ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖶 פשיטות / אמונה והשגת התכלית בכל דבר.

אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=2257 - שיחות הר"ו - אות קא

כְּבָר מְבאָר כַּמָּה פְּעָמִים

שֶׁאֵין צְרִיכִין שׁוּם חָכְמוֹת בַּעֲבוֹדַת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ רַק תְּמִימוּת וּפְשִׁיטוּת וֶאֱמוּנָה

וְאָמַר שֶׁפְּשִׁיטוּת הוּא גָּבוֹהַּ מִן הַכּל

כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בָּרוּךְ הוּא, הוּא בְּוַדַּאי גָּבוֹהַּ מִן הַכּל

וְהוּא יִתְבָּרַךְ הוּא פָּשׁוּט בְּתַכְלִית הַפְּשִׁיטוּת

וכאן breslev.eip.co.il/?key=263 - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פו - עַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

וגם כאן breslev.eip.co.il/?key=2296 - שיחות הר"ו - אות קמ

דַּע, שֶׁעַל יְדֵי שֶׁהָעוֹלָם הֵם מִקְּטַנֵּי אֲמָנָה

עַל כֵּן הֵם צְרִיכִים לְתַעֲנִית, דְּהַיְנוּ עֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

כִּי בְּוַדַּאי יָדוּעַ, שֶׁאֶפְשָׁר לַעֲבד הַשֵּׁם יִתְבָּרַך בְּכָל דָּבָר

כִּי 'אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא בָּא בִּטְרוּנְיָא עִם בְּרִיּוֹתָיו'

אַך מַה שֶּׁצְּרִיכִין לִפְעָמִים לַעֲבוֹדוֹת קָשׁוֹת

וכאן breslev.eip.co.il/?key=47 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא

מבואר כי הצדיק האמת משיג את התכלית הסופית בכל דבר.

וראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=165 - לעלות מדרגה לדרגה ללא מאמץ

וכאן breslev.eip.co.il/?key=2166 - שיחות הר"ו - אות טו

אָמַר: שֶׁהוּא חָכְמָה וּמְלָאכָה גְּדוֹלָה לִהְיוֹת כְּמוֹ בְּהֵמָה

וְזֶה בְּחִינַת: "כָּל אֲשֶׁר נָתַן ה' חָכְמָה בָּהֵמָה"

הַיְנוּ שֶׁהוּא חָכְמָה לַעֲשׂוֹת עַצְמוֹ כִּבְהֵמָה

[וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה: עַל פָּסוּק "אָדָם וּבְהֵמָה תּוֹשִׁיעַ ה'"

אֵלּוּ בְּנֵי אָדָם שֶׁעֲרוּמִים בְּדַעַת וּמְשִׂימִין עַצְמָן כִּבְהֵמָה

וּכְמוֹ שֶׁאָמַר אָסָף: "וַאֲנִי בַּעַר וְלא אֵדָע בֶּהֱמוֹת הָיִיתִי עִמָּךְ"

וְעַיֵּן בְּמָקוֹם אַחֵר מִזֶּה]

וכיו"ב ראה גם כאן breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%98%D7%95%D7%AA&cid=0 - פשיטות

וכאן breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA&cid=0 - תמימות

בעניין זה שככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא צריך פחות מאמץ.

ומי שמשלים את שכלו ואמונתו, הוא תמיד נמצא בתכלית ואינו מתאמץ כלל

ובעניין שעל העבודות הקשות שורשן בטיפשות ובפגם האמונה

ובעניין להסתכל על התכלית ובשכל של כל דבר www.eip.co.il/?key=328 - במקום לעבוד קשה יותר, תחשוב טוב יותר.

על האדם לזכור תמיד את התכלית של העבודה הקשה שלו.

התכלית היא אינה העבודה אלא מה שאתה מצפה שהעבודה תיתן לך וכולי.

לפעמים האדם עובד קשה מידי ומתאמץ קשה מידי, כאשר הפתרון יותר פשוט מפשוט.

המציאות כולה הרבה יותר מורכבת מהפרויקט המורכב ביותר שיכול לבצע האדם. ואף על פי כן הכל עובד בצורה מאוד פשוטה להפליא.

העולם כולו עובד ומתנהג בצורה פשוטה להפליא וללא שום מאמץ.

