחסור ליראיו ואזי נמשכת נבואה ואפילו קטנים יכולין להתנבאות, בבחינת: "ונבאו בניכם ובנותיכם" ז. אך צריך לזהר מאד ... שדבריו נשמעין, הוא משתוקק להתמנות אבל צריך לשמר עצמו מאד מהתמנות כי ההתמנות מפסיד השפעת הנבואה בחינות
המלאך הנ"ל, הנעשה על ידי היראה וזה שאמר יהושע למשה כשאמר לו "אלדד ומידד מתנבאים במחנה" . "אדוני משה כלאם": 'הטל עליהם צרכי צבור והם כלים' ... "בכסא ליום חגנו "הינו ראש השנה כי על ידי זה יכולין לעשות ראש השנה כנ"ל בענין הנבואה הנ"ל יש קשיא כי
המלאך המשפיע הנבואה, דהינו בחינת
המלאך הגואל וכו', כנ"ל הוא למטה מבחינת מקום הנבואה כי
המלאך הנ"ל הוא בחינת השכינה, כמובא והיא בבחינת למטה מנצח והוד, שמשם הנבואה אך יש בזה דברים בגו דהינו כשהיא עולה למעלה מהם אזי היא דיקא ...