... כי על ידי אור הגדול של הצדיק נתבטל לגמרי וזהו
בחינת: "ראוני נערים ונחבאו" הינו על ידי שרואים פני הצדיק נחבאים הקטנים כי הקטנות נתבטל לפני ... הימים טובים, ומקבל אור הגדול של יום טוב, שהוא
בחינת צדיק כנ"ל נתבטל הגדלות שלו כי הקטנות בטל לגבי גדלות ועל כן 'חיב אדם להקביל פני רבו ... את היום טוב ויקבל אור הגדול של יום טוב, שהוא
בחינת פני רבו וכו' כי עקר קדשת היום טוב תלוי בצדיקים כנ"ל וכשמקבל את היום טוב הוא מקבל פני ... טובים אני מישרים אשפט, הינו שאזכה לענווה, שהוא
בחינת 'מישרים אשפט' כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה: מאי דכתיב: "האמנם אלם" וכו' מה יעשה ... שאקבל את המועדים, על ידי זה אזכה לענווה, שהוא
בחינת 'מישרים אשפט' כנ"ל. וזהו גם כן ענין המבאר במקום אחר על פסוק: "ארץ אכלת יושביה" כי ... להצדיק יוכל להרגיש קדשת יום טוב כי הצדיק הוא
בחינת קדשת יום טוב כנ"ל והסימן על זה אם הוא מקשר להצדיק, הוא אם יש לו שפלות כי טבע הקטנות ... טוב כנ"ל כי עקר יום טוב תלוי בצדיקים כי עקר
בחינת יום טוב הוא, להעלות
בחינת מלכות דקדשה מבין הקליפות לבטל מלכות ארבע מלכיות דסטרא אחרא כי מלכות נקראת ד"לת, בגין ... המלכות דקדשה כי הימים טובים הם ימי דין, שהיא
בחינת יראה,
בחינת מלכות כמו שכתוב: 'אלמלא מוראה של מלכות' ועל כן נאמר בעמלק: "ויזנב בך כל הנחשלים וכו' ... דקדשה, מחמת שלא היה להם יראת אלהים, שהוא
בחינת מלכות כנ"ל. ועל כן בכל יום טוב יש ארבע מצוות בפסח ארבע כוסות בסוכות ארבעה מינים ... ראה ויספר"ה הכינ"ה וגם חקר"ה כנגד המלכות, שהיא
בחינת דל"ת, שיוצאת ביום טוב מבין הקליפות כנ"ל והתלמידי חכמים הם
בחינת מלכות כמו שאמרו רז"ל: מאן מלכי רבנן כי הם מעלים את המלכות, על כן עקר קדשת יום טוב ... כנ"ל וזהו: "עקב ענווה יראת ה'", כי יראה הוא
בחינת מלכות כנ"ל. ואברהם אבינו טרח גם כן על זה, ורדף ארבעת המלכים, להעלות מהם המלכות ויצא ...