... וברכם גם כן שיהיו כמותו, והלך לו הכל כנ"ל וחזר ובא קבצן שהיה צוארו עקם, והיה גם כן כנ"ל וחזר ובא קבצן בעל חטוטרות, [שקורין גיבנת] וחזר ובא קבצן בלא
ידים וחזר ובא קבצן בלא רגלים וכל אחד נתן להם לחם, וברכם שיהיו כמותו, הכל כנ"ל אחר כך חזר וכלה הלחם אצלם והתחילו לילך לישוב עד שבאו לאיזה דרך והלכו על אותו הדרך עד שבאו ... שקים גדולות והיו מחזירים על הפתחים והלכו על כל השמחות על סעודת ברית מילה ועל חתנות והלכו להם למקום אחר והלכו לעירות והיו מחזירים על הפתחים והלכו על
הירידים וישבו בין הקבצנים כדרך שיושבים שם על "אצטבאות אבן" עם הצלחת לאסיפת מטבעות עד שהיו אלו הבנים מפרסמים אצל כל הקבצנים כי כלם הכירו אותם וידעו מהם שאלו הם הבנים שנאבדו ... אל זה האיש חסד האמת כנ"ל ויש הר ועל ההר עומד אבן ומן האבן יוצא מעין וכל דבר יש לו לב וגם העולם בכללו יש לו לב וזה הלב של העולם הוא קומה שלמה עם פנים
וידים ורגלים וכו' אבל הצפרן של הרגל, של אותו הלב של העולם הוא מלבב יותר מלב של אחר וזה ההר עם האבן והמעין הנ"ל עומד בקצה אחד של העולם וזה הלב של העולם עומד בקצה אחר של ... ועתה אני נותן לכם זאת במתנה שתהיו כמוני ונעשה שם שמחה גדולה וחדוה רבה מאד ביום הששי היו גם כן שמחים והיו מתגעגעים איך לוקחין בכאן את אותו שהיה בלא
ידים? והנה הוא בא, ואמר הנני! הנה באתי אצלכם על החתנה ואמר להם גם כן כנ"ל ונשק אותם ואמר להם [אתם סבורים שאני בעל מום בידי] אין אני בעל מום כלל על ידי רק באמת יש לי כח ... זה השיב: אפילו כשהגיע החץ, עדין יכול להחזירה אך איזה מין חץ הוא יכול להחזיר וכו' כנ"ל השיב: מין חץ פלוני הוא יכול להחזיר אמרתי לו: [הינו זה שהוא בלא
ידים שמספר כל זה, אמר לזה שהתפאר בענין החץ כנ"ל] אם כן, אין אתה יכול לרפאות את הבת מלכה מאחר שאין אתה יכול לחזר ולמשך כי אם מין חץ אחד על כן אין אתה יכול לרפאות את הבת ... באלו החומות של מים הנ"ל והיא עברה ונכנסה לתוך כל העשרה חומות של המבצר של מים עד שבאתה לפנים ונפלה שם ונשארה חלשות ואני רופא אותה [הינו זה שהוא בלא
ידים הנ"ל] כי מי שאין בידו כל העשרה מיני צדקות הנ"ל אינו יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות הנ"ל, כי יטבע שם במים והמלך וחילו הנ"ל רדפו אחריה ונטבעו במים ואני יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות של מים הנ"ל ואלו החומות של מים הם גלי הים שעמדו כחומה והרוחות הם
מעמידים גלי הים ומנשאין אותם ואלו הגלים שהם העשרה חומות הנ"ל, הם עומדים תמיד שם אך הרוחות הם המעמידין ומנשאין את הגלים ואני יכול לכנס לתוך כל העשרה חומות כנ"ל ואני יכול לחזר ... אך מאחר שהתחלתי לספרה, אני מכרח לגמרה בזאת המעשה, אין שום תבה שלא יהיה בה כונה ומי שבקי בספרים יוכל להבין קצת רמזים והנה, ענין החצים הנ"ל, שיש לו כח
בהידים להחזיר החצים כנ"ל, זה בחינת: "ותאחז במשפט ידי" וכמו שפרש רש"י "בשר ודם זורק חץ ואינו יכול להחזירה, והקדוש ברוך הוא זורק חץ ומחזירה" ובחינת הצדקה הנ"ל, שהיא כנגד ...