אז למה להניח שכדי להשיג את התכלית צריך להתאמץ?!

עיקר המאמץ צריך להיות בלא להתאמץ. היינו עיקר המאמץ צריך להיות בלהגיע לפתרון הפשוט ביותר. הפתרון הפשוט ביותר, שכרוך בהכי פחות מאמץ, הוא הטוב ביותר.

אין הדבר אומר כי צריך לוותר על השלמות וכי צריך להתפשר בחיים. אדרבה ואדרבה, אסור להתפשר בחיים על שום דבר. לכל אדם מגיע את הטוב האמיתי ביותר. אבל כחלק מכך שאסור לו לאדם להתפשר, כחלק מכך על האדם לא להתפשר ולא לקבל כמובן מאליו את הצורך להתאמץ.

השלמות האמיתית היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ.

כל העולם עובד מעצמו, למה שגם הטוב שלך לא יבוא מעצמו?!

אלא מה? שהדרך היחידה להגיע לכזה דבר תלויה כמובן בהמון פיקחות ולא בעבודה קשה. אל תקבל את העבודה הקשה כמובנת מאליה. ובכלל אל תקבל את העבודה ואת המאמץ כמובנים מאליהם.

קיימת דרך להשיג את התכלית הסופית באופן מיידי וללא שום מאמץ. קיימת דרך שהטוב ביותר יבוא אליך ללא שום מאמץ.

במה זה כרוך?

זה כרוך בעבודה קשה של לא לעבוד קשה. זה כרוך במאמץ לא להתאמץ. זה כרוך ברצון להשיג הכל ללא שום מאמץ.

אז איך משיגים הכל ללא שום מאמץ?

תשובה: על ידי התבוננות פנימית.

בסופו של דבר, בכל רגע ורגע קיים טוב אמיתי. טוב שרק בגללו המציאות היא כפי שהיא ברגע הזה.

הסיבה האמיתית שבגללה הרגע הזה הוא כפי שהוא, היא הטוב האמיתי שנמצא בכל רגע.

על האדם לחפש את הטוב האמיתי שנמצא בכל דבר. ואת זה ניתן לעשות על ידי הבנת המהות של המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המהות האמיתית של המציאות, דהיינו האדם מבין מה עומד מאחורי הדברים, למה הדברים הם כפי שהם וכולי. בסופו של דבר האדם מגיע להבנה ברורה ושלמה מדוע הדברים כפי שהם בכל רגע. והסיבה הזאת שבגללה הדברים כפי שהם, היא הטוב המושלם שיש בכל דבר ללא שום מאמץ.

כמו כן ניתן להגיע לאותה התוצאה גם מכיוון נוסף. על האדם לבדוק את המהות האמיתית של הרצונות שלו. על האדם לברר עם עצמו בוודאות מה הוא באמת רוצה. מהו הרצון הפנימי ביותר שמניע אותו בחיים.

ברגע שהאדם מגיע לשורש של הרצון שלו, דהיינו ברגע שהתודעה של האדם מגיעה להזדהות אמיתית עם השורש של הרצון של עצמה, באותו הרגע התודעה של האדם גם מבינה כיצד מה שהיא באמת רוצה כבר קיים בכל רגע.

בשורה התחתונה. את עיקר המאמץ של האדם עליו לשים בחשיבה ולא בעבודה קשה.

אל תתפשר על שום דבר. תירצה את הכל כולל הכל, כולל זה שלא תצטרך להתאמץ עבורו בכלל.

חפש את הפנימיות שבך ושבמציאות, ובסופו של דבר תגיע לשלמות.

ועוד באותו עניין של השגת התכלית בכל דבר

וגם מעניין שאצל הרשע אצלו ה - לט מלאכות שלו הם בחינת לט מלקות. ואצל הצדיק האמת ה - לט מלאכות שלו הם בחינת מלאכת המשכן ובחינת בריאת העולם. www.eip.co.il/?key=44 - מאמץ. ממה נובע? מי אינו צריך להתאמץ? איך להנות ממאמץ?

ועוד באותו עניין שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר, והוא תמיד נמצא בתכלית הסופית. www.eip.co.il/?key=193 - תכלית / מטרה. מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה?

