... ועל כן חשק ה' בכם וזה בחינת: "אשכן את דכא" כי על ידי שפלות, שמשים עצמו כעפר על ידי זה יש לו כח המושך, להמשיך השם יתברך אצלו שזהו בחינת המשכן כנ"ל וזה בחינת
הכבוד הנאמר אצל המשכן כמו שכתוב: "ונקדש
בכבודי" וכמו שכתוב:
"וכבוד ה' מלא את המשכן" כי כל
הכבוד שיש לכל אדם שבעולם, מקטן ועד גדול כלם הם מקבלים רק מזה הצדיק שהוא בחינת עפר, בחינת משכן שממנו נמשך הכל כי כל
הכבוד והגדלה, הוא רק אצל זה הצדיק וכלם מקבלים ממנו כמו שכתוב: 'כל מקום שאתה מוצא גדלתו שם אתה מוצא ענותנותו' נמצא, שבמקום השפלות והקטנות שם שורה כל
הכבוד והגדלה כמו שכתוב: "אשכן את דכא" ועל כן כל הראשים שבעולם מקבלים
כבודם מזה הצדיק, שהוא בחינת עפר וכן התחדשות
הכבוד כי בכל פעם נתחדש
הכבוד שזה הממנה בא להתמנות אחר, ונתחדש הראשיות
והכבוד הוא הכל על ידי זה הצדיק כי כפי הקמתו את המשכן בכל פעם שמשם בא
הכבוד בבחינות:
"וכבוד ה' מלא את המשכן" כנ"ל כן נתחדש כל
הכבוד והראשיות כנ"ל וזה "ויהי ביום השמיני קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל" כי כשהצדיק צריך לקרות את ראשי העם הוא קורא אותם בזה שהוא מקים את המשכן, ששם
הכבוד כנ"ל ועל ידי זה קורא אותם, כי כלם באים אליו לקבל
הכבוד ממנו וזה 'ביום השמיני', שהקים משה את המשכן על ידי זה, 'קרא משה לאהרון ולבניו ולזקני ישראל' שהם כלל ראשי העם, ... על ידי הקמת המשכן קרא את כל ראשי העם, שהם בחינת אהרון ובניו וכו' כנ"ל וזה שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה: 'שניסן ראש השנה למלכים' כי אז היה הקמת המשכן שמשם נמשך
הכבוד של מלכים של כל הממנים והראשים כנ"ל ועל כן היה הקמת המשכן בראש חדש ניסן דוקא כי זה בחינת ראש חדש, שעל ידי זה ...