ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מ - מִי שֶׁיּוֹדֵעַ מֵאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל
... הצדיק האמת שהוא מקרב בני אדם לעבודתו יתברך והוא עקר התקרבות ישראל לאביהם שבשמים נמצא שהוא בעצמו ההתפארות שמתפאר השם יתברך בעמו כי על ידו כל ההתקרבות וההתפארות ועקר הדבר בעת הקבוץ בעת שמתקבצים אליו העולם הבאים לשמע את דבר ה' וביותר בראש השנה, שאז הוא הקבוץ הגדול אזי ההתפארות גדול ביותר מחמת שמתקבצים הרבה בני אדם, ...
חיי מוהר"ן - קעא - נסיעתו ללמברג
... לקהלת קדש דזרין סמוך לפטירתו עם הקויטל שיקח בדעתו אלו השמות שרשם שם כדי שיהיה לו טובה לעולם הבא ואמר שעל ידי זה יוכל לבוא אליו מיד אחר הסתלקותו וכן היה שבא אליו תכף רבי יהושע הנ"ל אות קעט כשבא מלמברג אמר אני דומה כמו חוני ...
חיי מוהר"ן - תצט - עבודת השם
... תזכה מה לעשות אף על פי כן קוה אל ה' אות תקט קדם ארץ ישראל אמר להרב דפה ברסלב אני אוהב אותך מאד על כן אני מברכך שתזכה בעולם הבא להבין השיחות חלין שלי ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יח - קַרְטָלִיתָא
... המעשה ב. ודע, שהתכלית של הבריאה הוא שעשוע עולם הבא ואי אפשר לקרב זאת התכלית למחשבות בני אדם כי זאת התכלית ... הצדיקים באמת גם הם יכולים לתפס במחשבתם תכלית עולם הבא וכל אחד ואחד מישראל לפי שרשו שיש לו בתוך נשמת הצדיק כן ... ידי אותיות ושלמות האותיות הוא היוד שהוא בחינת עולם הבא הנברא ביוד כי היוד היא נקדה אחרונה המשלים את תמונת כל ... שבמלכות על ידי זה הצדיקים יודעים את התכלית של עולם הבא כי הצדיקים המנהיגים את העולם בבחינת "צדיק מושל" הם ... שהיא שלמות האותיות שהיא בחינת יוד בחינות עולם הבא וזה בחינת תכלת, שהיא בחינת תכלית שנתגלה בתוך הקרטליתא ... יש בו שלמות הינו הנקדה אחרונה שהיא יוד בחינת עולם הבא שהיא התכלית המשלים תמונת האות כנ"ל ז. והתכלית נקרא תכלת ...
רצון להתקרב לבורא הוא חיסרון.
... בדרכי ה' לשמו יתברך כי יש מי שעובד כל ימיו ורודף אחר תאוות עולם הזה כדי למלאות בטנו וכרסו בתאוות עולם הזה ויש מי שעובד ומשתדל, כדי לזכות לעולם הבא וגם זהו נקרא מלוי בטן שרוצה למלאות בטנו ותאוותו עם עולם הבא ראה שם באורך, שרבי נחמן מברסלב לא עושה חילוק בין התאוות ... - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ה - בחצוצרות וקול שופר רבי נחמן מברסלב מסביר שצדיק אמיתי מקבל שכר מעשיית המצוות בעצמן. וממילא הוא אינו מתאווה לשכר עולם הבא כלשהו, כי הוא כבר בעולם הבא. ובלשון רבי נחמן מברסלב שם "שאין רוצה בשום שכר עולם הבא בשבילה" אוסיף: ברמה המעשית אין לאדם ברירה אלא לרצות ...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות לא
... רבנו, זכרונו לברכה, נשאר שם והפציר אותו הגדול הנ"ל ואמר לרבנו זכרונו לברכה, בלשון זה. ידענו שכבוד תורתו לא בא לארץ ישראל כשאר ההמון במחין דקטנות דהינו כדי לילך ארבע אמות בארץ ישראל ויהיה בן עולם הבא או שאר מחשבות כאלו כדרך אנשים פשוטים רק בודאי כבוד תורתו בא ...
מדוע העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא!
