ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ריז - זִכְרוּ תּוֹרַת משֶׁה
... זכרונם לברכה: 'אלמלא לא נשתברו הלוחות הראשונות לא נשתכחה תורה מישראל' ועל כן חסר ואו מתמז כנ"ל כי מאחר שנשתברו הלוחות נסתלק הואו כי הלוחות הם בחינת ואו כמו שאמרו רבותינו, זכרונם ... ששה ורחבן ששה גם זמן מתן תורתינו ראשי תבות תמז כי בתמוז נתנו הלוחות כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה וגם כאן חסר ואו מחמת שאז נשתברו הלוחות שהם בחינת ואו כנ"ל ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה צב - עַל יְדֵי מַה שֶּׁאָדָם נָע וָנָד בְּתוֹך בֵּיתוֹ
... 'לישב בשלוה קפץ עליו רגזו של יוסף', הינו החמימות שבלב נמצא שעל ידי מה שאדם, שהוא בחינת תורה, כמו שכתוב "זאת התורה אדם" נע ונד אפילו בתוך ביתו יכול ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נו - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
... וביום הבכורים בהקריבכם מנחה חדשה לה' בשבעתיכם, מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבודה לא תעשו . א. כי יש בכל אחד מישראל בחינת מלכות וכל אחד לפי בחינתו, כן יש לו בחינות מלכות יש שהוא שורר בביתו ויש שהוא מושל ביותר וכן יש שהוא מושל על כל העולם כל אחד לפי בחינת המלכות שיש לו בבחינות: "שרי ... מאות ושרי חמשים ושרי עשרות" ובחינות המלכות הזאת שיש בכל אחד היא באתגליא ובאתכסיא באתגליא, הינו הממשלה שיש לכל אחד לפי בחינתו שהוא מושל על אלו האנשים באתגליא כפי בחינת המלכות שלו כנ"ל ובאתכסיא הוא כי גם יש לכל אחד לפי בחינתו בחינת מלכות באתכסיא ... ובהעלם גדול, הוא מושל על אלו האנשים כי נשמתם הם תחתיו, ונכנעים תחתיו וגם זאת הבחינה של מלכות באתכסיא היא לכל אחד לפי בחינתו בבחינת: "שרי אלפים, ... ב. וצריך כל אחד לבלי להשתמש עם בחינות המלכות שיש לו להנאתו ולצרכו שלא תהיה בחינות המלכות אצלו כעבד למלאת תאוותו רק שתהיה בחינת המלכות בבחינת בן חורין "אשריך ארץ שמלכך בן חורין" שהמלכות יהיה אצלך בן חורין לבלי להשתמש בו להנאתך וזה בחינת מרדכי, בחינת מר דרור שהמרות, הינו המלכות יש ... הן אם הוא מושל בביתו, צריך להזהיר ולהוכיח את בני ביתו ואם יש לו ממשלה יותר, מטל עליו להזהיר יותר ויותר אנשים לפי בחינת המלכות שלו ג. וצריך להמשיך אריכות ימים לתוך המלכות שלא תהיה בבחינות: 'הרבנות מקברת את בעליה' כי כל אחד לפי בחינת המלכות שיש לו הוא בחינת צופה שמטל עליו להזהיר ולהוכיח את האנשים שהם משרשו שיש לו בחינת מלכות