... של זה נכון? האם זה נראה לך הגיוני להאמין במשהו שהשכל של כל בני האדם בעולם ללא יוצא מן הכלל אומר את ההפך? אתה אומר שאי אפשר למצוא תשובה
בגוף הגשמי. איך אתה יודע את זה שבלי
הגוף הגשמי יש תשובה? הרי הנשמה היא אותה הנשמה עם או בלי
גוף גשמי. אז מדוע בלי
גוף גשמי היא כן מבינה תשובה? זה כמו לומר שבלי חולצה יש תשובה ועם חולצה אין תשובה. הכיצד? ובכלל, מנין לך שבלי
גוף גשמי יש תשובה? על סמך מה הגעת למסקנה הזאת? ודבר נוסף, כאשר מישהו מבקש ממני לא לחקור ... כדי זה אומרים ששני הפכים הם אחד? האם האמת היא באמת אחת? או שאולי 2 הפכים שניהם אמת? מהי האמת? תשובה: ראשית למיטב הבנתי אין שום הבדל בין
גוף ללא
גוף. ז"א מה שהאדם אינו מבין
בגוף, הוא לא יבין אותו גם ללא
גוף. ומצד שני, כל מה שאפשר להבין בלי
גוף, אפשר להבין גם עם
גוף. הנשמה היא השכל. זו ישות אחת כמובא.
הגוף הוא אכן רק חולצה. ומה שהשכל אינו תופס עם חולצה, הוא לא יתפוס בלי חולצה. העניין של ... הדברים הייתה שמאחר ומעולם לא עמד על מדריגה אחת, והגיע כבר למדריגה כזו שבשביל לעלות הלאה הוא מוכרח לפשוט את גופו. מכאן נראה שיש הבדל בין
גוף ללא
גוף. תקן אותי אם אני טועה. תשובה: הנ"ל נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב בערך 10 שנים אחרי שהוא כבר זכה לצאת מגדר אנושי, זכה לשכל הנקנה וכולי, שזה כמובן קרה כאשר הוא חזר מארץ ישראל. וכל זה קרה בתוך
הגוף האנושי הרגיל שלו. רבי נחמן מברסלב אומר בפירוש שהצדיק יש לו
גוף רגיל לגמרי והוא נראה אנושי לגמרי. כמו כן אצל הצדיק
הגוף שלו קדוש בקדושה של הנשמה. כמו כן רבי נחמן מברסלב כותב שהצדיק האמת לא מפחד
מהגוף שלו "מה יעשה בשר לי", מאחר
שהגוף שלו באמת לא מפריע לו. כמו כן כותב רבי נחמן מברסלב בפירוש שאין חילוק בין חי למת, אלא הוא רק כמו מי שעובר מחדר לחדר בלבד. הנשמה היא אותה הנשמה. וזה לא משנה אם יש לה
גוף או אין לה
גוף. יכולת הקיבול של הנשמה היא אותה יכולת קיבול. ובא נניח לרגע אחד
שהגוף כן הפריע לו, אז מה? אדרבה המחלוקת מגביה את האדם. ואם זה מפריע לו זה אמור להגביה אותו. האם אתה באמת חושב שאם רבי נחמן מברסלב היה נשאר
בגוף הגשמי כאן, האם אתה חושב שהוא היה מפסיק לעלות מדרגה לדרגה? אצל הצדיק האמת הוא עולה ... אחר לגמרי שלא צריך להכנס אליו, כי הוא אינו משנה פרקטית לאף אחד. ברמה הפרקטית רבי נחמן מברסלב כותב בפירוש במספר מקומות שאין חילוק בין
הגוף ללא
גוף. וכמובן שזה גם הגיוני וברור בשכל אנושי. הנשמה היא השכל כמובא. ואם יש מקיף שלא נכנס לתוך השכל בגלל שהוא גדול, האם אתה חושב שאחרי שהאדם יעזוב את
הגוף המקיף הזה כן יכנס? הרי זה אותו השכל ממש! בשורה התחתונה אין הבדל בין
גוף ללא
גוף. וכשתזכה להגיע למה שרבי נחמן מברסלב הגיע 10 שנים אחרי שהוא כבר הבין את הבחירה ...