ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖨שיחות הר"ן - אות עח
בכל מקום יש ישר אפילו מי שעושה כל העולות אף על פי כן בהכרח ימצא בו איזה ישר רק שיש חלוק בין בני אדם מתי מתחיל הישר שיש בני אדם שהישר מתחיל אצלו תכף ויש שאין מתחיל אצלו הישר רק אחר כך אחר שעושה עולה ויש שמתאחר אצלו התחלת הישר יותר דהינו אחר שעושה כמה עולות וכן יש שמתחיל אצלם באחור יותר ויותר אבל אף על פי כן ימצא גם בו איזה ישר רק שהוא מאחר הרבה כגון למשל שהיה מעשה שראיתי בכפר שבא איש חיל וצוה שיתנו לו הסוסים על ה [מרכבת הדאר] ושחדו אותו בממון ואחר כך בא השני והסית אותו הראשון שיקח גם כן הסוסים כנזכר לעיל ושחדו אותו גם כן ואחר כך בא השלישי והיה צריך באמת סוסים על ה [מרכבת הדאר] ורצה גם כן לקח הסוסים והלך הבעל כפר והתחנן לפני הראשון שהיה אדון שיניחהו ועתה נשא לו פנים האיש חיל ראשון וצוה להניחו ולא יקחו אצלו הסוסים נמצא שאצל זה הגזלן האיש חיל הראשון הנ"ל התחיל הישר אחר שעשה שתי עולות כנ"ל ואז התחיל אצלו הישר וצוה להניחו כי אף על פי שהיה גזלן ועשה עולות כאלו אף על פי כן בפעם השלישית התחיל הישר אצלו והכרח להניחו נמצא שבכל מקום יש ישר רק שהחלוק מתי מתחיל הישר כנזכר לעיל והבן וזה בחינת מה שכתוב בזוהר הקדוש שגם בסטרא דשמאלא יש ימין ושמאל רק שימין שלהם רחוק הרבה אפילו משמאל של הקדשה נמצא שגם בהסטרא אחרא יש ימין בחינת ישר רק שהימין והישר שלהם מתחיל מאחר מאד אפילו מן השמאל של הקדשה והבן
בְּכָל מָקוֹם יֵשׁ ישֶׁר

אֲפִילּוּ מִי שֶׁעוֹשֶׂה כָּל הָעַוְלוֹת אַף עַל פִּי כֵן בְּהֶכְרֵחַ יִמָּצֵא בּוֹ אֵיזֶה ישֶׁר

רַק שֶׁיֵּשׁ חִלּוּק בֵּין בְּנֵי אָדָם מָתַי מַתְחִיל הַיּשֶׁר

שֶׁיֵּשׁ בְּנֵי אָדָם שֶׁהַיּשֶׁר מַתְחִיל אֶצְלוֹ תֵּכֶף

וְיֵשׁ שֶׁאֵין מַתְחִיל אֶצְלוֹ הַיּשֶׁר רַק אַחַר כָּךְ אַחַר שֶׁעוֹשֶׂה עַוְלָה

וְיֵשׁ שֶׁמִּתְאַחֵר אֶצְלוֹ הַתְחָלַת הַיּשֶׁר יוֹתֵר דְּהַיְנוּ אַחַר שֶׁעוֹשֶׂה כַּמָּה עַוְלוֹת

וְכֵן יֵשׁ שֶׁמַּתְחִיל אֶצְלָם בְּאִחוּר יוֹתֵר וְיוֹתֵר

אֲבָל אַף עַל פִּי כֵן יִמָּצֵא גַּם בּוֹ אֵיזֶה ישֶׁר

רַק שֶׁהוּא מְאֻחָר הַרְבֵּה

כְּגוֹן לְמָשָׁל שֶׁהָיָה מַעֲשֶׂה שֶׁרָאִיתִי בּכְּפָר

שֶׁבָּא אִישׁ חַיִל

וְצִוָּה שֶׁיִּתְּנוּ לוֹ הַסּוּסִים עַל הַ [מֶרְכֶּבֶת הַדּאַר]