שיחות הר"ן - אות צ
...אותן שהם משרשו כמו שקדם המיתה רואין הנשמות הנ"ל כידוע כמו כן קדם השנה שהוא אחד מששים במיתה רואין אותם גם כן רק מחמת שהראיה היא בהעברה בעלמא מאד כי קדם המיתה ממש אזי יש גם כן חלוקים שאדם גדול ואיש כשר רואה הנשמות הנ"ל קדם מותו בראיה גמורה אך סתם בני אדם אפילו קדם מותם אינם רואים אותן הנשמות רק בהעברה בעלמא כמו שעובר זריחה והתנוצצות בעלמא לפני העינים וקדם השנה שהיא רק אחד מששים במיתה אזי גם הראיה הנ"ל של הנשמות הנ"ל הוא רק אחד מששים מהתנוצצות הנ"ל...
החסרונות אצל האדם או למעלה?
...key=442 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קעב - כל החסרונות שיש לאדם כל החסרונות שיש לאדם הן בנים או פרנסה או בריאות, הכל הוא מצד האדם עצמו כי אור השם יתברך שופע עליו תמיד אך האדם על ידי מעשיו הרעים עושה צל לעצמו שאין מגיע עליו אור השם יתברך אך כאן לעומת זאת breslev.eip.co.il/?key=363 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה פט - ותחסרהו מעט מאלקים וכבוד והדר תעטרהו ותחסרהו מעט מאלהים וכבוד והדר תעטרהו הנה ידוע כי כל מה שחסר לאדם הן ברוחני הן בגשמי החסרון הוא בהשכינה...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ט - תְּהמת יְכַסְיֻמוּ
...במצולת וכו' א. כי עקר החיות מקבלין מהתפילה כמו שכתוב: "תפילה לאל חיי" ובשביל זה צריך להתפלל בכל כוחו כי כשמתפלל בכל כחו ומכניס כחו באותיות התפילה אזי נתחדש כחו שם בבחינת:חדשים לבקרים רבה אמונתך וכו' כי אמונה היא תפילה כמו שכתוב: "ויהי ידיו אמונה" תרגומו: 'פרישן בצלו' ב. ודע, שיש שנים עשר שבטים כנגד שנים עשר מזלות וכל שבט ושבט יש לו נסחא מיחדת ויש לו שער מיחד לכנס דרך שם תפילתו וכל שבט מעורר בתפילתו כח מזלו שבשנים עשר מזלות והמזל מאיר למטה ומגדל הצמח...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רי - עַל יְדֵי מַשָּׂא וּמַתָּן בֶּאֱמוּנָה הוּא מְקַיֵּם "וְאָהַבְתָּ"
..."ואהבת" [לשון רבנו, זכרונו לברכה] על ידי משא ומתן באמונה הוא מקים "ואהבת" כמו שאמרו חכמינו זכרונם לברכה: "ואהבת" 'שיהא שם שמים מתאהב על ידיך' וכו' וכשמקים "ואהבת" על ידי זה יהיה לו פרנסה בלא יגיעה וטרח כי אמרו חכמינו, זכרונם לברכה: 'קשין מזונותיו כקריעת ים סוף' וקריעת ים סוף היה על ידי זכות אברהם בחינת "ואהבת" כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה: "וישב הים לפנות בקר" 'דא בקר דאברהם' נמצא כשהגיע עת הבקר בחינת אברהם אזי יצא מקשוי לקל כי עד הבקר היה קשה...
שבחי הר"ן - אות ה
...בעבודת השם וכל עבודתו היה בהצנע גדול מאד מאד עד שלא ידע שום אדם ממנו כלל כי היה סתום וגנוז מאד וכל עבודתו היה בסתר ובהצנע גדול ועקר עבודתו בתחלה היה בפשיטות גדול בלי שום חכמות כלל רק בפשיטות גמור וכל דבר ודבר שעשה הכל היה ביגיעה גדולה ובכח גדול ובמסירות נפש ולא היה לו שום דבר עבודה שבא לו בנקל רק כל דבר ודבר בא לו ביגיעה גדולה מאד שהיה מיגע עצמו כמה זמנים בשביל כל דבר ודבר מעבודת השם והיה לו כמה וכמה עליות וירידות אלפים ורבבות עד אין שעור וערך והיה...
חיי מוהר"ן - פד - סיפורים חדשים
