... ולגלות המים הנ"ל, דהינו העצות לזה צריכין איש תבונות, בבחינת: "מים עמקים עצה בלב איש, ואיש תבונות ידלנה" . "כי גוי אבד עצות המה, ואין בהם
תבונה" כי כשאין
תבונה, עצתו אבודה כי התגלות העצה על ידי איש
תבונה כנ"ל ואיש תבונות הוא, מי שיש לו נשמה בבחינת: "ונשמת שדי תבינם" וצריך לזכך ולצחצח הנשמה וזה נעשה על ידי שממשיך המשכת רוחניות אלקות לתוך צמצומים שזה בחינת ... ועל ידי תקון וזכוך המחין, שנעשה על ידי מגני ארץ כנ"ל מזה נעשה אמרות טהורות להחיותם כי עקר התגלות המח הוא בהדבור כמו שכתוב: "מפיו דעת
ותבונה" ועל כן כשהמחין זכים, נעשין דבורים כשרים ובהם משיבין את הנשמות הנפולות, בבחינת: שבעה משיבי טעם הינו על ידי תפילין מחין שהם בבחינת שבעה רועים על ידם ... הנ"ל. יג. וזה בחינת: תקיעה, תרועה, שברים תקיעה זה בחינת "היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו" בחינת חרדת הגוף בחינת קר רוח בחינת: "וקר רוח איש
תבונה" שעל ידי זה הוא תקון האמונה, על ידי 'איש
תבונה' כנ"ל תרועה זה בחינת: "ומשה היה רעה" בחינת תפילין הפך רעה זונות כנ"ל שברים זה בחינת חלומות צודקים ואמתיים בחינת: "את מספר החלום ואת שברו" דהינו חלומות ... נעשין ונתתקנין כל הבחינות הנ"ל. טז. וזהו בחינת הראה כשהראה בשלמות נעשין גם כן כל הבחינות הנ"ל כי הראה היא קר ולח קר זה בחינת "וקר רוח איש
תבונה" בחינת תקון האמונה על ידי איש
תבונה כנ"ל לח זה בחינת הלחלוחית והשמנונית העולה אל המח ונעשה בחינת מחין תפילין כנ"ל גם כשהראה בשלמות, זה בחינת תקון השנה כי השנה על ידי הראה כי הראה היא קר ... רצוף אהבה מבנות ירושלים", כנ"ל וזהו: "תקעו בחדש שופר" תקעו זה בחינת: "היתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו" בחינת חרדת הגוף, בחינת: "וקר רוח איש
תבונה" הינו בחינת איש תבונות שעל ידו נתתקן האמונה כנ"ל בחדש שופר הינו בהתפארות חדש דהינו התפארות וגאוה חדשה שנתגלה הינו בחינת גרים שהם מכניסין גאוה בישראל ...