ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2
השכל הנקנה - מהו?
... אחרי מותו היינו אחרי מות המוחין, דהיינו כאשר הצדיק בבחינת רצוא להשיג את האין סוף בשכל הנקנה, זו בחינת מוות של המוחין כמובא במספר מקומות. וגם זו בחינת אחרי מותו. וגם בזה יש כמה בחינות. **** היבט נוסף: כל ...
מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו?
מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו? כאן breslev.eip.co.il/?key=41 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יב - תהלה לדוד ובעוד מקומות מובא כי בתורה ובעצות של הצדיק יש גם סם חיים וגם סם המוות. והדבר הזה הכרחי לקיום העולם. כי אם התורה של הצדיק הייתה כולה שם החיים בלבד, לא היה קיום לעולם. והכרחי הדבר שהתורה של הצדיק יהיה בה גם סם חיים וגם סם המוות, כדי לתת חיות לעולם. והפירוש הוא כי כל העצות והתורות של הצדיק כולן מעורבות טוב ורע. דהיינו כל עצה ... התורה של הצדיק, הרי שדברי התורה של הצדיק מעורבים אצלו טוב ורע. וממילא הוא לא יודע עדיין מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק, משום שהוא עצמו שותה מסם המוות הזה. והשכל של הצדיק הוא כולו טוב כנ"ל. אך משום שהשכל הזה הוא מאוד גדול, לכן מוכרח הצדיק לצמצם ... השכל של הצדיק. ואם חושב האדם כי הדיבור של הצדיק הוא השכל של הצדיק, הרי שהאדם הזה שותה מסם המוות של דברי הצדיק. כי באמת דברי הצדיק הם רק לבוש והקדמה לשכל של הצדיק שהוא אין סוף. וכששומע האדם ... ואם חושב האדם כי הוא המגושם מבין את דברי הצדיק כפי מה שהצדיק התכוון אליהם, הרי שהוא נאחז בסם המוות של דברי הצדיק. כי כל דברי הצדיק, הם רק חלקים שונים של השכל שלו. ושום דיבור שבעולם לא יכול ... את השכל של הצדיק, וכאילו יש להם השגה כלשהי בהבנת הצדיק האמת. והמון העם שותים מהמים המרים שהם סם המוות שיש בדברי הצדיק. ונכון, בכל דיבור ודיבור של הצדיק יש גם סם חיים שמחייה את האדם, אך מצד שני הדיבורים של הצדיק הם גם סם המוות עבור כל מי שלא זוכה להשיג את פנימיות כוונת הצדיק. וכאשר לומד האדם את דברי הצדיק, אם חושב האדם ... שלו שמעורב טוב ורע הוא משיג את פירוש וכוונת דברי הצדיק, הרי שדברי התורה של הצדיק הופכים אצלו לסם המוות ממש. וכל זמן שלא תיקן האדם את חטא אדם הראשון, הרי שהשכל שלו מעורב טוב ורע, והרי שהוא אינו ... של הצדיק הן התכלית, ואם לא מבין האדם שהעצות של הצדיק הן לא התכלית, הרי שהוא עדיין שותה מסם המוות של דברי הצדיק. וכל זמן שלא יודע האדם איך בחינת לפני הבריאה ואיך השי"ת עצמו מלובש בכל דיבור ובכל ... הצדיק ממש, ואז הוא זוכה להבין את עומק פנימיות כוונתו. לסיכום: דברי התורה של הצדיק מעורבים בסם החיים ובסם המוות. ועל האדם לזכור תמיד שדברי הצדיק הם רק משל ונמשל על שכל מאוד גדול שאינו נכנס במילים וכולי. ועל ...
בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה?
... על ידי זה שמסתכלים בשכל שבכל דבר וכולי... ****** בעניין קיום המצוות על ידי הצדיק: ראה כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 בעניין מוות וחיים - ראה כאן: ראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=81 וגם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=113 בעניין הבחירה החופשית, ראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=116
לדון לכף זכות - מהו שורש העניין?
... מברסלב, שהוא בחינת שעשוע העולם הבא וכולי... * עוד מאמר בעניין לדון לכף זכות. www.eip.co.il/?key=379 - תחיית המתים. מהו מוות אמיתי ואיך להחיות מתים? המאמר הזה מבוסס על הדיבור של רבי נחמן מברסלב על הכת של הרציחה שהם בחינת ...
לא ימוש ספר התורה הזה מפיך
... את התורה כפי מה שהשי"ת מקיים אותה ממש וכולי. **** כמו כן ראה גם כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=157 - מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו? כי בדברי הצדיק יש גם טוב וגם רע. ואם שוכח האדם שכל דברי ... הצדיק, הם אכן השכל של הצדיק, הרי שהוא הופך את התורה של הצדיק לממשית, והרי שהוא שותה את סם המוות וכולי עיין שם. **** כמו כן שורש העניין יתבאר ע"פ מ"ש שהתורה היא בחינת בריאת העולם. והתפילה היא בחינת ...
