... יכריח עצמו הרבה ויטה אזנו היטב היטב בכח גדול לשמע קול הנשמה וקול הצדיקים אמתיים יש לו גם כן תקוה לשמע קול דקדשה בעצמו רק שצריך להטות אזנו היטב. והוא ממש כמו בענין דין המשנה הנ"ל לענין קול שופר ...
... לברכה. אות תקסז פעם אחת מכלל דבריו הקדושים הייתי שומע שעקר שם עשיה דקדשה הוא צדקה. אות תקסח עקר התקוה על ידי בחינת למעלה מהזמן שמשיגים הצדיקים שהם בבחינת משיח. כאשר הבנתי מפיו הקדוש שאמר סמוך להסתלקותו שהוא הולך ...
... העולם הכל הם מן היצר הרע שמרבה שיחות כאלה להכביד הצער ולהגדיל דאגת הפרנסה כאלו עכשו חס ושלום, אפס תקוה ובאמת הוא שקר וכזב כי השם יתברך מפרנס ומכלכל העולם תמיד ובכל דור ובכל שנה נמצאים עולים ויורדים ואם ...
... שעל ידי שהאדם, כשהוא במדרגה התחתונה מאד ואף על פי כן הוא מחזק עצמו ומאמין שגם שם יש לו תקוה עדין כי גם שם נמצא השם יתברך בבחינת: "ואציעה שאול הנך" אזי ממשיך על עצמו הקדשה משם הקדוש הויה ...
... אמרה "ונתתם לי אות אמת" כי אמת הוא בחינת חיים כנ"ל ואמרו לה: "את תקות חוט השני תקשרי לך" 'תקוה', זה בחינת אמונה כמו שכתוב: "ויש תקוה לאחריתך" ואמונה, היא אחרית הימים כי עליה עומדים כל המדות כמו שכתוב: "בא חבקוק והעמידן על אחת" וכו' וחוט ...
... אותן מחמת גודל החשכות שיש שם אבל על ידי האמת, מאיר לו השם יתברך בעצמו ויזכה לראות ולמצא פתח תקוה גם בעמק נפילתו לצאת מאפלה לאורה ולהתקרב אליו יתברך באמת תמיד
... לך מלהתיאש לאמר מה יועיל לרב חטאתי ופשעי המרבים אשר הרביתי לפשע נגדו, סגר עלי הדרך, אין לי עוד תקוה חס ושלום לשוב אליו יתברך ולעבדו כי לא כלו רחמיו ולא אפס לנצח חסדו ולשבים פשוטה ימינו ופתוחה ידו, ...
... על שראו בכיתו בפניהם עד שנדמה להם כאלו נהפך כל העולם ונחרב. וכבר מבאר במקום אחר ברמז קצת מענין התקוה הגדולה שהיה ראוי לבוא לכלל ישראל אם לא היה נפטר הילד הקדוש הנ"ל. ואחר כך ביום שאחר זה שהיה ...
... רשעים יתהלכון" ואינם מניחים אותם להתקרב לפנים אל הנקדה הפנימית וכל זמן שהם עדין בתוך העגולים עדין יש להם תקוה להתקרב אפילו פושעי ישראל כל זמן שלא יצא מן העגולים לגמרי, חס ושלום עדין יש לו תקוה להתקרב אל הנקדה הפנימית אבל מי שכבר יצא לגמרי, חס ושלום, מן העגולים כגון משמדים אזי אי אפשר לו ...
... "ושכבה בחיקך" וזה אי אפשר כי אם על ידי 'שמר פתחי פיך' כנ"ל וזה,: "יתן בעפר פיהו אולי יש תקוה" 'עפר', הוא בחינת העדר הדבור כמו שכתוב: "ומעפר תשח אמרתך" הינו, שצריך ליתן בחינת הדבור, להתיר פה אלמים כנ"ל ועל ידי זה בא כח הדבור, לקווי ה', שהם כלי ההולדה כנ"ל וזהו, 'אולי יש תקוה', כדי שיגיע הדבור לקווי ה' כנ"ל וזהו: "והיה זרעך כעפר הארץ" כי ההולדה תלויה על ידי בחינת 'יתן בעפר ...