ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה לג - וַיִּחַדְּ יִתְרוֹ עַל כָּל הַטּוֹבָה
... שמצדה המות טוב מאד כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: "והנה טוב מאד" זה [מלאך המוות] וכו' כי הוא טוב מאד, שעל ידו באין לתכלית הטוב אך מי שהוא צדיק, ואפילו גופו נקי וקדוש מאד אזי יכול לשמח גם עם גופו אפילו אם מסתכל על הסוף מאחר שגם גופו ...
לא ימוש ספר התורה הזה מפיך
... אותה ממש וכולי. **** כמו כן ראה גם כאן: forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=157 - מהו סם המוות שיש בדברי הצדיק וכיצד להנצל ממנו? כי בדברי הצדיק יש גם טוב וגם רע. ואם שוכח האדם שכל דברי הצדיק הם רק הקדמות לשכל של הצדיק, הרי שהוא הופך את התורה של ... הצדיק, הם אכן השכל של הצדיק, הרי שהוא הופך את התורה של הצדיק לממשית, והרי שהוא שותה את סם המוות וכולי עיין שם. **** כמו כן שורש העניין יתבאר ע"פ מ"ש שהתורה היא בחינת בריאת העולם. והתפילה היא בחינת לפני הבריאה. והעניין של לא ימוש ספר התורה הזה מפיך, ...
מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא!
... לעולם אחר. יחד עם זאת, בשפת בני האדם, כאשר אומרים העולם הבא, בד"כ מתכוונים ל 1 מ 2 פירושים: 1 - העולם הבא = העולם שבו לאחר המוות התודעה של האדם חווה את המציאות שלא באמצעות הגוף. 2 - העולם הבא = העולם שיבוא בסוף ואחרי כל העולמות = ביאת המשיח = עולם הנשמות = עולם התיקון = עולם שכולו טוב = ...
השכל הנקנה - מהו?
... וזה עניין אחד. ובחינה שניה היא אחרי מותו היינו אחרי מות המוחין, דהיינו כאשר הצדיק בבחינת רצוא להשיג את האין סוף בשכל הנקנה, זו בחינת מוות של המוחין כמובא במספר מקומות. וגם זו בחינת אחרי מותו. וגם בזה יש כמה בחינות. **** היבט נוסף: כל הידיעות של האדם הן יחסיות. דהיינו האדם אינו ...
האם מי שמסיים את התיקון שלו מת?
... - בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה? * לפי המיתוס של גבר תיקון = מוות, לפי זה גם המשיח עצמו צריך להיות בכלל אדם מת, וגם כל מי שיחזור בתשובה שלמה מיד ימות. וזה ברור שלא יהיה כך, אלא ... היה מתוקן, והוא היה חי... אז כפי שאמרתי אין קשר בין הדברים... למרות שבמיתוס של גמר התיקון = מוות, בתוך זה מסתתר סוד, והוא שכאשר האדם נכלל בא"ס, אז אכן ישותו מתה. וזה בחינת מ"ש רבי נחמן מברסלב כי על ידי האחדות ... את נפשו ממש ועדיין להשאר בחיים, זה הולך על העניין הנ"ל שכאשר האדם נכלל בא"ס, אז הוא באמת חווה מוות, אבל זה מוות של הנשמה דייקא! כי היא נכללת בא"ס... וכיו"ב יש גם בחינה של מוות של המוחין שמובאת בכמה מקומות. אך בכל מקרה לגבי פשט הדברים, אף אחד לא מת כאשר הוא מגיע לתיקונו. למרות שגם בפשט ...
בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה?
... היחידה להנצל משמועות בשם רבי נחמן מברסלב, היא רק על ידי זה שמסתכלים בשכל שבכל דבר וכולי... ****** בעניין קיום המצוות על ידי הצדיק: ראה כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64 בעניין מוות וחיים - ראה כאן: ראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=81 וגם כאן ...
לדון לכף זכות - מהו שורש העניין?
... הבא וכולי... * עוד מאמר בעניין לדון לכף זכות. www.eip.co.il/?key=379 - תחיית המתים. מהו מוות אמיתי ואיך להחיות מתים? המאמר הזה מבוסס על הדיבור של רבי נחמן מברסלב על הכת של הרציחה שהם בחינת קץ כל בשר ...
