... האדם יודע שהוא ראה את המלך... ***** בעניין
ביטול המוחין והרשימו וכולי... ראה: כאן breslev.eip.co.il/?key=336 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סה - ויאמר בעז אל רות והנה באמת, בשעת
ביטול שנתבטל אל התכלית שהוא כלו טוב כלו אחד אזי באמת נתבטלין היסורים כנ"ל אך אי אפשר להיות תמיד קבוע בבחינות
הביטול כי אם כן יצא מגדר אנושי ועל כן מכרח שיהיה
הביטול בבחינות רצוא ושוב על כן כשחוזר השכל
מהביטול אל המח, שהוא כלי השכל אזי אי אפשר להמחין, שהם הכלים לקבל זה השכל של בחינות
ביטול כי הוא בחינות אין סוף שהוא בחינות התכלית, שהוא כלו אחד, כלו טוב ומחמת זה מרגיש המח הצער של היסורים ... ואחר כך, אף על פי ששב
מהביטול אף על פי כן מהרשימו שנשאר
מהביטול על ידי זה נעשה התחדשות התורה כי על ידי
הביטול שנתבטל אל התכלית והשיג שכל היסורים הם טובות גדולות מאד על ידי זה נתמלא שמחה וגם breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך וזה: "ולא ידע איש", ... מה לבאר. אך בפשיטות העניין הוא כי בשעת
ביטול האדם מת לגמרי, דהיינו הנשמה נכללת בא"ס לגמרי... ואח"כ המוחין חוזרים לעצמם ונשאר רשימו
מהביטול וכולי... שזו בחינת מטי ולא מטי וכולי... * עוד באותו עניין של כי לא יראני האדם וחי: אמר רבי נחמן מברסלב כי על ידי האחדות שבין הצדיקים יכול למסור את נפשו ולהשאר בחיים (התבאר ... שהוא לא רוצה לבטל את הבחירה לאנשים.
וביטול הבחירה נמשך מבחינת העתיד לבוא, שאז כולם יראו באצבע וכולי... נמצא
שביטול הבחירה ובחינת לא יראני האדם וחי הם אחד. ולעתיד לבוא יהיה השלום המופלא... ויראו כולם את הבורא וישארו בחיים על ידי האחדות כנ"ל. * והנ"ל הוא גם בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב במ"א כי ...