... לזה הוא שצריכין לחתר ולמצא המים,
שמשם גדלה האמונה ואלו המים הם בחינת עצות
שמשם גדלה האמונה בבחינת: "אודה שמך כי עשית פלא עצות מרחק אמונה אמן" שעל ידי העצות גדלה האמונה ועצות הם בחינת עמק הלב הינו כשנתקלקל ונופל האמונה עד שאין מועיל אפילו קול צעקה, שהוא ... וזהו אמר, ראשי תבות: אש מים רוח,
שמשם הרפואה הינו מפני מה עקר הרפואה על ידי אמונה כי צריך להקדים אמונה בתחלה, ואחר כך זוכין לרפואה והשיב: כבריתו של עולם, ברישא חשוכא והדר נהורא הינו, כי זה הוא בחינת בריאת העולם ... ידי שנלקטין ונבררין נפילת האמונה
שמשם יניקת אמונתם על ידי זה נחלש כח אמונתם ואזי הם חוזרים לאמונתינו הקדושה ונעשין גרים ולפעמים נעשין גרים בכח ולפעמים נעשין גרים בפעל הינו או שנעשין גרים ממש בפעל שבאין עכו"ם ... היתה חזקה בתחלה אזי אחר כך כשמשברין אותה ומעלין האמונה הנפולה דקדשה משם ונעשין גרים אזי נעשין גרים בפעל ממש וכשהאמונה כזביות לא היתה חזקה כל כך בתחלה אזי כשנשברת ומהפכין אותה אל הקדשה אזי אין נעשה ממנה רק ... שבעה רועים, שהם בחינת תפילין
שמשם נעשין בחינת המלאכים כנ"ל והשפע כשיורדת, מקבל אותה תחלה המלאך הממנה שם ואחר כך יורדת דרך השדים השוכנים באויר שהם מקבלים את השפע בדרך מעבר לבד ואין יונקים ממנה רק כדי חיותם ... שצריך לקשרם, לתקן פגם המרכבה הנ"ל
שמשם באין האהבות הנפולות כנ"ל ועל כן קדם השנה נתתקן מקדמונים לומר קשור המרכבה דהינו: מימיני מיכאל, ומשמאלי גבריאל וכו' כי על ידי קשור המרכבה נצולין מטומאה הנ"ל. יג. וזה בחינת: ... וסלק ענני וכסי ליומא' [דהינו
שמשא] [בג' איתא וסליק אבקא, אך המכוון שהאבק כסה על אור החמה כמו ענן. וע' בחידושי מהרי"ט כתובות, שכתב שם וז"ל ונראה דה"ק דכי מכסי יומא במערבא מחמת עננים וכו' הוו אמרי קמו ממתיבתא ... על מחא וזהו 'וכסי ליומא, דהינו
שמשא' הינו בחינת תפילין דמכסין על מחא שהוא בחינת
שמשא בחינת משה, בחינת: 'פני משה כפני חמה' כי משה הוא הדעת, וכנ"ל וכשנתתקן המח בבחינת משה, בחינת תפילין כנ"ל אזי גם בבחינת הסתלקות משה, דהינו כשנסתלקין המחין אזי גם הרשימה שנשאר ... ידי שאהבתו חזקה כל כך להשם יתברך
שמשליך ומגלגל עצמו ברפש וטיט בשביל עבודתו יתברך ועושה עבדות כעבד ממש בשביל אהבתו יתברך אזי זוכה להשיג גם מה שבחינת משה בחייו דהינו בעת קיום המחין אין יכולין להשיג דהינו 'צדיק ורע ... כשאביו רואה אהבתו החזקה כל כך עד
שמשליך עצמו לעבדות גמור בשביל אהבתו אזי הוא מגלה לו גם מה שאין נמסר אפילו לבן כי אפילו הבן, שהוא מחפש בגנזיא דמלכא אף על פי כן יש מקומות שגם הבן אסור לכנס לשם הינו שיש השגות, שגם ... אתו 'העבד אתו' דיקא הינו בחינת בן
שמשליך עצמו לעבדות שמסלק כל חכמתו ועושה מעשה עבד וזהו: בנו העבד אתו, הינו בן שעושה מעשה עבד כנ"ל על ידי זה 'וחמלתי עליו' כי על ידי זה השם יתברך מרחם עליו מחמת שרואה אהבתו חזקה כל ...