וְשִׁחֲדוּ אוֹתוֹ בְּמָמוֹן

וְאַחַר כָּךְ בָּא הַשֵּׁנִי

וְהֵסִית אוֹתוֹ הָרִאשׁוֹן שֶׁיִּקַּח גַּם כֵּן הַסּוּסִים כַּנִּזְכָּר לְעֵיל

וְשִׁחֲדוּ אוֹתוֹ גַּם כֵּן

וְאַחַר כָּךְ בָּא הַשְּׁלִישִׁי

וְהָיָה צָרִיךְ בֶּאֱמֶת סוּסִים עַל הַ [מֶרְכֶּבֶת הַדּאַר]

וְרָצָה גַּם כֵּן לִקַּח הַסּוּסִים

וְהָלַךְ הַבַּעַל כְּפָר וְהִתְחַנֵּן לִפְנֵי הָרִאשׁוֹן שֶׁהָיָה אָדוֹן שֶׁיַּנִּיחֵהוּ

וְעַתָּה נָשָׂא לוֹ פָּנִים הָאִישׁ חַיִל רִאשׁוֹן

וְצִוָּה לְהַנִּיחוֹ וְלא יִקְּחוּ אֶצְלוֹ הַסּוּסִים

נִמְצָא שֶׁאֵצֶל זֶה הַגַּזְלָן הָאִישׁ חַיִל הָרִאשׁוֹן הַנַּ"ל הִתְחִיל הַיּשֶׁר אַחַר שֶׁעָשָׂה שְׁתֵּי עַוְלוֹת כַּנַּ"ל

וְאָז הִתְחִיל אֶצְלוֹ הַיּשֶׁר

וְצִוָּה לְהַנִּיחוֹ

כִּי אַף עַל פִּי שֶׁהָיָה גַּזְלָן וְעָשָׂה עַוְלוֹת כָּאֵלּוּ

אַף עַל פִּי כֵן בַּפַּעַם הַשְּׁלִישִׁית הִתְחִיל הַיּשֶׁר אֶצְלוֹ וְהֻכְרַח לְהַנִּיחוֹ

נִמְצָא שֶׁבְּכָל מָקוֹם יֵשׁ ישֶׁר

רַק שֶׁהַחִלּוּק מָתַי מַתְחִיל הַיּשֶׁר כַּנִּזְכָּר לְעֵיל וְהָבֵן

וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁכָּתוּב בַּזוהַר הַקָּדוֹשׁ

שֶׁגַּם בְּסִטְרָא דִּשְׂמָאלָא יֵשׁ יָמִין וּשְׂמאל

רַק שֶׁיָּמִין שֶׁלָּהֶם רָחוֹק הַרְבֵּה אֲפִילּוּ מִשְּׂמאל שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה

