... הוא יותר משאר האבות כי אברהם קראו הר ויצחק קראו
שדה ושדה הוא יותר משג ונצרך להעולם מהר ויעקב קראו בית שהוא מקום ישוב לבני אדם יותר
משדה הינו שיעקב קרא את מקום הבית המקדש שהוא מקום התפילה בית שהוא מקום ישוב לבני אדם כי העלה את התפילה מהר
ושדה לבחינת בית שיש בו תפיסה לבני אדם יותר מהר
ושדה כי בבחינת בית יש גם לעכו"ם השגה כמו שכתוב: "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" וכשהוא בבחינת בית כדין אתיקר שמא עלאה כנ"ל וזה פרוש: "גדול ה' ומהלל מאד" כלומר אימתי גדול ... שהוא ישוב בני אדם בחינת בית, שהוא משג יותר מהר
ושדה דהינו כשמעלין את בחינת התפילה מבחינת הר לבחינת עיר ובית שאז יש גם לעכו"ם השגה כנ"ל אז דיקא גדול ה' כי זה עקר גדלתו יתברך כשגם הרחוקים יודעים ממנו יתברך כנ"ל ד. וענין זה להעלות התפילה מבחינת הר
ושדה לבחינת בית בחינת עיר אלקינו כדי שיתגלה מלכותו גם לעכו"ם שיהיה להם גם כן השגה באלקותו יתברך שמו אי אפשר להעשות כי אם על ידי צדיקי הדור כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה 'מי ... שפתים" אם שגורה תפילתו בפיו וכו' השב, ראשי תבות: הר
שדה, בית זה רמז שתפילת הצדיק היא בשלמות שמעלה אותה מבחינת הר
ושדה לבחינת בית כנ"ל אבל אלו הבעלי גאוה מעכבים תאוותו של השם יתברך ואינם מבקשים מצדיקים שיתפללו עליהם כי חושבים שהתענו וסגפו את עצמם, ובזה הם צדיקים אבל האמת אינו כן כי כל ...