ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖶 אהבה שבדעת שאינה תלויה בדבר

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם.

ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר.

והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי.

ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל www.eip.co.il/?key=339 - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה?

והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל

**

אהבה עצמית. מהי אהבה עצמית אמיתית? ואיך להגיע אליה? בגלל מה לאהוב את עצמך?

אהבה עצמית = האדם אוהב את עצמו.

קיימים 2 סוגים של אהבה עצמית.

1 - אהבה עצמית חיצונית שתלויה בדבר. 2 - אהבה עצמית פנימית שאינה תלויה בדבר.

אהבה עצמית חיצונית = האהבה של האדם לעצמו תלויה בדבר כלשהו

אהבה עצמית חיצונית = יש סיבה לאהבה של האדם לעצמו.

אהבה עצמית חיצונית = העוצמה שלה משתנה כל הזמן, לפי הסיבות שמהן נובעת האהבה.

אהבה עצמית חיצונית = יכולה להפסק בנסיבות מסוימות.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה עצמית על תנאי. אהבה רק אם המציאות בצורה X.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שנובעת מהסתכלות חיצונית של האדם על עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שתלויה בגורמים שונים שסובבים את האדם, אך לא במהות הפנימית של האדם עצמו.

אהבה עצמית חיצונית = האדם אינו מקבל את עצמו איך שהוא, אלא רק בתנאי שהוא.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה רגעית לזמן מוגבל.

אהבה עצמית חיצונית = אהבה שיכולה למות ולהעלם ברגע אחד.

מולה קיימת האהבה האמיתית.

אהבה עצמית אמיתית = האדם אוהב את עצמו איך שהוא ללא תנאי.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה אינה תלויה בשום גורם חיצוני.

אהבה עצמית אמיתית = האהבה נובעת מהמהות הפנימית של האדם. המהות הנצחית שאינה משתנה לעולם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בשום גורם שהוא חיצוני לאדם.

אהבה עצמית אמיתית = אהבה שאינה תלויה בדבר כלשהו.

השאלה היא איך מגיעים לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר?

תשובה:

על ידי התבוננות פנימית.

האהבה נובעת מגורם פנימי שנמצא בתוך האדם, ולכן על האדם להסתכל אך ורק פנימה.

פירוש:

על האדם להסתכל אל תוך עצמו, ולנסות להבין מי הוא.

להבין מי אתה = להבין את עצמך. להבין את המניעים השונים שבגללם אתה עושה את מעשיך.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה חושב דווקא בצורה כלשהי ולא אחרת.

להבין את עצמך = להבין מדוע בכל רגע אתה בוחר לעשות דברים מסוימים ולא אחרים.

להבין את עצמך = להבין ולדעת בדיוק מה בשליטתך ומה לא.

להבין את עצמך = לא לחשוב בטעות שאתה יכול לעשות משהו שאינך יכול לעשות אותו.

להבין את עצמך = לדעת בדיוק את כל האלטרנטיבות והאפשרויות שלך להשיג את מה שאתה באמת רוצה.

להבין את עצמך = להבין מה בכלל אתה רוצה ולמה אתה רוצה את זה.

להבין את עצמך = להבין מהיכן הרצונות שלך מגיעים.

להבין את עצמך = להבין מדוע אתה מרגיש רגש מסוים ולא אחר.

להבין את עצמך = לדעת את הכל על עצמך.

להבין את עצמך = להבין מהי המהות של התודעה / "אני" שלך.

להבין את עצמך = לדעת ממה התודעה שלך עשויה. איך היא חושבת. מה היא רוצה וכולי.

להבין את עצמך = להתחבר לרובד הפנימי של עצמך.

כאשר האדם מתחבר לעצמו = מסתכל על הפנימיות של עצמו, בסופו של דבר הוא יגיע לאהבה עצמית אמיתית שאינה תלויה בדבר.

למה האדם אינו מתבונן פנימה?

תשובה: משום חוסר הבנה שלו את עצמו.

האדם בטעות מאשים את עצמו בכל מיני דברים. ולכן הוא מעדיף לא לדעת את עצמו.

אך כל זה שורשו בטעות בלבד.

על האדם לא לפחד להסתכל פנימה.

להסתכל פנימה = על הפנימיות של הפנימיות.

להסתכל פנימה = אם האדם מוצא משהו שאינו מוצא חן בעיניו, לא לפחד מכך, אלא להמשיך לחקור פנימה את הדבר הזה עצמו.

ז"א אם האדם מוצא בעצמו משהו שלא נראה לו, עליו להמשיך הלאה ולחקור עוד יותר פנימה את המהות ואת השורש של הבעיה.

על האדם להתקדם קדימה ופנימה עד לשורש של ההתנהגות שלו.

להגיע אל השורש = השורש הראשון שבגללו כל שאר הסיבות קיימות.

