... הקשר שבין
השכינה לבין החלל הפנוי? שאלה: רבי נחמן מברסלב מדבר רבות על החלל הפנוי. השאלה שלי היא, כיצד קשורה
השכינה לכל העניין הזה של החלל הפנוי? האם היא היתה קיימת לפני בריאת העולם? האם היא נבראה אחרי בריאת העולם? כיצד
השכינה מתחברת לכל העניין הזה? תודה תשובה:
השכינה כידוע היא המלכות, דהיינו לצורך העניין שלנו,
השכינה היא העולם / הבריאה, שהיא המלכות של המלך דהיינו הבורא. וממילא התגלות המלכות של השי"ת בבריאה היא
השכינה שהיא בגלות. וזה משום שהבורא לא גלוי כרגע בבריאה. כמו כן
השכינה היא גם הנשמה של האדם! הנשמה של האדם ביחס לבורא שלה, היא
השכינה. עקרונית, כל בחינה / ישות שמקבל מישות אחרת, הישות המשפיעה היא בחינת הקב"ה והישות המקבלת היא
השכינה. כאשר הבריאה בכללותה תתחבר לבורא, זה ... כאשר האדם נכלל בא"ס, דהיינו האדם זוכה להשיג את האור אין סוף בשלמות, שזה מעל עולם האצילות, אז גם זו בחינת גאולה שלמה וכולי... מה שאומר בעצם, כי
השכינה לפני הבריאה הייתה קיימת באחדות עם ... שנגמר, נכון? תשובה: כל המעשיות וכל הדיבורים של רבי נחמן מברסלב הם אכן על זה. כמו זה זה בהחלט משהו שכן נגמר! כי בסוף הוא הוציאה! ובסוף יש גאולה
והשכינה יוצאת מהגלות וכולי. ז"א זה תהליך סופי. לגבי איך זה ביום יום, אז כפי שכתבתי, הנשמה גם היא בחינת
השכינה, ביחס למאציל שלה שזה הבורא. ואיך זה פרקטית. אז כאן כמובן שיש הרבה צורות שונות. ואתן מסםר דוגמאות, אך יש אין סוף כאלו: לדוגמא: 1 - להסתכל בשכל של כל דבר, זה לדוגמא יחוד בין העולם שהוא
השכינה, לבין הבורא שהוא השכל והחוכמה של כל ... בחינת חיפוש הטוב שלפני הבריאה, בתוך הבריאה. 4 - למצוא תשובה לשאלות שלך (סתם שאלות לאו דווקא תורניות). זה בחינת יחוד קוב"ה שהוא הדעת, עם השכל שהוא
השכינה. וכיו"ב בשאר הדברים. ואידך זיל גמור. ...