... לבאר בדברים כי נראה פשוטו של דבר כך. אך על פי כן רק עכשו נודע לו זה הסוד. והשני נודע לו מה שאיתא
תכלית הידיעה אשר לא נדע אשר לא נדע ... גם כן התבות אשר לא נדע לא נדע ממש] ואף על פי שפשוטו של דבר כך. אף על פי כן רק עכשו נודע לי זה הדבר
שתכלית הידיעה היא אשר לא נדע לא נדע ממש. ואמר מאחר שעכשו יודע
שתכלית הידיעה היא אשר לא נדע לא נדע ממש אם כן הוא יודע מאחר שזכה
לתכלית הידיעה אך אף על פי כן אינו יודע כלום כי הלא כבר נדמה לי שאני אצל זה
התכלית הידיעה אשר לא נדע ועכשו אני רואה איך הייתי רחוק מזה
התכלית [ואמר אז בלשון גנאי על עצמו כי החזיק עכשו לכסילות זה
התכלית של זמן הקודם שנדמה לו אז שזכה
לתכלית הידיעה אשר לא נדע]. כי עכשו נודע לי
שתכלית הידיעה אשר לא נדע ממש. ודבר ... יתברך, אשר אי אפשר לבאר ואמר שאין יודעים כנ"ל. ושאלתי אותו: הלא כבר אמרתם כל זאת, וספרתם מזה, מענין
תכלית הידיעה אשר לא נדע, וכבר ... שאף על פי שזוכין לזה הידיעה אשר לא נדע אף על פי כן עדין אין יודעים כלום כי כבר נדמה לכם שזכיתם לזה
התכלית וכו' וכנ"ל. ענה ואמר מי יודע באיזה ידיעה היה זה
התכלית הינו כי גם אז בעת שספר זאת אחר פסח לא זכה לבחינת לא נדע ממש כי אם באיזה ידיעה הינו שבאותה הידיעה זכה
להתכלית אשר לא נדע. וכונתו כי יש ידיעה למעלה מידיעה השגה למעלה מהשגה גבוה מעל גבוה. ואצל כל ידיעה והשגה עד למעלה למעלה
התכלית היא אשר לא נדע. ואמר אז גם ... אינו יודע. והבן דברים אלו כי הם דברים עמקים ועליונים וגבוהים מאד אשרי ילוד אשה שזכה להשגות כאלו
לתכלית האמת. ועין לעיל מזה שבענין ...