כל התנהגות שורשה בדפוס התנהגות. וכל דפוס התנהגות שורשו במחשבה. וכל מחשבה שורשה במחשבה אחרת פנימית יותר.

על האדם להגיע אל השורש של המחשבות שלו.

בסופו של התהליך, כאשר האדם באמת מבין את עצמו, באותו הרגע הוא אוהב את עצמו באהבה אמיתית ונצחית שאינה תלויה בדבר.

על האדם לא לפחד לחקור, עד שהוא יגיע אל האהבה שאינה תלויה בדבר.

והעניין הוא כדלעיל, כי האהבה שבדעת שורשה מלפני הבריאה, דהיינו מלפני כל הסיבות, דהיינו אהבה ללא סיבה, ולכן היא נצחית ואמיתית וכולי...

ועוד בעניין אהבה שאינה תלויה בדבר www.eip.co.il/?key=167 - אהבה. מהי אהבה אמיתית באמת? ואיך להגיע אליה?

מבואר בו גם עניין של ואהבת לרעך כמוך ממש, על ידי זה שהאדם נכלל בא"ס לגמרי, ויש לו ענווה אמיתית, על ידי זה הוא זוכה לאהבה אמיתית

ואהבת אמת תלויה במידת האמת. ואהבת אמת היא בבחינת לפני הבריאה. וכדי לזכות לבחינת לפני הבריאה, לשם כך צריך את מידת האמת כמבואר.