נִמְצָא שֶׁגַּם בְּהַסִּטְרָא אַחֲרָא יֵשׁ יָמִין בְּחִינַת ישֶׁר

רַק שֶׁהַיָּמִין וְהַיּשֶׁר שֶׁלָּהֶם מַתְחִיל מְאֻחָר מְאד

אֲפִילּוּ מִן הַשְּׂמאל שֶׁל הַקְּדֻשָּׁה

וְהָבֵן
שיחות הר"ן - אות שו - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
...העולמות ולכל נברא יש קומה מיחדת וכו', למשל מין האריה וכו' וההבדלים כלם הם רמוזים בתמונת האותיות ובצרופיהם והזוכה להבין את התורה וכו' נראה לי שזהו ענין השיחה ששמעתי מפיו הקדוש קדם שבת חנוכה תקס"ה מענין הבריות של העולם שכל התמונות והצורות של כל בני אדם כלם נכללים בתבת אדם הנאמר בתורה "נעשה אדם" כי בזו התבה אדם שאמר השם יתברך "נעשה אדם" בתבה זו בעצמה נכללים כל מיני התמונות של כל בני אדם שבעולם וכן תבת בהמה וחיה וכו' הנאמר במעשה בראשית בזו התבה גם כן...
אמת - הדרך לפתור את כל הבעיות
...כאן breslev.eip.co.il/?key=386 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קיב - צהר תעשה לתבה אך איך יזכה לזה? העקר שהכל תלוי בו הוא אמת לילך בדרך אמת לפי מדרגתו כי 'חותמו של הקדוש ברוך הוא אמת' והוא יסוד הכל כי אמת הוא ראש תוך סוף וכיון שהוא במדרגת אמת אזי כביכול נתלבש בו אור השם יתברך בעצמו, אשר חותמו אמת ואז נאמר עליו: "ה' אורי וישעי" וכיון שה' אור לו יוכל למצא פתחים הרבה לצאת מהחשך והגלות שהוא סגור שם כי באמת יש שם פתחים הרבה, כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה...
מעשה מהציירים של המלך.
...- פא - סיפורים חדשים מעשה במלך אחד שבנה לעצמו פלטין וקרא לשני אנשים וצוה אותם שיצירו את הפלטין שלו וחלק להם את הפלטין לשני חלקים. הינו שמחצה הפלטין יהיה מטל על האחד לצירו ומחצה השני יהיה מטל על השני לצירו. וקבע להם זמן שעד אותו הזמן מחיבים הם לצירו והלכו להם אלו השני אנשים. והלך אחד מהם ויגע וטרח מאד ולמד עצמו זאת האמנות של ציור וכיור היטב היטב עד שציר את חלקו שהיה מטל עליו בציור יפה ונפלא מאד. וציר שם חיות ועופות וכיוצא בזה בציורים נפלאים ונאים...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה פד - עִקָּר הִתְחַבְּרוּת וּדְבֵקוּת לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַך הוּא עַל יְדֵי הַתְּפִלָּה
...ח"ב - תורה פד - עקר התחברות ודבקות להשם יתברך הוא על ידי התפלה [לשון רבנו, זכרונו לברכה] דע, שעקר התחברות ודבקות להשם יתברך הוא על ידי התפילה כי התפילה הוא שער, שדרך שם נכנסין להשם יתברך ומשם אשתמודעין לה כי תפילה היא מלכות, כמו שכתוב "ואני תפילה" ותפילה לשון התחברות כמו שכתוב "נפתולי אלהים נפתלתי", תרגומו 'לשון התחברות' ובשביל זה על פי רב כשאדם מתפלל נופלים לו מחשבות של גדלות כי התפילה, הינו בחינת מלכות, בחינת אני היא בגלות בתוך מלכות הרשעה, כמו...
שבחי הר"ן - אות א
...- אות א בהיותו בימי קטנותו בא על דעתו לפרש מהעולם ורצה לשבר תאוות אכילה אך עדין היה בשכל קטן ונדמה לו שזה אי אפשר שיניח מאכילתו כפי מה שהיה רגיל לאכל בבקר ובצהרים וכו' על כן ישב עצמו שיהיה בולע כל מה שיאכל דהינו שלא יהיה לועס מה שיאכל רק יבלע כמות שהוא כדי שלא ירגיש שום טעם באכילתו ועשה כן ועלה נפיחות בצוארו ואמר שהיה אז רק בן ששה שנים והנהגה זו שמעתי לדבר גדול מצדיק גדול מאד מאד שנהג כך שהיה בולע אכילתו בלי לעיסה אך הוא זכרונו לברכה נהג כך בהיותו...