עליהם ואם הוא מזהיר ... אצלו מחמת שבהשם נגבל כל הנפש והחיות שלו וכן התורה הוא שמו של הקדוש ברוך הוא הינו ששם נגבל החיות מחי החיים כי התורה היא בחינת מדות כי יש בהתורה אותיות ותבות ופסוקים ופרשיות וסדרים שהם בחינת מדות שבהם נגבל החיות במדה ועל כן על ידי התורה שהוא שמו של הקדוש ברוך הוא שהוא בחינת מדות יכולים לקבל את החיות כי על ידי התורה קורים את החיים וממשיכין את החיות לתוך המדות, שהם בחינת ימים "ומדת ימי מה היא" הינו שהתורה שהיא בחינת מה כמו שכתוב: "מה העדות והחקים והמשפטים" היא בחינת מדות וימים כנ"ל שעל ידה קורין ... שבכל הדברים, ובכל המחשבות אפילו מחשבה דבור ומעשה של עברה חס ושלום יש שם גם כן התלבשות התורה אך שהוא בהעלם ובצמצום גדול בבחינת הסתרות. כי 'עבר ושנה נעשה לו ... אותיות התורה רק שהוא בהעלם דהינו שמחמת העברות הפך הצרופים של התורה עד שנעשה מאסור התר כנ"ל עבר ושנה נעשה לו כהתר וזה בחינת הסתרה אחת וכשהשם יתברך נסתר ... לו כהתר על כן אף שהשם יתברך נסתר ממנו וכבר נעשה לו העברות כהתר עם כל זה אפשר שישיב אל לבו זה בעצמו דהינו מה שנפל והגיע לבחינת נעשה לו כהתר ויבקש ויחתר עד שיצא מזה מאחר שעל כל פנים יודע מזה שנעשה לו כהתר אבל דע, שיש עוד בחינת הסתרה בתוך הסתרה דהינו שההסתרה ... עברות, חס ושלום אזי נסתר ממנו אפילו זאת שידע שנעשה לו כהתר רק שאינו יודע כלל משום נדנוד אסור והכל הוא ישר בעיניו וזה בחינת הסתרה שבתוך הסתרה שההסתרה בעצמה ... הפך דברי אלהים חיים לגמרי עד שנהפך אצלו מחכמות התורה לפתיות עד שאינו יודע כלל אפילו זה בעצמו שנעשה לו כהתר כנ"ל שזה בחינת הסתרה שבתוך הסתרה כנ"ל על כן צריך לגלות ההסתרות הנ"ל וזה על ידי שממשיך אריכות ימים לתוך המלכות שהוא בחינת דעת כנ"ל ועל ידי זה הדעת יוכל ... הסתרה נעשה תורה כי באמת גם שם מלבש השם יתברך, הינו תורה כנ"ל רק מחמת שלא היו יודעין שהשם יתברך נסתר שם זה בעצמו הוא בחינת ההסתרות ותכף, כשיודעין שהשם ... כאן, לדעת מאחר שיודע שהשם יתברך נסתר שם וכיון שנחזר ההסתרה שבתוך הסתרה לדעת ונעשה ממנה תורה אזי התורה בעצמה מוכיחה אותם בבחינת: 'אוריתא מכרזת קמיהו עד מתי ...
שיחות הר"ן - אות קנה
... ונכלל שם שגם היראה עקר עליתה על ידי השמחה של שבת דיקא הינו שעקר הוא רק השמחה בשבת ואז דיקא עולה היראה שהוא בחינת מה שקורין יראה והאריך הרבה בשיחה הקדושה הזאת והוכיח אותנו ואותי ביותר להתגבר להיות שמח וטוב לב בשבת ולהרבות בתענוגי שבת וכו' כנדפס שם ואמר: הלא ...
השכל הנקנה - מהו?
... שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע ... להשיג בדעתו אזי הוא קרוב לדעת הקדוש ברוך הוא ואין חלוק בין דעת האדם לדעת השם יתברך אלא חמשה דברים כמובא ואז דעתו יונק מדעת השם יתברך, שהיא בחינת ה"א, ואז מוליד דהיינו אותה הבחינה ממש, שכאשר האדם מוציא את שכלו מכוח אל הפועל, אז הוא זוכה לשכל חדש וכולי. ***** ונבאר, אין שום דרך בעולם לזכות לשכל הנקנה בלי ... ברוחך אלי שיש חשק חושק ונחשק. ועל ידי השכל הנ"ל, על ידי זה 3 הבחינות האלו נכללות ביחד. כי בשורש הכל אחד. **** עניין נוסף השכל הנקנה הוא בחינת אמונה מעל השכל האנושי. כי הוא השגת האין סוף שהוא בחינת אמונה בשלמות. *** עניין נוסף, השכל הנקנה הוא ההתבוננות שצריך אליה את כל הון דעלמא, ששם התבאר דהיינו ההקדמות שצריך כדי להגיע להתבוננות הזאת. והשכל הנקנה הוא ... את כל ההקדמות שבעולם, כדי לזכות לשכל הזה. **** עניין נוסף לגבי: ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו יש כאן 2 בחינות שונות. בחינה אחת היא, אחרי מותו היינו אחרי עזיבת האדם את גופו וזה עניין אחד. ובחינה שניה היא אחרי מותו היינו אחרי מות המוחין, דהיינו כאשר הצדיק בבחינת רצוא להשיג את האין סוף בשכל הנקנה, זו בחינת מוות של המוחין כמובא במספר מקומות. וגם זו בחינת אחרי מותו. וגם בזה יש כמה בחינות. **** היבט נוסף: כל הידיעות של האדם הן יחסיות. דהיינו האדם אינו יודע שום דבר בשלמות, משום שהאדם לא מבין את המהות של הדבר עצמו, דהיינו את האור א"ס שמלובש בכל דבר. וממילא כל הידיעות כולן הם רק יחסיות. אך השכל הנקנה, היינו שכל שהוא נצחי (וגם זו בחינת החיים הנצחיים). היינו, כי מאחר שהאדם מבין את השורש של הבריאה, ממילא הידיעה שלו היא שלמה, וממילא היא גם נצחית. וזו בחינת האמת לאמיתה, דהיינו אמת נצחית שאינה תלויה בשכל האנושי. כי כל אמת בעולם שהיא תלוי בשכל אנושי, הרי שהיא רק אמת יחסית. אך ידיעת האמת של השכל הנקנה, זו ידיעת אמת נצחית. והשכל הנקנה הוא בחינת ידיעה שלמה, תכלית הידיעה שלא נדע, השכר לעולם הבא, התשובות לשאלות שבאות מהחלל הפנוי, תורה דעתיקא סתימאה, להכלל בא"ס וכולי. ****** בעניין השכל הנקנה. הפורום מלא ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מא - לִפְעָמִים הַשֵּׁם יִתְבָּרַך עוֹשֶׂה מוֹפְתִים
... - תורה מא - לפעמים השם יתברך עושה מופתים לפעמים השם יתברך עושה מופתים על ידי בעלי הפוסקים בבחינת : "מפתיו ומשפטי פיהו" שעל ידי 'משפטי פיהו', שפוסק שיהיה כך, נעשה מופת כי מחמת שנתקבל לבעל פוסק וכשפוסק באסור והתר וכיוצא, מקבלין דעתו כמו כן כשפוסק באיזה ענין, מקבלין דעתו, ונעשין מופתים על ידו וזהו בחינת המופתים שמספרין מהגאונים שהיו בדורות שלפנינו ...
האם מי שמסיים את התיקון שלו מת?
... אז כפי שאמרתי אין קשר בין הדברים... למרות שבמיתוס של גמר התיקון = מוות, בתוך זה מסתתר סוד, והוא שכאשר האדם נכלל בא"ס, אז אכן ישותו מתה. וזה בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב כי על ידי האחדות שבין הצדיקים יכול למסור את נפשו ממש ועדיין להשאר בחיים, זה הולך על העניין הנ"ל ... לגבי העניין של חורבן העולם / ימות המשיח / ותחיית המתים, גם כאן יש המון מיתוסים. מצד האמת באמת, המשיח יחזיר את כל העולם בתשובה שלמה, שזה עצמו בחינת חורבן העולם, וזה עצמו בחינת תחיית המתים, וזה עצמו בחינת העולם הבא, וזה בעצמו בחינת חידוש העולם לעתיד לבוא, וזה עצמו בחינת גן עדן וכולי... אך בגלל שאנשים שכלם מאוד מצומצם, משום כך אין להם השגה בדברים כאלו... והם יגלו את זה בבוא היום... ...
