ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
חיי מוהר"ן - נא - שיחות השיכים להתורות
... בתורה אסור גלוח הזקן. ורבותינו זכרונם לברכה אמרו: שעוברין על חמשה לאוין וכבר הלכה פסוקה שכל דבר שהוא חובת הגוף אין חלוק בין ארץ ישראל לחוץ לארץ כלל. ויוכל למצא אחד שעל ידי חכמתו ודעתו יאמר סברא שאינה אמתית, ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה קע - ה' מָה רַבּוּ צָרָי רַבִּים וְכוּ'
... כל כך אנשים אך על ידי היסורים נכנע גופו כי כל היסורים נקראים צרות על שם שהם מצרין ומעיקין להגוף וכשנכתת הגוף על ידי הצרות, על ידי זה מאירה ונתגדלה הנפש כי בהכנע החמר תגדל הצורה וכמו שכתוב בזוהר אעא דלא ... לה, גופא דלא סלק בה נהורא דנשמתא וכו' ועל כן נקראת צרה לשון צורה כי על ידי הצרה, נכנע הגוף ומאירה הצורה נמצא שעל ידי זה שיש לו יסורים וצרות מאירה הצורה הינו הנפש והנפש אפשר לה לשאת עליה ...
סיפורי מעשיות - מעשה יג - מעשה משבעה קבצנים / מעשה בשבעת הקבצנים / מעשה בשבעה קבצנים
... בעבור, שהיה נר דולק על ראשו וזה שאמר שזוכר גם בעת שהתחיל רקום הפרי הינו שזוכר גם כשהתחיל להתרקם הגוף, דהינו בעת יצירת הולד וזה שזוכר בעת שהיו מוליכים הגרעין לנטע הפרי הינו שזוכר גם כשנמשכה הטפה בעת הזווג ... כי זה האילן יש לו שלשה שרשים שרש אחד הוא אמונה והשני הוא יראה והשלישי הוא עניוות ואמת הוא גוף האילן ומשם יוצאים ענפים ועל כן אי אפשר לבוא אל האילן, כי אם מי שיש בו מדות הללו הנ"ל ... נגינה, ועשרה מיני דפיקין זה מבאר כבר כל זה שמענו בפרוש אך מי ומה ואימת, זה עמק עמק הינו שגוף ענין המעשה, מי הם כל הנ"ל, ומה הוא ואימת היה כל הנ"ל, זה עמק מלהשיג גמר המעשה, הינו מה ...
שיחות הר"ן - אות קעט - גדולות נוראות השגתו
... קדם הסתלקותו אמר שכבר הוא עומד עכשו על מדרגה כזו שאי אפשר להשיג יותר בשום אפן כל זמן שמלבשין בהגוף ואמר שמתגעגע מאד מאד להפשיט גופו כי אי אפשר לו לעמד על מדרגה אחת בשום אפן כי כל ימי ... יותר ויותר וכן היה תמיד כל ימי חייו כמבאר במקום אחר ולבסוף הגיע למדרגה גבוהה כזו שאי אפשר בתוך הגוף להשיג יותר בשום אפן ועל כן היה מכרח להסתלק ואמר בזו הלשון: [כבר רציתי לפשוט כתנתי מפני שאיני יכול ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל
... עקר תקון השכל, הוא על ידי הנשימה כי עקר השכל שיהיה על תקונו, שיוכל להתבונן הוא על ידי השמנים שבגוף כי השכל הוא כמו נר הדולק כי הוא דולק על ידי השמנים שנמשכין אליו והם כמו שמן שנמשך אל פתילה הדולקת וכשאין שמנים בגוף, אין השכל יכול לדלק בהתבוננות ומזה באים משגעים על ידי שנתיבשין לחות הגוף ועל ידי זה נתקלקל המח, על ידי שאין לו שמנים לדלק וכל הלחות והשמנים שבגוף הם על ידי הנשימה כי 'אלמלא כנפי ראה דנשבין על לבא הוי לבא אוקד כל גופא' נמצא שעקר קיום שמנונית ולחות שבגוף הוא על ידי הנשימה שמקבלת הראה רוח קר מבחוץ לקרר הלב ועל ידי זה קיום השכל שיוכל לדלק בהתבוננות ...
אמת אחת וגם בחירה וידיעה וכיו"ב - כיצד?