...העת הביא לו השוחט מטעפליק כסא נפלאה. וסמוך לזה ספר זאת שראה במראה או בחלום שהביאו לו כסא, והיה אש סביבה. והלכו כל העולם אנשים ונשים וטף לראותה. וכשחזרו משם אזי תכף נתקשרו זה עם זה ונעשה שדוכים ביניהם. וגם כל מנהיגי הדור כלם הלכו לראותה. ושאלתי כמה היא רחוקה, ומפני מה תכף נעשו שדוכים. והלכתי והקפתי סביבם לילך שם. ושמעתי שהולך ובא ראש השנה. והייתי מספק אם לחזר אם להתעכב שם והייתי נבוך בדעתי ואמרתי בלבי איך אשאר בכאן על ראש השנה ואמרתי בדעתי לפי הגוף...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רט - תְּפִלּוֹת כְּנֶגֶד תְּמִידִין תִּקְּנוּם
...תפילות כנגד תמידין תקנום כי ידוע שיש לכל אדם תפילות רעות כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: 'גנבא על מחתרתא רחמנא קריא' נמצא אחר כך כשעומד להתפלל תפילה הראוי להתפלל אזי בא התפילה רעה ומבלבלת אותו וזה בחינת תפילות כנגד, שהיא מתנגדת לו והתקון לזה, הכנסת אורח תלמיד חכם כי אמרו חכמינו, זכרונם לברכה 'אורח מברך': "וארח צדיקים כאור נגה" וכתיב: "ברכות לראש צדיק", שהוא בחינת שמונה עשרה ברכות שבתפילה נמצא שעל ידו בא התקון התפילה וזה פרוש: תמידין תקנום זה בחינת...
להוציא מכח אל הפועל. כן או לא?
...breslev.eip.co.il/?key=337 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סו - ויהי נא פי שנים ברוחך אלי רבי נחמן מברסלב מדבר באורך על זה שצריכים להוציא דייקא מכוח אל הפועל, כמו שהבורא ברא את העולם, שהוציא אותו מכוח אל הפועל וכולי. וכן בעוד מקומות מובא שצריך דייקא להוציא מכוח אל הפועל את שכלו / רצונותיו וכולי breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%9E%D7%9B%D7%97+%D7%90%D7%9C+%D7%94%D7%A4%D7%A2%D7%9C&cid=0 אך לעומת זאת, כאן breslev.eip.co.il/?key=323 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רסד - צְדָקָה הִיא תִּקּוּן הַבְּרִית
...הברית כי פגם הברית הוא, כי הוא היה צריך להשפיע בקדשה למקום שצריך להשפיע והוא סלק ההשפעה משם והמשיכה, חס ושלום למקום אחר ועל כן התקון על ידי הצדקה שעל ידי זה חוזר ומשפיע לשם אל הקדשה ועל ידי זה נתתקן וזה בחינת "ויבואו האנשים על הנשים" הנאמר בנדבת המשכן הינו בחינת זווג שנעשה על ידי הצדקה של נדבת המשכן כנ"ל ועל כן כשנותן לעני שאינו הגון אזי אדרבא הוא נפגם יותר, כי חוזר ומשפיע למקום שאינו צריך. ועין במקום אחר [לעיל בסימן ל"א ובסימן נ"ד] שמבאר גם כן שצדקה...
סיפורי מעשיות - מעשה שיחות שאחר סיפורי המעשיות
...סיפורי המעשיות מעשה אחד הלך מאביו והיה במדינות אחרות ימים רבים אצל אחרים ולזמן בא לאביו והתפאר בעצמו שלמד שם אמנות גדול לעשות מנורה התלויה וצוה להתאסף כל בעלי אמניות הזה והוא יראה להם חכמתו בזה האמנות וכן עשה אביו וקבץ כל הבעלי אמניות הזאת לראות גדלת הבן מה שפעל בכל הימים האלו שהיה ביד אחרים והבן הוציא מנורה אחת שעשה והיתה מגנה מאד בעיני כלם ואביו הלך אצלם, ובקש מאתם שיגלו לו האמת והכרחו להודיע לו האמת שהיא מגנה מאד והבן התפאר: הלא ראיתם חכמת אמנותי...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 26_04_2024 השעה 03:42:12 - wesi2