ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה מה - מֶחָאַת כַּפַּיִם בַּתְּפִלָּה
... בחינת כנפים, שמשם בא הדבור "ובעל כנפים יגיד דבר", וכתיב "וידי אדם מתחת כנפיהם" נמצא שעל ידי שאדם נתעורר בידים שלו, אזי [הכנפים] נתעוררים הינו כנפי ראה, שמשם נתהוה הדבור אבל עדין צריכין להכין ולתקן פה, לקבל את הדבור ... כנפים יגיד דבר" וכנפים נתעוררים בהתעוררות ידי אדם כמו שכתוב: "וידי אדם מתחת כנפיהם" וכל זה אנו רואים בחוש, שהידים הם כנגד כנפי ראה ובשביל זה אמרו הפוסקים 'נשבר הגף סמוך לגוף טרפה' כי בודאי נקב על ידי זה ...
שיחות הר"ן - אות רצב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... והיה לו ידיעה בכתבי האר"י זכרונו לברכה ורצה להתקרב לרבנו זכרונו לברכה והתחיל לדבר עם רבנו זכרונו לברכה, כדרך החסידים החשובים ואמר לרבנו זכרונו לברכה: יורנו רבנו דרך לעבודת הבורא יתברך ענה ואמר רבנו זכרונו לברכה, בלשון תמיהה: "לדעת ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה תורות מכת"י - כי איש הישראלי אם צריך לעצה
... שהכליות יועצות כי הכליות הם כלי ההולדה להוציא מכח אל הפועל וע"כ ישאל להצדיק בעצמו או לתלמידי הצדיקים זולת לתלמידים של צדיקי אמת כי האדם אינו שואל בעצה אא"כ צר לו דהיינו כשהוא שרוי בצער ואינו יודע מה לעשות ...
סיפורי מעשיות - מעשה יג - מעשה משבעה קבצנים / מעשה בשבעת הקבצנים / מעשה בשבעה קבצנים
... קבצן שהיה צוארו עקם, והיה גם כן כנ"ל וחזר ובא קבצן בעל חטוטרות, [שקורין גיבנת] וחזר ובא קבצן בלא ידים וחזר ובא קבצן בלא רגלים וכל אחד נתן להם לחם, וברכם שיהיו כמותו, הכל כנ"ל אחר כך חזר וכלה ... השמחות על סעודת ברית מילה ועל חתנות והלכו להם למקום אחר והלכו לעירות והיו מחזירים על הפתחים והלכו על הירידים וישבו בין הקבצנים כדרך שיושבים שם על "אצטבאות אבן" עם הצלחת לאסיפת מטבעות עד שהיו אלו הבנים מפרסמים אצל ... דבר יש לו לב וגם העולם בכללו יש לו לב וזה הלב של העולם הוא קומה שלמה עם פנים וידים ורגלים וכו' אבל הצפרן של הרגל, של אותו הלב של העולם הוא מלבב יותר מלב של אחר וזה ההר ... גדולה וחדוה רבה מאד ביום הששי היו גם כן שמחים והיו מתגעגעים איך לוקחין בכאן את אותו שהיה בלא ידים? והנה הוא בא, ואמר הנני! הנה באתי אצלכם על החתנה ואמר להם גם כן כנ"ל ונשק אותם ואמר להם ... חץ הוא יכול להחזיר וכו' כנ"ל השיב: מין חץ פלוני הוא יכול להחזיר אמרתי לו: [הינו זה שהוא בלא ידים שמספר כל זה, אמר לזה שהתפאר בענין החץ כנ"ל] אם כן, אין אתה יכול לרפאות את הבת מלכה מאחר ... חומות של המבצר של מים עד שבאתה לפנים ונפלה שם ונשארה חלשות ואני רופא אותה [הינו זה שהוא בלא ידים הנ"ל] כי מי שאין בידו כל העשרה מיני צדקות הנ"ל אינו יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות הנ"ל, כי ... לכנס לתוך כל העשרה חומות של מים הנ"ל ואלו החומות של מים הם גלי הים שעמדו כחומה והרוחות הם מעמידים גלי הים ומנשאין אותם ואלו הגלים שהם העשרה חומות הנ"ל, הם עומדים תמיד שם אך הרוחות הם המעמידין ומנשאין ... תבה שלא יהיה בה כונה ומי שבקי בספרים יוכל להבין קצת רמזים והנה, ענין החצים הנ"ל, שיש לו כח בהידים להחזיר החצים כנ"ל, זה בחינת: "ותאחז במשפט ידי" וכמו שפרש רש"י "בשר ודם זורק חץ ואינו יכול להחזירה, והקדוש ...
שבחי הר"ן - סדר הנסיעה שלו לארץ ישראל - אות לא
... ולהשכיל איזה רמיזא מהנקדה הנ"ל מיד התחיל רבנו, זכרונו לברכה, להתלהב מאד ברשפי רשפי שלהבת י"ק ופניו נבערו ונתלהבו כלפידים ממש ומחמת ההתלהבות תסמר שערות ראשו, והשליך הכובע עליון מעל ראשו, והתחיל לדבר בלשון זה. הידעתם סוד כונות התפילין ...
