... בתורה, בבחינות: "ולכל בשרו מרפא" כי התורה נותנת כח למלאכים והמלאכים משפיעים לעשבים ועשבים מרפאים בכח התורה ומי שפוגם באמונת חכמים ופורץ גדרם, אזי אין
רפואה למכתו 'דלמא חויא דרבנן טרקה, שאין לו אסותא' כי הפורץ גדרם על ידי זה מסיר הידים מן המלאכים לפי בחינות הסרתו מדרך דברי רבנן . "לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ... וזה בחינת: "מכה אשר לא כתובה בתורה" 'זהו מיתת תלמידי חכמים' הינו המיתה שתלמידי חכמים ממיתין איזהו אדם כי חולאת הבאה לאדם על שעבר על דברי רבנן אין לו
רפואה , והוא מת מן החולאת זה המיתה באה על ידי מכה אשר לא כתובה בתורה כי דברים שלא נכתבו בתורה נמסרו לחכמים ואנחנו מצוים לשמע מהם ויש מי שמזלזל דבריהם ואין מאמין דבריהם מחמת שנדמה לו שמדאוריתא אינו כן ועל ידי זה נחלה במכה שאין לו
רפואה, ומת בה ויש יסורים של אהבה השולטין על האדם שהוא צדיק והוא מכה ביסורים, ואין רפואתו תולה ברפואת עשבים כי הוא איש צדיק, ולא פגם ידי המלאך והידים הם שלמים . "כי חולת ... עליו היסורים', הינו אם יסורים של אהבה הם והשיב לו: לא וכו' וכששמע רבי יוחנן שהיסורים לא של אהבה הן חשב דילמא פגם, חס ושלום בידים הנ"ל ובשביל זה אין לו
רפואה וזה שאמר לו: 'הב לי ידך' כדי שידע אם פגם בדברי רבנן, חס ושלום, כנ"ל ותכף כשיהב לו ידא אוקמוהו כי לא היה יסורים של אהבה, ולא פגם בידים בשביל זה היה יכול לחיות ולקום ... בן יהוידע בן איש חי" 'צדיקים אפילו במיתתם נקראים חיים' על ידי זה, הוא נופל בחולאת אשר לא יאמין בחייו הינו שאין שום אדם מאמין שיחיה מחלי זה כי אין
רפואה למכתו כנ"ל ותקונו שיקים אמונה הנפולה, ויאמין אמונת חכמים וזהו: "יקום ולא יאמין בחיין" הינו זה שלא האמין בחכמים הנקראים חיים יקים זאת האמונה הנפולה ועל ידי זה יקום מחולאת הזאת שלא האמין עד עכשו שום אדם שיש לו שום
רפואה על מכתו ועל ידי אמונתו יתרפא כי על ידי אמונת חכמים, מתקן בחינות ידים של מלאכים והם מקבלים ומשפיעים כחות לעשבים לרפואתו וזה: "ומשך אבירים בכחו" הינו שהמלאכים הנקראים אבירים כל אחד ואחד נחזר לו כחו, הינו כ"ח פרקין דידים וממשיכין שפע לכל הדברים שנתמנו עליהם, ואז יש לו
רפואה כנ"ל כי דברי חכמים עושין ומתקנין בחינת הידים כנ"ל ב. ולהקים אמונה הנפולה, היא על ידי בחינת יעקב הינו על ידי נדר [רוצה לומר: ויקים מיד, עין בהשמטות] ועל ידי הנדר ... מגירים גרים וכו' שם מחק כמה וכמה תבות וכן בשאר מקומות באותה התורה. וכן היה בכמה וכמה תורות שנתן להעתיקם כנ"ל] שיך לאות א' וב' 'המבזה תלמיד חכם אין לו
רפואה למכתו' כי כל הרפואות הם הרכבות דהינו שלוקחין סם פלוני ועשב פלוני במדה ובמשקל כך וכך וכן עשב אחר שמשקלו כך וכך וכן שוקלין מכמה מינים וכל עשב ועשב יש לו כח אחר ומערבין אלו המינים ביחד ועושין מהם הרכבה וזאת ההרכבה, יש לה כח לרפאות החולאת נמצא שעקר כח
הרפואה על ידי ההרכבה שנעשה לה כח אחר חדש על ידי הכח שקבלה מכל אלו העשבים שנתערבו ובזה הכח של ההרכבה דוקא מרפאין החולאת ועל כן צריך רופא ממחה, שיודע לעשות ההרכבה אבל מי שאינו ממחה אף אם יקח העשבים שיש להם כח לרפאות עם כל זה לא יפעל כלל כי אין יודע איך להרכיבם כמו כן התורה שהיא
רפואה לכל דבר כמו שכתוב: "ולכל בשרו מרפא" אין מי שיודע אותה, כי אם חכמי הדור כי נמסרה להם לדרשה בשלש עשרה מדות שהתורה נדרשת בהן אבל מהתורה בעצמה אי אפשר לידע דבר כי אם ... ואף שכתוב בהתורה כך, הם גורעים ממנה אות או תבה ובמקום אחר מוסיפין ובזה דורשין אותה, כפי מה שיודעין, כמו שנמסרה להם ועל כן כשפוגם בכבוד תלמיד חכם, אין
רפואה למכתו כח
הרפואה שמקבלין מהתורה אי אפשר לקבל כי אם על ידי חכמי הדור, כי להם נמסרה לדרש והם יודעים להרכיב אותיות התורה כנ"ל שזה עקר כח
הרפואה כנ"ל כי כל העשבים מקבלים כח מהתורה כמבאר לעיל ועקר כחם לרפאות, הוא על ידי ההרכבה כנ"ל על כן העקר תלוי בחכמי הדור שעל ידי שהם יודעים לדרש את התורה ולהרכיב אותיות ...