שיחות הר"ן - אות עד
...עד בענין התפילה לפעמים אין להאדם שום התלהבות בהתפילה וצריכין לעשות לעצמו התלהבות וחמימות ולב בוער להתפילה כמו למשל שנמצא לפעמים שהאדם עושה לעצמו רגז עד שבא בכעס ונתרגז כמו כן ממש בקדשה בענין התפילה צריכים לפעמים לעשות לעצמו רגז ויעשה לו חמימות ותבערת הלב בדבורי התפילה ועל ידי זה יבוא אחר כך באמת להתלהבות וחמימות הלב בהתפילה ויזכה שיבער לבו להשם יתברך, ויתפלל בהתלהבות גדול וכן בענין השמחה בפרט בשעת התפילה שצריכין שתהיה התפילה בשמחה גדולה וצריכין להכריח...
שיחות הר"ן - אות רמו - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
שיחות הר"ן - אות רמו - שיחות מורנו הרב רבי נחמן הייתי מסתכל על אכילתו והיה מתכון שלא להכניס הדבר שאוכל לתוך הפה והחך רק היה מכניס בין שניו והיה לועסו שם בלי סיוע החך ומי שאוכל כך כמעט שאין מרגיש שום טעם באכילתו ואי אפשר לציר ענין זה בכתב אך המעין יבין זאת מעצמו ומי שרוצה לשבר תאוות אכילה בתכלית שלא יקבל שום תענוג מאכילתו על ידי עצה זאת בנקל יזכה לזה...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ריב - זֶה בְּחִינַת מְחָאַת כַּף אֶל כַּף
...לברכה] זה בחינת מחאת כף אל כף, כי על ידי זה מביטין בתמונת ה' כי תמונת ה' הינו דמיונות שאנו מדמין אותו רחום וחנון ושאר כנויים ודמיונות שאנו קורין אותו כל אלו הדמיונות גלו הנביאים ונביאים זה בחינת דבור התפילה, כמו "ניב שפתים" וכשאנו מדברים בשפתינו את התמונות והדמיונות ומוחאין בכפים אזי נתקים: "ביד הנביאים אדמה" כי הנביאים הם הדבורים והכפים הם יד הנביאים ואז הדמיון נתגלה, בבחינת: "וביד הנביאים אדמה" ונתקים: "ותמונת ה' יביט" גם מחאת כף זה בחינת: "וידי...
מדוע ולמה לעתיד לבוא תתבטל הבחירה החופשית?
...לעתיד לבוא תתבטל הבחירה החופשית? כאן breslev.eip.co.il/?key=69 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עתיקא טמיר וסתים מבואר כי הסיבה שיש לאדם בחירה חופשית, היא רק משום שהשכל שלו קטן ולא מבין את הסוד של הבחירה והידיעה. ולעתיד לבוא כאשר יהיה לבני האדם שכל גדול, באותו הרגע כבר לא תהיה להם בחירה חופשית כלל. בדיוק כמו שמלאכים אין בחירה חופשית... ודע, שזה עקר כח הבחירה כל זמן שהשכל אין כל כך גדול להבין הידיעה והבחירה אזי כח הבחירה על מקומו כי יש בידו כח לבחר...
מה יש לחסידי ברסלב נגד השכל?
...שחסידי ברסלב הם נגד שימוש בשכל, ולזרוק את השכל, ולהיות רק בפשיטות, ולא להתעסק בחוכמות וכיו"ב. השאלה שלי היא מה יש לחסידי ברסלב נגד השכל. האם הם כולם נבערים מדעת ומשום כך הם מפחדים להשתמש בשכלם? אינסטנקטיבית כאשר מישהו מבקש ממני להאמין לו ולא להשתמש בשכל שלי, אני ישר קולט שהוא נוכל רמאי ושקרן במקרה הרע, או טיפש במקרה הטוב. לא ברור לי מדוע חסידי ברסלב בורחים משימוש בשכל. האם האמונה שלהם כ"כ חלשה שהם מפחדים לגלות שהיא שקרית? האם יש כאן שקר שאנשים מפחדים...
שבחי הר"ן - אות ח
...ח וספר שכל למודו בא לו ביגיעה גדולה כי בתחלה היה לומד משניות ולא היה מבין למודו והיה בוכה הרבה לפני השם יתברך שיאיר עיניו והיה בוכה ובוכה כל כך עד שזכה שיוכל ללמוד משניות וכן אחר כך למד שאר ספרים ולא היה מבין גם כן והיה בוכה ובוכה גם כן הרבה מאד עד שזכה להבינם וכן בלמוד זוהר וכתבי האר"י, זכרונו לברכה היה בוכה גם כן הרבה עד שזכה להבין ואמר: שבתחלה בכל ספר וספר שלמד לא היה מבין והיה קשה לו הרבה ולא היה יכול לעמד על פשוטן של דברים והיה לו יסורים גדולים...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה סד - כָּל הַנְּגִידִים הַגְּדוֹלִים, כִּמְעַט כֻּלָּם, הֵם מְשֻׁגָּעִים מַמָּשׁ
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה סד - כל הנגידים הגדולים, כמעט כלם, הם משגעים ממש מה שאנו רואים, שכל הנגידים הגדולים, כמעט כלם, הם משגעים ממש כמו שאנו רואין בחוש שכל מי שהוא עשיר, יש לו שגעון גדול דע, כי הממון עושה אותו משגע כי הממון הוא מנפילת העשירות של הנביאים כי 'כל הנביאים היו עשירים' והנבואה כשבאה על הנביא, היה כמו משתגע כמו שפרש רש"י: "ויתנבא" 'ואשתטי' . ואצל הנגידים הנ"ל נעשה על ידי הממון שגעון גמור ועל כן הם נעשים משגעים על ידי העשירות שלהם...
ארץ ישראל ומשה רבנו
...להורות לאדם לא למסור את נפשו. אך על האדם למסור את נפשו. לכאורה, אנוס רחמנא פתריה. אז מדוע למסור את נפשו? נא להשיב לפי התורה הזאת breslev.eip.co.il/?key=337 בעניין החשק חושק והנחשק. כיצד התורה הנ"ל קשורה לעניין המסירות נפש? ובעניין משה רבנו. כיצד ומדוע ארץ ישראל היא בחינת ראש השנה של רבי נחמן מברסלב. וכיצד משה היה צריך לפעול בעניין הכניסה לארץ מבחינת המסירות נפש. * באותו עניין: הציטוט המקורי breslev.eip.co.il/?key=568 וגם למדנו כמה צריכין לחזק לשבר...
ספר המידות - עצבות
...לרב בא הצער לאדם על ידי דבורו. ג. כשיש לך צער, תדבר מזה הצער. ד. על ידי דאגה בלב נופל על האדם אימת מות. ה. על ידי הכנעה נתבטל רעה ויגון. ו. מי שיש לו עצבות, יסתכל על הצדיקים, ויבא לו שמחה בלבו. ז. כשאתה נכנס בבית נכרי, על ידי זה בא עצבות. ח. על ידי עצבות אדם נחלש. ט. על ידי לב רע הפנים נשתנה. י. כשיש לך צער ביום שמחה, וכל שמחתך נשבת, תדע שתמה זכות אבותיך. יא. מי שיש לו עצבות, יתן מתנה לצדיק תדיר. יב. על ידי עצבות בא שרפה. יג. עצבות סימן לאיזה חלאת...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעא - וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ
...יקיצו אלה לחיי עולם ואלה לחרפות ולדראון עולם על ידי שנתעורר שכל חדש בעבודת ה' מה שלא היה נודע עד עתה על ידי זה "רבים מישני אדמת עפר יקיצו" אך "אלה לחיי עולם ואלה לחרפות ולדראון עולם" כי "צדיקים ילכו בם" שעובדין עם זה השכל את השם יתברך "ופושעים יכשלו בם", שאינם עובדין בזה את השם יתברך רק שעל ידי זה הם מבזין ומחרפין את העולם על שהם יודעין מזה השכל החדש, והעולם אינם יודעין מזה וכמו ששמעתי לחרפות ולדראון עולם הינו לחרף ולבזות העולם כי אינם משתמשין עם...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 25_05_2022 השעה 11:13:09 - wesi2