ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לא - אִית לָן בֵּירָא בְּדַבְרָא... בשר את דרכו" הינו שעל ידי שמירת הברית לא יהיה לו צער בדרך ה. ויש שני בחינות ברית בחינות אברהם, ובחינות אליעזר אברהם, הוא ברית עלאה שהוא רקיע המבדיל בין מיין עלאין למיין תתאין והוא בחינות בן חורין בבחינות: "אשריך ארץ שמלכך ... ברית אזי 'חסד מתגלה בפמא דאמה' בבחינת: "לעולם אשמר לו חסדי ובריתי נאמנת לו" ובשביל זה נתנה מדת חסד לאברהם כי הוא היה ראש למאמינים וראש לנמולים וכשנתגלה החסד הינו האהבה וההשתוקקות בבחינות: "כי חולת אהבה אני" אזי הוא ... עד שמגיע לחברו ושומע חברו האותיות וכשהוא מקבל דבורו הוא מקבל נפשו ונתעורר לדבר הזה ט. ומי שהוא במדרגת אברהם הינו בחינות בעל נפש אזי בודאי כל אכילותיו וסעדותיו בבחינת לחם הפנים בבחינת: "התהלך לפני" "התהלך", זה בחינת רגלין, ... "התהלך לפני", שנעשה מהם בחינת פנים וזה בחינת: "לחם חם ביום הלקחו" הינו לחם הפנים הם לחם חם דרגין דאברהם, שהוא בחינת: "כחם היום" ואז כל העכו"ם וכל הכוכבים ומזלות שהם תחתיהם כלם הן טורחין בשביל זה האיש בבחינת: "שב לימיני" בחינת אברהם "עד אשית אויביך הדום לרגליך" שהם טורחים בשביל פרנסתך בבחינת: "לחמנו הם סר צלם מעליהם" 'כי מראה חמה עמקה מן הצל' 'חמה' בחינת "כחם היום", בחינת "לחם חם" אבל כשסר צלם אזי נתעלה ונתראה מראה חמה דרגה דאברהם והם נשפלים תחתיו בבחינת: "עד אשית אויביך הדום" וכו' וזהו: "התהלך לפני והיה תמים" בבחינת: "תמים תהיה עם ה' ... מוריך" ואז יקים: "עד אשית אויביך הדם לרגליך" הינו שהם יהיו למטה לא כמו שהיו מקדם מראה חמה עמקה באברהם נאמר כחם היום, שהוא בחינת שמש על ידי שמל ונתגלה הברית התפילה נקראת בחינת רגל [עיין לקמן סי' נ"ה ...