... ידו יוכל לבוא לתכלית
הטוב וכמו שמצינו גבי עפרון שמקום מערת המכפלה שהוא שער גן עדן שדרך שם עולין כל ... אך דע, שזה מחמת בחינת
הטוב הכבוש תחת ידם הינו בחינת חלקי נשמות ישראל הכבוש אצלם כי כל
הטוב הוא רק בחינת נשמות ישראל הינו כשמתגברים העכו"ם ואינם מניחים לישראל לעשות ... ושיחללו את השבת נמצא,
שהטוב שהיו ישראל צריכין לעשות הוא כבוש תחת ידם וכן כשמונעין את ישראל מעבודת השם ... וכן על ידי שמונעין
טובות מישראל שעל ידי כל זה נכבש
הטוב תחת ידם דהינו חלקי נשמות ישראל ובתחלה זה
הטוב הכבוש אצלם זוכר שבא ממקום קדוש ועליון מאד אך אחר כך הם מתגברין על זה
הטוב וכובשים אותו תחת ידם עד שנתפס ונקשר אצלם עד
שהטוב בעצמו שוכח מעלתו ועל ידי הדבור הישראלי שיוצא ונכתב בספריהם כנ"ל אזי זה
הטוב הכבוש שם מוצא אותו בספריהם דהינו שמוצא שם הפך אמונתם ואזי נזכר זה
הטוב את מעלתו איך שבא ממקום עליון מאד דהינו שהוא חלקי נשמות ישראל שכל העולמות ... העולם' ואזי מתחיל זה
הטוב להצטער ולהתגעגע על אשר נפל ממקום גבוה כזה ועתה היא כבושה בידם ויבוא, חס ... שכבר נקשר ונתפס מאד
הטוב אצלם בקשרי קשרים על כן כשמתחיל
הטוב לחזר אזי מושך ותולש עמו עוד מהרע שלהם וזה הוא בחינת הגרים שבאים להתגיר שהם בחינת הרע שנתלש מהם עם
הטוב על ידי שחזר
הטוב למקומו כי אי אפשר
להטוב לחזר בעצמו מחמת גדל ההתקשרות שנתקשר ונתהדק שם מאד ובהכרח שיתלש עמו מהרע וזה ... בעלי תשובה' הינו בחינת
הטוב ששב וחוזר למקומו וזה נעשה על ידי בחינת כתב כנ"ל בחינת "וימצא כתוב אשר הגיד ... כי על ידי ששב וחוזר
הטוב על ידי זה נעשה גרים כנ"ל וזהו: "בכתב ישראל לא יכתבו, ואל אדמת ישראל לא ... זה בחינת תשובה שחוזר
הטוב למקומו כנ"ל כי שדי הוא בחינת תשובה ששב בתשובה על פגם עבודה זרה כי שדי הוא ... שלפעמים כשהרע רואה
שהטוב משתוקק וממשיך עצמו ורוצה לחזר למקומו אזי הם מתגברים על
הטוב ביותר ומביאים אותו לתוך העלמה יתרה דהינו שמביאים אותו לתוך פנימיות מחשבתם ... לחשב מחשבות על זה
הטוב ועל ידי זה מכניסים את
הטוב בתוך העלם והסתר יותר בפנימיות מחשבתם ואזי יוצא
הטוב על ידי הולדה שמולידים כי
הטוב הוא גנוז ונעלם בפנימיות מחשבתם ומחם כנ"ל ומשם ההולדה ועל כן יוצא
הטוב בזרע הילודים ואזי אין כח בהרע של הילודים להתגבר על
הטוב שבתוכם ואזי יוצא
הטוב על ידי הילודים ונעשו גרים וזה בחינת: "ה' יספר בכתוב עמים, זה ילד שם סלה" "בכתוב" זה בחינות
הטוב שיוצא על ידי בחינת הכתב כנ"ל וזהו: "זה ילד שם סלה" שנתלבש ה