ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ס - דַּע שֶׁיֵּשׁ שְׁבִילֵי הַתּוֹרָה, שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל... ד. ושלמות היראה, היא בבחינת שלש קוין בחינת 'מורא שמים' 'ומורא רבך', 'ומורא אב ואם' וכשיש חכם הדור שזוכה לתלמידים הגונים, ולבנים הגונים אזי היראה בשלמות כי יראת החכם והרב שבדור, הוא בחינת 'מורא שמים' והתלמידים, יש להם יראת הרב בחינת 'מורא רבך' והבנים, יש להם 'מורא אב ואם' שעל ידי שלש יראות אלו, היראה ... בחינת ורב חסד כי כל הפנים וכל החסדים מקבלין משם ז. וכשעוסק לעורר בני אדם הוא צריך לשמר עצמו מתלמידים שאינם הגונים כדי שלא יהא נדבק בו מהרע שלהם, שלא יזיק לו כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה: 'כל המלמד ... על בחינת עור בהמה טמאה הינו תלמיד שאינו הגון אך אי אפשר לבשר ודם להיות נשמר בעצמו שלא ישמעו תלמידים שאינם הגונים ממנו ולזה צריך שיהיה למודו, ללמד וללמד ולשמר ולעשות דהינו שעל ידי למודו עם תלמידו, יהיה כאלו ... לפיך' כי כששיחתו היא בבחינת 'שיחת תלמידי חכמים צריכין למוד' הינו ללמד וללמד לשמר ולעשות כנ"ל אזי נשמר מן תלמידים שאינם הגונים שזהו בחינת: 'מן המתר לפיך' כנ"ל 'מנין שאין כותבין וכו' כנ"ל. ח וזה בחינת מה שדרשו רבותינו, ... שלא יהיו בבחינת: "קרוב אתה בפיהם ורחוק מכליותיהם" ועל כן הויה אחת לכלי הדבור ולכלי ההולדה כי אלו מלאים גידים ועצבים, כמו אלו כי הם בחינה אחת כי על ידי כח הדבור, נעשה ההולדה כנ"ל וזה בחינת: "ועלהו לתרופה" ... על ידי ספורי מעשיות של בקרב שנים ואכלת מניהו, הינו בחינת 'מן המתר לפיך' הינו שיהיו דבריך נשמעים, שיהיו התלמידים הגונים [הינו ששאל אותו איך אתה עוסק לספר ספורי מעשיות גבוהות כאלה, של שנים קדמוניות שמא ישמעו תלמידים שאינם הגונים שאינם בבחינת 'מן המתר לפיך' כנ"ל וכי כבר נסית ובחנת לעורר על ידי ספורי מעשיות של בקרב ... שהם בתוך השבעים שנים שהם בחינת השבעים פנים לתורה ועלה בידך לעוררם משנתם על ידי זה כי הגיעו דבריך לתלמידים הגונים שהם בחינת 'מן המתר לפיך', בחינת 'ואכלת מניהו' כנ"ל עד שאתה רוצה עכשו, לעסק עוד, בספורי מעשיות הגבוהים יותר שהם ספורי מעשיות של שנים קדמוניות ואיך אין אתה מתירא, לספר ספורי מעשיות גבוהים כאלה אולי ישמעו תלמידים שאינם הגונים] אמר לה, אנא עלמא בחרובא אשכחתה הינו שאפילו שאספר ספורי מעשיות של שנים קדמוניות שהם בחינת חרובים כנ"ל אני יכול להביא בחינת שכחה שהתלמידים שאינם הגונים יהיה נשכח מהם כנ"ל [הינו כמו שמבאר לעיל שהצדיק שעוסק לעורר העולם מהשנה על ידי ספורי מעשיות השם יתברך שומרו, שדבריו יהיו נשכחין מלב התלמידים שאינם הגונים כנ"ל] כי היכי דשתלי לי אבהתי, אנא נמי שתלי לבנאי הינו, כמו שהולידו אותי על ידי ספורי ...