... אם לא מי שהוא צדיק גמור וצדיק גמור הוא כשהוא בבחינת: "לא יאנה לצדיק כל און" דהינו שכבר גרש ובטל כל הרע שלו עד שבטוח שלא יארע לו שום מכשול
עברה. והענין כי יש ארבעה יסודות אש, רוח, מים, עפר ולמעלה ... גמור כנ"ל ואז דיקא כשמבדיל הרע מארבעה יסודות אש, רוח, מים, עפר אזי הוא משפיל רשעים עדי ארץ כנ"ל מה שאין כן צדיק שאינו גמור אף שאין לו שום
עברה אף על פי כן עדין לא הבדיל הרע לגמרי והרע עדין בכח ... זכרונם לברכה . והכתיב: "אל תתחר במרעים" ? 'מי שלבו נוקפו אומר כן' פרש רש"י: 'הירא מעברות שבידו' 'שבידו' דיקא זהו שאמרנו כי באמת אין לו שום
עברה רק שהוא ירא עדין מעברות שבידו וכחו לעשות כי הרע עדין בכח כי לא זכה עדין לבחינת לא יאנה לצדיק כל און ואינו בטוח עדין שלא יארע לו מכשול
עברה, חס ושלום ועל כן אסור לו להתגרות ברשעים כנ"ל וזהו: ... לברכה: 'צדיק ממנו בולע' 'בולע' דיקא כי הוא בולע אותו ממש באריכת הרוח שלו שהוא גדול בשעתו אבל צדיק גמור אינו בולע כי אין לבו נוקפו מחשש מכשול
עברה כנ"ל כי כבר בטל הרע לגמרי מכל המדות והתאוות של כל ...