... 'לוי הטיח דברים כלפי מעלה ואטלע' שהוא בחינת צולע על ירכו כי מכח שהוציא הניצוצות בדברים אחרים נשאר בבחינת: צולע על ירכו וצריך לדבר בתורה או בתפילה עד שיהיה
הגוף בטל ואפס וזה פרוש הפסוק "והיו לבשר אחד" שיהא
הגוף אחד עם הדבור, עד שיהא כאפס ובמה הוא בא לדבר זה ? ביראה כי אמרו חז"ל:
'גוף קשה פחד שוברו' ופחד, הוא פחד יצחק, הוא יראה וזה פרוש הפסוק: "יברכנו אלהים וייראו אותו" כלומר ... ואטלע', זה בחינת 'צולע על ירכו' כי מחמת שפגם בהדבור, על כן אטלע כי נשאר בבחינת 'צולע על ירכו' שהוא בחינת פגם הדבור כנ"ל וצריכין לדבר בתורה ותפילה, עד שיהיה
הגוף בטל ואפס וזהו בחינת: "והיו לבשר אחד", שיהא
הגוף אחד עם הדבור "ולילה ללילה יחוה" כמבאר במקום אחר שהיא בחינת הצלע הנ"ל, בחינת: 'ויבן את הצלע' שעל זה נאמר: 'והיו לבשר אחד' דהינו, שיתבטל
הגוף לגמרי כאין וכאפס על ידי דבורי תורה ותפילה ולבוא לזה, לבטל
הגוף לגמרי הוא על ידי יראה כמו שאמרו רבותינו ז"ל:
'גוף קשה פחד שוברו' ופחד הוא בחינת: "פחד יצחק" דהינו יראה וזה פרוש הפסוק יברכנו אלהים, זה בחינת שלום כי 'לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה אלא השלום' וייראו אתו, הינו יראה, שעל ידי זה נתבטל
הגוף לגמרי, על ידי דבורי תורה ותפילה כנ"ל כל אפסי ארץ, הינו שכל הארציות נעשים אפס ואין, כי ...