... שהשכל של כל בני האדם בעולם ללא יוצא מן הכלל אומר את ההפך? אתה אומר שאי אפשר למצוא תשובה בגוף הגשמי. איך אתה יודע את זה שבלי הגוף הגשמי יש תשובה? הרי הנשמה היא אותה הנשמה עם או בלי גוף גשמי. אז מדוע בלי גוף גשמי היא כן מבינה תשובה? זה כמו לומר שבלי חולצה יש תשובה ועם חולצה אין תשובה. הכיצד? ובכלל, מנין לך שבלי גוף גשמי יש תשובה? על סמך מה הגעת למסקנה הזאת? ודבר נוסף, כאשר מישהו מבקש ממני לא לחקור משהו, בד"כ ... היא באמת אחת? או שאולי 2 הפכים שניהם אמת? מהי האמת? תשובה: ראשית למיטב הבנתי אין שום הבדל בין גוף ללא גוף. ז"א מה שהאדם אינו מבין בגוף, הוא לא יבין אותו גם ללא גוף. ומצד שני, כל מה שאפשר להבין בלי גוף, אפשר להבין גם עם גוף. הנשמה היא השכל. זו ישות אחת כמובא. הגוף הוא אכן רק חולצה. ומה שהשכל אינו תופס עם חולצה, הוא לא יתפוס בלי חולצה. העניין של "לא יראני ... מדריגה אחת, והגיע כבר למדריגה כזו שבשביל לעלות הלאה הוא מוכרח לפשוט את גופו. מכאן נראה שיש הבדל בין גוף ללא גוף. תקן אותי אם אני טועה. תשובה: הנ"ל נאמר על ידי רבי נחמן מברסלב בערך 10 שנים אחרי שהוא כבר ... לצאת מגדר אנושי, זכה לשכל הנקנה וכולי, שזה כמובן קרה כאשר הוא חזר מארץ ישראל. וכל זה קרה בתוך הגוף האנושי הרגיל שלו. רבי נחמן מברסלב אומר בפירוש שהצדיק יש לו גוף רגיל לגמרי והוא נראה אנושי לגמרי. כמו כן אצל הצדיק הגוף שלו קדוש בקדושה של הנשמה. כמו כן רבי נחמן מברסלב כותב שהצדיק האמת לא מפחד מהגוף שלו "מה יעשה בשר לי", מאחר שהגוף שלו באמת לא מפריע לו. כמו כן כותב רבי נחמן מברסלב בפירוש שאין חילוק בין חי למת, אלא הוא רק כמו מי שעובר מחדר לחדר בלבד. הנשמה היא אותה הנשמה. וזה לא משנה אם יש לה גוף או אין לה גוף. יכולת הקיבול של הנשמה היא אותה יכולת קיבול. ובא נניח לרגע אחד שהגוף כן הפריע לו, אז מה? אדרבה המחלוקת מגביה את האדם. ואם זה מפריע לו זה אמור להגביה אותו. האם אתה באמת חושב שאם רבי נחמן מברסלב היה נשאר בגוף הגשמי כאן, האם אתה חושב שהוא היה מפסיק לעלות מדרגה לדרגה? אצל הצדיק האמת הוא עולה מדרגה לדרגה תמיד, ... כי הוא אינו משנה פרקטית לאף אחד. ברמה הפרקטית רבי נחמן מברסלב כותב בפירוש במספר מקומות שאין חילוק בין הגוף ללא גוף. וכמובן שזה גם הגיוני וברור בשכל אנושי. הנשמה היא השכל כמובא. ואם יש מקיף שלא נכנס לתוך השכל בגלל שהוא גדול, האם אתה חושב שאחרי שהאדם יעזוב את הגוף המקיף הזה כן יכנס? הרי זה אותו השכל ממש! בשורה התחתונה אין הבדל בין גוף ללא גוף. וכשתזכה להגיע למה שרבי נחמן מברסלב הגיע 10 שנים אחרי שהוא כבר הבין את הבחירה והידיעה, אז תבין מה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אַחֲוֵי לָן מָנָא דְּלָא שָׁוְיָא לְחַבָּלָא
... מחדש ופנימיות וחיצוניות הם שני מיני עבודות עבודה של תורה ותפילה ומצוות הם פנימיות ועבודת אכילה ושתיה ושאר צרכי הגוף הם חיצוניות ועבודת חיצוניות הינו אכילה ושתיה של האדם העומד במדרגה העליונה היא מאירה ומשבחת יותר, מעבודות פנימיות הינו ...
סיפורי מעשיות - מעשה י - מעשה מבערגיר [סוחר] ועני
... אין לו ממי להתירא והגיד לו וספר לו כל אותו המארע שעבר עליו [נראין הדברים, שבתחלה לא ספר לו גוף המעשה, רק שהיה בן סוחר] שאלו: אם היה זה הקיסר בא לידך היית נוקם בו עכשו? השיב לו: לאו ...
סיפורי מעשיות - מעשה יב - מעשה מבעל תפילה / מעשה בבעל תפילה
... שהיה יודע צרך הספקת כל אחד ואחד היה מספיק לו ואצל אלו האנשים, שקרבם להשם יתברך היה תענית או סגוף גדול ויקר יותר מכל התענוגים שבעולם כי היה להם תענוג מן הסגוף או מתענית גדול יותר מכל התענוגים שבעולם ויהי היום, והיה מדינה, שהיה שם עשירות גדול, שהיו כלם עשירים אך ... והלכו וישבו שם כת אחרת אמרו, שעקר התכלית הוא להשגיח על עצמו באכילה ושתיה, לגדל האיברים [להשמין ולפתח את הגוף] ובקשו בעל איברים, שיש לו איברים גדולים ומשגיח לגדל האיברים כנ"ל כי מאחר שיש לו איברים גדולים יש לו ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
... התחלה של כל ההתחלות כנ"ל ג. אך התועלת של הצדקה גדול מאד מאד כי הצדקה מועלת תמיד כי צרכי הגוף הם רבים מאד ואפילו ההכרחיות הם רבים וגדולים מאד אכילה ושתיה ומלבושים ודירות שיכולין לבלות ימיו ושניו אפילו על ... שום קלקול ועכירות כדי שיוכלו הדמים לילך ולסבב כל סדר סיבובם כסדר בלי שום עכוב כי כשהדמים הולכים ומסבבים בגוף כדרכם כשבאים למקום שיש בו קלקול, דהינו במקום המכה נתעכבים שם ושם נתעכב ונמשך כל עכירות וקלקול שיש בהדמים ... בהדמים ואזי נתעכבים שם הדמים ואין יכולים לסבב סיבובם כסדר הלוכם ומרוצתם כי יש להדמים סדר ההלוך שהולכים ומסבבים הגוף כך וכך פעמים בשעה, וכיוצא וכשיש בהם עכירות, נתעכבים במקום המקלקל כנ"ל ואינם יכולים לסבב כסדר על כן צריכין ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 21_12_2025 השעה 11:35:28 - wesi2