תורה שבכתב / שבעל פה / סודות התורה ועוד - חלק 1
... חיות לבריאה. ומאחר שהשי"ת הסתיר את עצמו בתוך הבריאה, ממילא יש בבריאה 2 בחינות. בחינת סם חיים ובחינת סם המוות. בחינת טוב ורע וכולי. ומי שזכה נעשה לו סם חיים ומי שלא זכה נעשה לו סם המוות. כי עיקר שלמות התורה שבכתב, היינו שלמות הבריאה, הוא דייקא על ידי תורה שבעל פה שהיא לא נכתבה אלא ...
בית דין של מעלה. מה קורה שם? ואיך להנצל?
... תודה תשובה: בית דין של מעלה, היינו מצב שאליו האדם מגיע אחרי שהוא עוזב את הגוף, דהיינו מה שנקרא מוות של הגוף. בבית דין של מעלה, דנים את האדם על כל מעשיו וכולי, ולפיהן נקבע עתידו... בהמשך חייו אחרי ...
האם רבי נחמן לא טעם טעם חטא?
... "וכי יהיה באיש חטא משפט מות והומת - ותלית אותו על עץ", "וכי יהיה באיש" הזה, הרמ"ק, "חטא משפט מוות"? לא, אבל בכל זאת, אם כן למה "והומת"? - "ותלית אותו על עץ" - תתלה מיתתו בחטא עץ הדעת. ... נחשבים לעברות. וכפי שרבי נחמן מברסלב עצמו מביא, שחטאים היינו חסרונות, היינו החסרונות שיש לשכינה וכולי. דבר נוסף לגבי מוות בעטיו של נחש. וכאן אולי גם נבין את ה"לא טעם טעם חטא". כאשר אומרים על מישהו שהוא מת בעטיו ...
להיות לבד - בריא או לא?
... יכול להתבודד כל יום כל היום. אם יעשה זאת לבטח ישתגע, וגם ימות שהייה ארוכה מידי בהתבודדות יכולה להסתיים במוות וה' רוצה שנעבוד אותו גם בחומר (מצוות וכ') אי לכך האדם חייב לחזור למציאות של בני אדם זה חלק ...
חיים נצחיים? ובילע המוות לנצח?
חיים נצחיים? ובילע המוות לנצח? שאלה: נתקלתי כאן breslev.eip.co.il/?key=564 בטקסט הבא: "העולם סוברים שכשיבוא משיח לא ימותו לא כן הוא, אפילו משיח בעצמו ... על הגוף, דהיינו שהגוף שלהם יחייה לנצח... או במילים אחרות, שורש הטעות לחשוב שחיים נצחיים וכל העניין של בילע המוות לנצח וכיו"ב שכל זה הולך על הגוף, שורש כל הטעות הזאת הוא בכך שהאדם תופס את עצמו שהוא זה ... נקשה על עצמנו את הקושיא הבאה: הרי אם העניין של חיים נצחיים הולך על הנשמה, אז מה שייך ובילע המוות לנצח אצל הנשמה, הרי הנשמה עצמה בכל מקרה חיים לנצח, אז מה בדיוק שייך לזכות לחיים נצחיים אצל הנשמה. ... שאנשים בטעות חושבים שהוא הולך על הגוף, בנוסף על כך יש גם טעות נוספת, והיא בעניין ההגדרה של חיים ומוות. פירוש: מה שנקרא אצל האדם חיים ומוות, המושג הזה שגוי לגמרי מיסודו. כי מצד האמת, המשמעות של חיים ומוות היא אחרת לגמרי. והעניין הוא, כי השי"ת הוא שורש החיים. ומי שדבוק בהשי"ת דהיינו נשמה שנכללת בהשי"ת, היא נחשבת ... של האין סוף, שהוא בחינת אין סוף שאין בו טוב ורע. שזאת בחינת עץ החיים, שהיא החיים הנצחיים. אך המוות הוא בחינת עולם התמורות והשינויים, דהיינו כל מה שהוא מעורב טוב ורע, שהוא בחינת מת, משום שהוא נפרד כביכול ... כאילו הוא עדיין אינו קיים כלל, משום שקיומו הוא רק בבחינת אפשרי ולא בבחינת מחוייב. וכל העניין של חיים ומוות מה שנקרא אצל בני האדם חיים ומוות, זה הכל רק צמצום ולבוש והשתלשלות של עניין החיים והמוות הנ"ל. כי בשורשו, רק השי"ת וכל מי שכלול בו נחשב לחיים, וגם לחיים נצחיים, וכל מי ומה שנפרד ממנו ...
1 2
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 15_09_2025 השעה 09:59:40 - wesi2