חיים נצחיים? ובילע המוות לנצח?
... נצחיים? ובילע המוות לנצח? שאלה: נתקלתי כאן breslev.eip.co.il/?key=564 בטקסט הבא: "העולם סוברים ... שלהם. ומשום כך נדמה להם שהעניין של חיים נצחיים הולל על הגוף, דהיינו שהגוף שלהם יחייה לנצח... או במילים אחרות, שורש הטעות לחשוב שחיים נצחיים וכל העניין של בילע המוות לנצח וכיו"ב שכל זה הולך על הגוף, שורש כל הטעות הזאת הוא בכך שהאדם תופס את ... של הגוף, אלא אך ורק לעניין של הנשמה בלבד. ובטרם נבהיר את העניין, נקשה על עצמנו את הקושיא הבאה: הרי אם העניין של חיים נצחיים הולך על הנשמה, אז מה שייך ובילע המוות לנצח אצל הנשמה, הרי הנשמה עצמה בכל מקרה חיים לנצח, אז מה בדיוק שייך לזכות ... מספר דברים בעניין הזה. בנוסף לטעות הנ"ל של עניין החיים הנצחיים שאנשים בטעות חושבים שהוא הולך על הגוף, בנוסף על כך יש גם טעות נוספת, והיא בעניין ההגדרה של חיים ומוות. פירוש: מה שנקרא אצל האדם חיים ומוות, המושג הזה שגוי לגמרי מיסודו. כי מצד האמת, המשמעות של חיים ומוות היא אחרת לגמרי. והעניין הוא, כי השי"ת הוא שורש החיים. ומי שדבוק בהשי"ת ... במקום לחיות לנצח עם עץ החיים. משום שחיים נצחיים הוא בחינת האחדות של האין סוף, שהוא בחינת אין סוף שאין בו טוב ורע. שזאת בחינת עץ החיים, שהיא החיים הנצחיים. אך המוות הוא בחינת עולם התמורות והשינויים, דהיינו כל מה שהוא מעורב טוב ורע, שהוא ... עשה תשובה שלמה, הרי שאפילו עדיין אין לו הוויה בעולם ממש, כאילו הוא עדיין אינו קיים כלל, משום שקיומו הוא רק בבחינת אפשרי ולא בבחינת מחוייב. וכל העניין של חיים ומוות מה שנקרא אצל בני האדם חיים ומוות, זה הכל רק צמצום ולבוש והשתלשלות של עניין החיים והמוות הנ"ל. כי בשורשו, רק השי"ת וכל מי שכלול בו נחשב לחיים, וגם לחיים נצחיים, וכל ...
האם רבי נחמן לא טעם טעם חטא?
... - ותלית אותו על עץ", "וכי יהיה באיש" הזה, הרמ"ק, "חטא משפט מוות"? לא, אבל בכל זאת, אם כן למה "והומת"? - "ותלית אותו על עץ" - תתלה מיתתו בחטא עץ הדעת. על רבינו אינני יודע ... חסרונות, היינו החסרונות שיש לשכינה וכולי. דבר נוסף לגבי מוות בעטיו של נחש. וכאן אולי גם נבין את ה"לא טעם טעם חטא". כאשר אומרים על מישהו שהוא מת בעטיו של נחש, פירושו ...
להיות לבד - בריא או לא?
... שלא ישאר כן, אלא עד עת שיבוא הקדוש ברוך הוא בעצמו ויטל נשמתו. " ד, ט אדם לא יכול להתבודד כל יום כל היום. אם יעשה זאת לבטח ישתגע, וגם ימות שהייה ארוכה מידי בהתבודדות יכולה להסתיים במוות וה' רוצה שנעבוד אותו גם בחומר (מצוות וכ') אי לכך האדם חייב לחזור למציאות של בני אדם זה חלק מהדינמיקה, אי אפשר להיות כל הזמן בשלב רצוא, צריך לשוב ...
1 2
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 21_04_2024 השעה 08:07:20 - wesi2