... ממש שהיא מעל הזמן ומעל המקום. אך כלפי חוץ מצד
הגוף ומצד החיות של העולם הזה, מצד זה הוא משתנה מרצון אל רצון. והעניין הזה התבאר גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=116 - מדוע ולמה לעתיד לבוא תתבטל הבחירה החופשית? * וכיו"ב ... שלו מצטיירות אצלו בצורה אחרת, משום שהכלי
והגוף שלו נקי. כמ"ש רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=89 - ספר המידות - דעת כשתעשה חסד של אמת עם צדיקים, תזכה לדעת, שכל הדרכים הן תפילה הן אכילה הן שאר תענוגים כלם הם דרך השם ... שם באורך. כי אחרי שהאדם חוזר בתשובה שלמה, שאז
הגוף שלו קדוש בקדושת הנשמה, אז הוא בבחינה של מ"ש כאן breslev.eip.co.il/?key=164 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם על כן צריך כל אדם לרחם מאד על בשר
הגוף לראות לזכך
הגוף עד שתוכל הנשמה להודיע לו מכל מה שהיא רואה ומשגת תמיד כנ"ל
וכשהגוף הוא בבחינה זו היא טובה להנשמה שלפעמים נופלת ממדרגתה
וכשהגוף צח ואור תוכל הנשמה להתרומם ולחזר למדרגתה על ידי
הגוף הינו, על ידי תענוגי
הגוף תוכל לזכר ולעלות לתענוגים שלה כי מאחר
שהגוף גם כן טוב וכשר אינו נלכד בהתענוגים ועל כן תוכל הנשמה לחזר על ידי תענוגי
הגוף למעלתה לתענוגים שלה וכן גם כן על ידי הרשימות שיש
בהגוף על ידי הארות שהאירה בו הנשמה מקדם תוכל עתה לזכר ולעלות ולחזר למדרגתה וזה בחינת: "מבשרי אחזה אלוה", 'מבשרי' דיקא הינו על ידי בשר
הגוף 'יחזה אלוה', הינו השגות אלקות הינו, שהאדם בגופו יראה ויחזה השגות עליונות שהנשמה משגת תמיד כנ"ל אז הוא גם בבחינת העניין של הארת הרצון שיש אצל הצדיק בשעת האכילה הגשמית דייקא, ... "באלהים בטחתי מה יעשה בשר לי" שהבשר, דהינו
הגוף אינו יכול לעשות לו שום הזק וכמו שכתוב: "אף בשרי ישכן לבטח" שהצדיק בטוח, שגם
להגוף יהיה טוב מאד ועל כן יכול לשמח גם עם גופו אפילו כשמסתכל על הסוף * ולכן אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=333 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סב - על ידי אכילתם של ישראל, ...