... העולם הזה קיים? הרי התכלית היא העולם הבא! שאלה כידוע התכלית היא העולם הבא. אז מדוע בעצם הקב"ה ברא את העולם הזה. הרי הוא היה יכול ישר לברוא את העולם הבא. הלא כן? ז"א מאחר שהעולם הבא הוא התכלית הסופית, שבו הכל יהיה טוב וכולי, אז מדוע בכלל העולם הזה קיים? למה לא לברוא ישר את העולם הבא? מה התכלית בכלל של קיומו של העולם הזה. הרי אפשר לברוא ישר את העולם הבא. הלא כן? אשמח לתשובה בעניין. תודה תשובה: השאלה הזאת נכונה, והתשובה עליה יותר פשוטה ממה שנדמה. מצד האמת העולם הזה הוא העולם הבא. מצד האמת כאן ממש זה גן עדן ממש, במציאות הזאת כפי מה שהיא כאן ממש. הגן עדן הסופי / התכלית הסופית / עולם הנשמות / וכולי וכולי, כל הדברים האלו הם כינויים שונים לעולם הזה ממש. הצדיק האמת זוכה להשיג את שעשוע העולם הבא והתכלית הסופית, בכל דבר ממש בעולם, גם בשעת האכילה וכיו"ב, הוא מרגיש את השעשוע של התכלית הסופית, כאן בגוף הזה בעולם הזה. כך שמצד האמת אין שום שאלה כלל, כי מצד האמת ... ממש, על ידי זה הוא נדמה לו כגהנום ממש וכולי. והכל הוא רק מצד המקבל. כי מצד השי"ת אין שום שינוי והוא טוב תמיד. והקב"ה לא ברא את העולם הזה בשביל העולם הבא. ומי שאומר זאת, אינו אלא טועה. משום שהשי"ת אינו מוגבל לברוא את העולם הבא רק אחרי העולם הזה. ואם התכלית היתה העולם הבא שהוא אינו העולם הזה, הרי שהשי"ת היה יכול לברוא ישר את העולם הבא, בלי כל הבלאגן של העולם הזה. ואדם הראשון נברא ישר בגן עדן, בלי להעביר אותו את מסכת היסורים של העולם הזה וכולי. והשי"ת טוב תמיד, והוא אינו בורא שום דבר לבטלה. בכל ... הזה נברא בשביל העולם הזה, דהיינו העולם הזה ממש הוא התכלית הסופית. ורק האדם עצמו מחמת פגם הדעת שלו, רק מחמת זה הוא לא נהנה מכל השעשועים של העולם הבא שיש בכל דבר ודבר וכולי. לסיכום: העולם הזה הוא העולם הבא והתכלית הנצחית. ואם האדם לא נהנה כאן מההנאות הרוחניות של העולם הבא, זה רק בגלל פגם מעשיו שלו עצמו וכולי. כי מפי עליון לא תצא הרעות והטוב, והכל לפי הכלי של המקבל וכולי... הרעיון הוא שהצדיק האמת משיג את התכלית בכל דבר והוא כבר נמצא בעולם הבא וכבר בעולם הזה הוא מחפש בגנזי המלך ונהנה מהשי עולמות וכולי **** העולם הבא. גן עדן. גהנום. מהו העולם הבא? ואיך להגיע אליו בעולם הזה? העולם הזה = העולם שבו נמצא האדם כרגע. העולם הבא = העולם שיבוא, העולם שעוד לא בא, העולם שאחרי העולם הזה. עקרונית ניתן לומר ש: העולם הבא הוא כל רגע שעוד לא בא עדיין. העתיד = הרגע הבא = העולם הבא. העולם הזה הוא הרגע הזה = ההווה. הגלגול הקודם = הרגע הקודם = העבר. גלגול נשמות = המצבים השונים שהתודעה של האדם עוברת מרגע לרגע. בכל רגע הנשמה של האדם עוברת מעולם אחד לעולם אחר. יחד עם זאת, בשפת בני האדם, כאשר אומרים העולם הבא, בד"כ מתכוונים ל 1 מ 2 פירושים: 1 - העולם הבא = העולם שבו לאחר המוות התודעה של האדם חווה את המציאות שלא באמצעות הגוף. 2 - העולם הבא = העולם שיבוא בסוף ואחרי כל העולמות = ביאת המשיח = עולם הנשמות = עולם התיקון = עולם שכולו טוב = גן העדן הנצחי וכולי. לכל העולמות הבאים מכנה משותף אחד, והוא שהם יבואו בעתיד. גם אחרי שהתודעה של האדם עוזבת את הגוף, גם אז יש עולם הבא..., כל רגע חדש שבא הוא עולם הבא עבור התודעה. כעת נתמקד בעולם הבא הסופי, העולם הבא האחרון שנמצא בקצה האחרון של ציר הזמן. מהו בעצם העולם הבא? ומדוע הוא מייצג את הטוב האין סופי? מי שיתבונן יראה, כי האדם מתקדם כל הזמן אל התכלית הסופית. לא משנה מה עושה האדם, הוא תמיד מתקדם אל הרגע הבא, אל העולם הבא האחרון של כל העולמות כולם. השאלה היא, מה בדיוק יש באותו סוף שהאדם מתקדם אליו? במה שונה הסוף מהרגע הזה? תשובה: המהות של ה
חיי מוהר"ן - רמט - גדולת נוראות השגתו
... מאתנו צדיקים גמורים מפלגים במעלה] ואיך אבוא לפני כסא הכבוד. אך אני מנחם עצמי במעט אנשים שיש לי שם בעולם הבא. הינו אותן אנשים מאנשי שלומנו שכבר נפטרו שאלו כבר הם מאנשיו בודאי. וכן שמעתי בעצמו שאותן שנפטרו כבר הם בודאי מאנשיו כי אותן שהם בחיים עדין הם ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה קח - מֵעִנְיַן מַעֲשֵׂה בְּנֵי אָדָם
... ח"ב - תורה קח - מענין מעשה בני אדם פעם אחד ספר מענין מעשה בני אדם ענה ואמר: הלא האדם בשביל תענוג קטן אחד של רבע שעה הוא יכול לאבד ולהפסיד כל העולם הזה עם העולם הבא ואמר בלשון אשכנז בזה הלשון: א מענטש פון איין תענוג'ל וועגן פון א פערטל שעה, קאן ער אן ווערן גאר דעם עולם הזה מיט דעם עולם הבא
חיי מוהר"ן - תעג - עבודת השם
... הינו מה שכל אחד רוצה דיקא להמציא דין חדש אות תפה אמר בזה הלשון. [כשאומרים טוב מזמור תהלים, הרי הוא כמו משקה טעים] אות תפו אמר העולם הבא שיש לנו בזה העולם כשהשם יתברך עוזר לפעמים אין לשער אות תפז אמר הצדיקים ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 02:48:13 - wesi2