ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נח - בְּאֵר וְעָנָן וּמָן, כֻּלָּם חָזְרוּ בִּזְכוּת משֶׁה... משה. ב. ומשה היה נשמתו כלול משלשה אבות והיה לו כח להמשיך אלו השלשה השפעות באר מים חיים זה בחינת אברהם, מימי החסד ואברהם התחיל לחפר 'בארות' ו'ענן' זה בחינת יצחק, בחינת: "חשך ענן וערפל": "ותכהין עיניו מראות" ו'מן' זה בחינת יעקב, בחינת: "לרעות ביעקב עמו" ומשה שהיה כלול מאבות, נאמר בו: "וישב משה על הבאר" וכתיב בה: "ויבא משה בתוך הענן" וכתיב בה "ויאמר משה אליהם הוא הלחם" 'הוא' דיקא, קאי על משה בעצמו שבזכותו אכלו המן ולעתיד בשעת התחיה יקום משה כלול משלשה אבות כמקדם "מה שהיה הוא שיהיה", בחינת: "הנך שוכב עם אבותיך וקם" שיקום בתחיה כלול משלשתן וזה: 'חד בתלת קימא' ג. ובכח שהיה כלול מאבות היה לוחם כנגד עמלק, בבחינת: "חרב נקמת נקם ברית" כי האבות הן ברית, בחינת: "וזכרתי את בריתי יעקב" וכו' ועמלק טמא בריתם, בבחינת:אשר קרך בדרך וזהו: 'וחד על בין תרין' זהו מלחמת עמלק, שנאמר בו: "ואהרון וחור תמכו בידיו מזה אחד ומזה אחד" ד. ובזה שהכניע קלפת עמלק ותקן הברית זכה לבחינת: "והיה לחם משנה על אשר ילקטו יום יום" ויוסף שזכה לברית כתיב בה: "וירכב אותו במרכבת המשנה" הינו משנה על אשר ילקטו יום יום שעל ידי ברית זוכה לשפע כפולה וזה: 'תרין ינקין לחד' שבחינת שבת מקבל מיוסף לחם משנה, הינו "משנה תורה" בחינת:ואהיה שעשועים יום יום. ובחינת שבת, משפיע לשאר העולמות, בבחינת "והיתה שבת הארץ לכם לאכלה" ה. וזהו, כי על ידי הדעת באים תלת הנ"ל שהם: 'אכילה' 'ושתיה' 'ומלבושים' כי בו כלולים "לכו לחמו בלחמי", בחינת 'אכילה' בחינת מן הכלול בדעת התורה 'שתיה' כלול בדעת בבחינת: "הוי כל צמא לכו למים", שהיא באר, בחינת: "ונוזלים מתוך בארך" 'מלבושים', בבחינת "שמלה לכה קצין תהיה לנו": "בשומי ענן לבושו" ועקר קיומו של הדעת, על ידי האבות, שהם: 'חסד' 'גבורה' 'תפארת' 'חסד', הינו בחינת אברהם הינו שצריך ללמד חכמתו לאחרים ולקרבם תחת כנפי השכינה "ותורת חסד על לשונה" ואמרו חכמינו, זכרונם לברכה: 'זה הלומד על מנת ללמדה' וזה בחינת: "ואת הנפש אשר עשו בחרן". 'גבורה', זה בחינת 'שמקדים יראת חטאו לחכמתו' . 'תפארת' זהו שמדקדק איך להוציא חכמתו שלא יהיו נבזים בבחינת: "דברי פי חכם חן" וזהו: 'חד בתלת קימא'. וכשהחכמה בקיומה ובשלמותה, אזי הוא בבחינת: 'חד על בין תרין' שיכול ללחם מלחמות ה', בבחינת: "טובה חכמה מכלי קרב" ואז כשמכניע כל הצרים הרודפים אחר חלושי כח שבישראל ומכניס אותם לעבודת השם יתברך על ידי זה זוכה לחדש חדושין דאוריתא בשבת על חד תרין, בבחינת לחם משנה, בחינת משנה תורה בחינת: "מגלה עפה", בבחינת: 'תרין ינקין לחד' כנ"ל, בחינת: "חרב פיפיות" על ידי החרב נוקמת כנ"ל, זוכה לפי שנים,