תורה או תפילה? מה גדול יותר?
... אמת, העניין הוא כדלקמן: עקרונית, התפילה היא השורש של התורה. פירוש: התפילה שורשה הוא לפני בריאת העולם. והתורה היא בחינת בריאת העולם. ועל ידי תפילה זוכה לתורה. היינו ככל שהתפילה של האדם טובה יותר, כך הוא זוכה לתורה גבוהה יותר. וגם אצל הצדיק האמת ... הקושי של האדם ללמוד בבקיאות או בעיון. וגם בעניין תורה שבנסתר, יש להבהיר כי מה שנקרא תורה שבנסתר, גם זה עצמו בכלל בחינת נגלה ופשט ביחס לבחינת הסוד של הסוד, שהוא מעשה מרכבה, והתורה של האין סוף וכולי. כמו כן גם בתפילה יש חילוקים רבים. לדוגמא: תפילה על צרכי הגוף, תפילה על ... כי זאת התכלית לזכור את השי"ת וכולי. אח"כ צריך גם ללמוד, כמה שיותר ללמוד ברמה המעשית, דהיינו גם ספרי מוסר נכללים בבחינת לימוד למעשה. נגדיר: לימוד למעשה = לימוד שהאדם מבין מה לעשות איתו. היינו גם ספרי מוסר. ואח"כ צריך להתפלל שוב פעם שיזכה לקיים את ...
ספר המידות - בית
... אדם נכר, אם תמו זכות אבותיו או אם חלה זכות אבותיו. ד. צריך להזהר בבניני הבית, שלא יהיה בבנינו עץ מאילני העושין פרות. ה. העצים שבבנין, זכה אדם הם בבחינת שרפים עומדים, ועומד הבנין זמן רב, לא זכה השרפים נשרפים, וזהו השרפות ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רסג - חֳלִי הַקַּדַּחַת - בָּא עַל יְדֵי מַה שֶּׁאָדָם אוֹכֵל אֲכִילָה יְתֵרָה
... אכילה יתרה דע שחלי הקדחת, רחמנא לצלן בא על ידי מה שאדם אוכל אכילה יתרה כי כשאוכל יותר ממה שצריך הוא בחינת מאכל בהמה כי גדר האדם לאכל רק כפי מה שצריך וכשאוכל יותר הוא מעשה בהמה, שאוכלת ולועסת כל היום ועל ידי זה בא קדחת, רחמנא לצלן וכן כשנזדמן להאדם ... לדלג מדרגה שלמה ולהעלות המאכל למעלת מדבר] כי כשאוכל מאכל בהמה כנ"ל נמצא שיוצא מגדר אדם לגדר בהמה וזה בחינת "הרכבת אנוש לראשנו" הינו שגדר אנושי למעלה ממנו כי הוא למטה מגדר אדם, כי ירד לגדר בהמה כנ"ל אזי באנו באש ובמים זה בחינת חלי הקדחת, רחמנא לצלן שהוא אש ומים חמימות וקרירות וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה . 'בשעה שאמר הקדוש ברוך הוא לאדם הראשון ואכלת את עשב השדה נזדעזעו איבריו אמר: אני וחמור נאכל באבוס אחד' 'נזדעזעו איבריו', זה בחינת חלי הקדחת שבא על ידי אכילת עשב השדה על ידי מאכל בהמה כנ"ל וזה שאמרו 'כיון ששמע בזעת אפך תאכל לחם נתישבה דעתו' כי חלי הקדחת זה בחינת פגם הדעת כי עקר הדעת הוא על ידי חבור אש ומים וזה כיון ששמע בזעת אפך וכו' כי רפואת החלי הנ"ל הוא על ידי זעה ועל ידי זה נתישבה דעתו הוא בחינת מה שנתרפא מחלי הנ"ל שהוא שלמות הדעת כנ"ל. ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 11_07_2025 השעה 12:49:15 - wesi2