... אומר זאת רק שיש לי הסכמה על זה מהנשר הגדול ואספר לכם מעשה: [כל זה הוא דברי העור הנ"ל] כי פעם אחת הלכו אנשים בספינות הרבה על הים ובא
רוח סערה ושבר את הספינות והאנשים נצלו ובאו אל מגדל אחד ועלו אל המגדל ומצאו שם כל המאכלים ומשקאות ומלבושים, וכל מה ... החכמים שהיו ממציאים את הגרעין הינו שזוכר גם כשהיה הטפה עדין במח [כי המחין ממציאים את הטפה] וזה שזוכר את הטעם הינו הנפש והריח הינו
הרוח והמראה הינו הנשמה והתינוק אמר שזוכר לאו כלום, כי הוא למעלה מן הכל וזוכר אפילו מה שהוא קדם מנפש
רוח נשמה, שהוא בחינת "אין" ואמר להם: חזרו אל הספינות שלכם שהם הגופים שלכם שנשברו, שיחזרו ויבנו עתה חזרו אליהם וברך ... עומד תמיד כנגד המעין הנ"ל, וצועק [נא גיוואלד] [ביטוי צעקה באידיש כמו "אהה"] ומשתוקק אליו מאד כנ"ל וכשצריך לנוח קצת, שיהיה לו אריכת
הרוח קצת, [שקורין נשימת רווחה] אזי בא צפור גדול ופורש כנפיו עליו, ומגן עליו מן החמה ואז יש לו ניחא קצת וגם אז, בשעת ... סוברים שיש לי צואר עקם? אין צוארי עקם כלל אדרבא, יש לי צואר שוה מאד, צואר יפה מאד רק שיש הבלי עולם ואני איני רוצה להוציא שום הבל
ורוח [שקורין נשיפת אויר החוצה] בהבלי עולם [ומחמת זה נדמה שצוארו עקם כי הוא מעקם צוארו מהבלי עולם ואינו רוצה להוציא שום הבל
ורוח בהבלי עולם] אבל באמת יש לי צואר יפה מאד, צואר נפלא מאד כי יש לי קול נפלא מאד וכל מיני הקולות שבעולם, שהם קול ... כי יש עשרה מיני דפיקין [ואתה אינך יכול לידע כי אם דפק אחד מאחר שאינו יכול לתן בידיו רק חכמה אחת] אחד התפאר שיש לו כח כזה בידיו כשיש
רוח סערה הוא יכול לעכבו בידיו ולעשות בידיו
לרוח משקל, שיהיה
הרוח במשקל כראוי שאלתי אותו: איזה
רוח אתה יכול לאחז בידיך? כי יש עשרה מיני
רוחות השיב:
רוח פלוני אמרתי לו: אם כן, אין אתה יכול לרפאות את הבת מלכה כי אינך יכול לנגן לפניה כי אם נגון אחד כי יש יוד [עשרה] ... והמלך וחילו הנ"ל רדפו אחריה ונטבעו במים ואני יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות של מים הנ"ל ואלו החומות של מים הם גלי הים שעמדו כחומה
והרוחות הם מעמידים גלי הים ומנשאין אותם ואלו הגלים שהם העשרה חומות הנ"ל, הם עומדים תמיד שם אך
הרוחות הם המעמידין ומנשאין את הגלים ואני יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות כנ"ל ואני יכול לחזר ולמשך ממנה, הינו מן הבת ... להחזירה, והקדוש ברוך הוא זורק חץ ומחזירה" ובחינת הצדקה הנ"ל, שהיא כנגד החומות של מים שהם גלי הים, זה בחינת: "וצדקתך כגלי הים"
והרוח הנ"ל שיכול לאחז בידיו, זה בחינת: "מי אסף
רוח בחפניו" [שזה בחינת נגינה כמבאר במקום אחר] ועשרה מיני נגינה, ועשרה מיני דפיקין זה מבאר כבר כל זה שמענו בפרוש אך ...