... כי השכל התחתון הוא בחינות מלכות שהוא בחינות
חכמה תתאה שבכל עולם ועולם שהוא מנהיג אותו העולם שזה השכל של ההנהגה והמלכות הוא בחינת
חכמה ושכל תחתון כנגד השכל של השגות אלקות ועל כן ביומוי דשמואל שנפלו ראשי הדור אל הממון כמו שכתוב: "ויטו ... הממון בחינות: "שטו העם ולקטו" 'בשטותא', הפך
החכמה ה. ומי שיש לו אותו
החכמה צריך לראות להמשיך לתוכה חיות להחיות
החכמה תתאה כל אחד לפי בחינות
החכמה תתאה שיש לו כפי בחינות
החכמה תתאה שבכל עולם ועולם ועיקר החיות הוא מאור הפנים בבחינת: "באור פני מלך חיים" ועל כן צריכין להעלות את המלכות בחינות
חכמה תתאה אל אור הפנים המאיר בשלש רגלים כי עקר אור הפנים הוא שמחה כמו שכתוב: "לב שמח ייטב פנים" ועקר ... שנופל, חס ושלום בחינות המלכות דקדשה בחינות
חכמה תתאה לגלות של ארבע מלכיות כי המלכות הוא בחינות דל"ת בגין דלית לה מגרמה כלום כי אם על ידי ענפי השכל ... כי בכל עולם ועולם יש בחינות המלכות בחינות
חכמה תתאה שהיא בחינות
החכמה המנהגת את העולם כנ"ל וכל החכמות של העכו"ם, כלם הם תחת
החכמה תתאה הנ"ל ומשם יונק חכמתם וכשיונקים, חס ושלום, יותר מהראוי להם אזי מתגברים, חס ושלום ונעשה ממשלת ... והזעקה הגדולה כשנופל בחינות המלכות בחינות
החכמה תתאה, ביניהם, חס ושלום בבחינות: "זעקת מושל בכסילים" דהינו הזעקה כשנופל הממשלה בחינות המלכות, בחינות
חכמה תתאה, בין הכסילים שהכסיל רוצה להתחכם שרוצים לינק ולהמשיך לתוך החכמות שלהם שהם כסילות באמת את בחינות
החכמה האמתיות בחינות
חכמה תתאה הנ"ל וגם יש עוד צעקה גדולה מזה דהינו שהשם יתברך כביכול בעצמו שואג בבחינות: "שאג ישאג על נוהו" ... שחרות הנ"ל שהוא בחינת השכל התחתון הנ"ל בחינת
חכמה תתאה שהוא בחינת שחרות כנ"ל שזוכין לתקן בחינת זאת על ידי שונא בצע כנ"ל. ועל כן יצא מאברהם יצחק ... ידי תוכחה כי על ידי פתיחת פה של המוכיח נתגלה
חכמה ועל ידי זאת
החכמה נתגלה החסד כי עקר התגלות החסד על ידי
החכמה כי 'אל נהירו דחכמתא' כמו שכתוב: "פיה פתחה
בחכמה ותורת חסד על לשונה" וזה: "יהלמני צדיק חסד ויוכיחני" הינו שעל ידי תוכחה נתגלה חסד. וצריכין אנו לקבל ... להוכיח אותו וזהו מישרא דסכינא הינו בחינת
חכמה תתאה הנ"ל בחינת מלכות הנ"ל בחינת: "ההסכן הסכנתי" לשון למוד [כתרגומו המילף, אליפנא] בחינת: "חרב ...