... נגדו וזהו קול ההברה שיוצא מקול הקדשה וזה בחינת: "אם עונינו ענו בנו" 'אין עניה אלא לשון צעקה' הינו
שהעוונות צועקין בנו בתוכנו ממש על ידי שנתעורר קול דקדשה וכמו שכתוב אצל הצרפית . "באת אלי להזכיר את ... ולא היתה הקדשה גוברת כל כך היו העונות שלה נחים אך על ידי שנתעורר שם קדשת אליהו היו נזכרים ונתעוררים
עוונותיה לצעק ולקטרג עליה וזהו: אם עונינו ענו בנו
שהעוונות צועקין בתוכנו ואפילו כשאנו צועקים איזה קול דקדשה אין אנו זוכין לשמע קול דקדשה בעצמו לשבר על ידו עזות הגוף כי אם קול הברה שהוא קול
העוונות שנתעוררין נגד קול דקדשה והם צועקים בתוכנו. ה' עשה למען שמך שאתה בעצמך תעשה למען שמך ותרחם ... לבד וכשאינו בבחינת בשר להחכם שהוא בחינת העצם אזי אינו שומע הקול בעצמו הנ"ל רק הקול ההברה הינו קול
העוונות שנתעוררים מזה הקול וזה 'התוקע בבור' בחינות: "שתני בבור תחתיות" והוא מתאנח ותוקע על זה ...