... בחינות כעסו וחרון אפו הבא על ידי עבודת אלילים כמאמר: 'כל זמן שיש עבודת אלילים בעולם,
חרון אף בעולם' ואפילו כשאין עבודת אלילים בעולם אלא שהאמונה אין כל כך בשלמות אז גם כן
החרון אף והסתרתו לפי התמעטות האמונה ומחמת שחרון אפו כרגע כמו שכתוב: "כי רגע באפו" על ידי זה אין נרגש אלא כשיש עבודת אלילים בעולם אבל בלא עבודת אלילים אלא בחסרון משלמות אמונה אזי בודאי אינו נרגש מעט
החרון אף שבחלק הרגע ואין נכר הסתרת פני השם אבל ההשתלשלות של
החרון אף כשבא להצדיקים אזי מסתירים פניהם מהעולם ואינם רוצים להנהיג את העולם ומחמת
שהחרון אף הוא מעט מן המעט מחלק הרגע על ידי זה אינם תולים הסתרת פניהם ברגז אלא תולים הסתרת פניהם בקטנותם ועושים עצמן כשירים ואומרים שאינם ראויין להנהיג העולם ובאמת גם הם אינם יודעים ומרגישים את
החרון אף כי הוא מעט מן המעט וזהו: כשהקטין משה את עצמו מלילך למצרים ולהיות מנהיג אמר: "מי אנכי כי אלך אל פרעה", ושאר דבריו כתוב: "ויחר אף ה' במשה" פרוש: זאת ההקטנה שלא רצה להיות מנהיג זה מחמת שנשתלשל בו
חרון אף ה' כנ"ל אבל על ידי שנמתק הרגז
והחרון אף על ידי רחמנות כנ"ל אז נמתק
החרון אף שיש בתוך הצדיקים על ידי הרחמנות ואז הרחמנות גובר עליהם ומרחמים על העולם ונתרצים בהנהגתו ומקבלים על עצמן השררה של ההנהגה ובזאת ...