שיחות הר"ן - אות קח
שיחות הר"ן - אות קח ידוע שלמוד הזוהר מסגל מאד מאד ודע שעל ידי למוד הזוהר נעשה חשק לכל מיני למודם של התורה הקדושה והלשון הקדוש של הזוהר מעורר מאד לעבודת השם יתברך דהינו השבח שמשבח ומפאר את העובד ה' דהינו הלשון הרגיל בזוהר לומר זכאה וכו' על כל מצוה ועבודה ולהפך הצעקה שצועק וי וכו' וי לה וי לנשמתה על הסר מעבודת ה' אלו הלשונות מעוררים מאד את האדם לעבודתו יתברך
שיחות הר"ן - אות קל
...אחד היו לו שני בנים אחד היה חכם ואחד שוטה ועשה את השוטה ממנה על האוצרות ולהחכם לא היה שום התמנות רק ישב אצל המלך תמיד והיה קשה להעולם מאד שזה שאינו חכם יש לו כל ההתמנות והכל באים ונכנסים אצלו להכניס או להוציא מן האוצרות וזה החכם אין לו שום התמנות כלל והשיב להם המלך. וכי זה הוא מעלה מה שהוא לוקח אוצרות מוכנים ומחלקם להעולם ?! כי זה החכם יושב אצלי וחושב מחשבות ובא על עצות חדשות שאיני יכול לבוא עליהם ועל ידי אלו העצות אני כובש מדינות שלא הייתי יודע...
למה הבורא ברא את העולם?
...ברא את העולם. כאן רבי נחמן מברסלב מביא breslev.eip.co.il/?key=335 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סד - ויאמר ה' אל משה בא אל פרעה כי השם יתברך מחמת רחמנותו ברא את העולם כי רצה לגלות רחמנותו ואם לא היה בריאת העולם על מי היה מראה רחמנותו ועל כן ברא את כל הבריאה מתחלת האצילות עד סוף נקדת המרכז של עולם הגשמי, כדי להראות רחמנותו כאן רבי נחמן מברסלב מביא breslev.eip.co.il/?ftxt=%D7%90%D7%99%D7%9F+%D7%9E%D7%9C%D7%9A+%D7%91%D7%9C%D7%90+%D7%A2%D7%9D&cid=0 - אין...
חיי מוהר"ן - עח - שיחות שהיה אצל כל תורה
...אמר בשבת שקדם ראש השנה של שנת תקס"ג בשבת הראשון שנתקרבתי אליו. ושם מדבר מענין מחיאת כפים בשעת התפילה. ודע שבאותו העת שאמר התורה הזאת אז היה סמוך לכניסתו לפה ברסלב ואז דבר הרבה מענין מחיאת כפים בתפילה. וספר לי שבתחלת כניסתו לפה עמד פעם אחת על פתח בית המדרש שבביתו והוכיח את העולם על אודות התפילה שאינם מתפללים כראוי. וענה ואמר שאין שומעין משום אחד מהמתפללין שום המחאת כף. ומזה הבנו מיד שהוא רוצה להחזיר העטרה לישנה שיחזרו להתעורר להתפלל בכונה והתלהבות...
חובות / כסף
...מי שעושה מעשיו במהירות בלי ישוב הדעת, נעשה בעל חוב וכאן breslev.eip.co.il/?key=161 - ספר המידות - תשובה מי שרוצה לשוב, יזהר מלהיות בעל חוב. כמו כן מביא רבי נחמן מברסלב כאן breslev.eip.co.il/?key=2278 - שיחות הר"ו - אות קכב שמעתי בשמו שאמר שאם לא היה ממתין בבטחון לישועת ה' כבר היה איש נוסע ומטלטל כמו כל הנוסעים ומטלטלים עצמם בשביל הפרנסה כנהוג עכשו והכונה כי אמר זאת לענין הנהגת הבית בפרנסה ומלבושים ושאר צרכי הבית שעל פי רב חסר לאדם הרבה כגון, לזה...
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 23_06_2025 השעה 18:55:21 - wesi2