ספר המידות - מריבה
... מחלקת בידוע שהוא אוהב פשע. לה. מי שהוא עצור במלין, לא יוכל אותו שום אדם. לו. כשמתנגדים חולקים על חסידים ורוצים לבטל אותם ממלאכת שמים, על ידי זה נופלים ונבזים בעיני עצמן. לז. לנצחון תאמר קפיטל "על השמינית". לח. ... באשמרת הבקר". ט. הצער והקנטור שיש על החכם, על ידי זה בא לידי שכחה. י. על ידי המריבה גורמים, שהתלמידים הקטנים נתפרסמים קדם זמנם, וזהו בחינת הפלת נפלים, שהולד יוצא לאויר העולם קדם זמנו, ועל ידי זה גורם עניות ...
ספר המידות - אכילה
... של אותו רשע. ז. מזבח מזיח גזרות רעות ומכפר עוונות ומזין ומחבב. והשלחן דומה למזבח. ח. האוכל בלא נטילת ידים, כאלו בא על אשה זונה, והמזלזל בנטילת ידים, נעקר מן העולם. ט. אין שותין מים בפני רבים. חלק שני א. מי שיש לו צלם אלהים, על ידי ...
ספר המידות - ממון
... מאיסותא דביתא מביא לידי עניות. לב. שלשה דברים מביאין את האדם לידי עניות: המשתין בפני מטתו ערום והמזלזל בנטילת ידים ומי שאשתו מקללתו בפניו. לג. המעשר מסגל לעשירות דוקא בארץ ישראל. לד. כבוד התורה וכבוד שבת מסגל לעשירות. לה. ...
חיי מוהר"ן - רח - נסיעתו וישיבתו באומן
... המדרש דשם מתנצלים על שלא באו כלם לקבל פנים ואמר איזה תרוצים על זה. ענה ואמר הוא זכרונו לברכה חסידים חדשים איני מבקש עוד. אם יהיו אנשי שלומנו הישנים המקרבים מכבר אנשים כשרים באמת מה טוב. ואם לאו די ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נז - אֵימָתַי יָבוֹא בֶּן דָּוִד
... עשב או דבר אחר שהוא ממנה עליו ושני הכחות האלו, הינו כח שיש למלאך לקבל, וכח להשפיע מכנים בבחינת ידים ביד ימין מקבל חיותו, וביד שמאל משפיע בבחינות: 'ומכה אותו ואומר לו גדל' והכאה היא בחינת שמאל נמצא שכל ... גדרם, אזי אין רפואה למכתו 'דלמא חויא דרבנן טרקה, שאין לו אסותא' כי הפורץ גדרם על ידי זה מסיר הידים מן המלאכים לפי בחינות הסרתו מדרך דברי רבנן . "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" לפי ... האדם שהוא צדיק והוא מכה ביסורים, ואין רפואתו תולה ברפואת עשבים כי הוא איש צדיק, ולא פגם ידי המלאך והידים הם שלמים . "כי חולת אהבה אני, שמאלו תחת לראשי וימינו תחבקני" הינו חולת אהבה יכולה היא לשלט על איש אחד, ואין רפואתו תולה בהידים הנ"ל כי הידים בבחינתו הם שלמים, בבחינת "שמאלו תחת" וכו' וזהו 'כשבא רבי יוחנן לתנא שנחלה ביסורים ואמר לו חביבין עליך יסורים, ... אהבה הם והשיב לו: לא וכו' וכששמע רבי יוחנן שהיסורים לא של אהבה הן חשב דילמא פגם, חס ושלום בידים הנ"ל ובשביל זה אין לו רפואה וזה שאמר לו: 'הב לי ידך' כדי שידע אם פגם בדברי רבנן, חס ושלום, כנ"ל ותכף כשיהב לו ידא אוקמוהו כי לא היה יסורים של אהבה, ולא פגם בידים בשביל זה היה יכול לחיות ולקום מחליו וזהו,: "ומשך אבירים בכחו יקום ולא יאמין בחיין" כי על ידי שאין ... שום אדם שיש לו שום רפואה על מכתו ועל ידי אמונתו יתרפא כי על ידי אמונת חכמים, מתקן בחינות ידים של מלאכים והם מקבלים ומשפיעים כחות לעשבים לרפואתו וזה: "ומשך אבירים בכחו" הינו שהמלאכים הנקראים אבירים כל אחד ואחד נחזר לו כחו, הינו כ"ח פרקין דידים וממשיכין שפע לכל הדברים שנתמנו עליהם, ואז יש לו רפואה כנ"ל כי דברי חכמים עושין ומתקנין בחינת הידים כנ"ל ב. ולהקים אמונה הנפולה, היא על ידי בחינת יעקב הינו על ידי נדר [רוצה לומר: ויקים מיד, עין ... כי משם רועה אבן ישראל הינו על ידי הנדר, נתתקן האמונה הנקרא רועה בבחינת: "ורעה אמונה" וכשנתתקן האמונה נתתקן הידים, בבחינת: "לא תסור" כנ"ל ג. וכשנתתקן הידים הנ"ל על ידי נדר כנ"ל על ידי זה מתנוצצים בו אורות האבות כי נדר זה בחינת אור יעקב וידים, הם אברהם ויצחק, שהם ימין ושמאל . "נגד אבותם עשה פלא" הינו שעל ידי פלא הנ"ל, מתנוצצים בו אור ... . "אז תתענג על וכו' והרכבתיך על במתי ארץ, והאכלתיך נחלת יעקב אביך" "במתי ארץ" הם אברהם ויצחק שהם הידים, שהם זרועות עולם "והאכלתיך נחלת יעקב" זה בחינות נדר הנ"ל ועל ידי האבות עם האמונה הנ"ל, זוכה לענג שבת ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 23:07:59 - wesi2