ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ח - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר... "בשבעים נפש ירדו אבתיך מצרימה" כי גלות בני ישראל הוא בחינת ביטול הנבואה שבאה מנפשותם כנ"ל. ו. וזה בחינת רפואה כי כל בחינות הנ"ל הם בחינת רפואה כי התגלות הכבוד הנ"ל זה בחינת זריחת השמש בבחינת: "וכבוד ה' עליך זרח" ועל ידי זריחת השמש בא רפואה 'אדלי יומא אדלי קצירי' כמו שכתוב: "וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפא" כי רוח נבואה שנתפשט על ידי התגלות הכבוד זה בחינת הרפואה הבאה על ידי זריחת השמש בבחינת: "רוח איש יכלכל מחלהו" ועקר התגלות הכבוד הוא על ידי התפילה הנ"ל שעל ... הכבוד כנ"ל וזה בחינת סליחת העוון, שבא על ידי רבוי התפילות שעל ידי זה השמש זורחת, שעל ידה בא רפואה כי העוון הוא בחינת ענן, שמחשיך אור השמש כי טבע העוונות הם בחינת חשך כמו שכתוב "והיה במחשך מעשיהם" ... יסורים בלא עון' שנאמר: "ופקדתי בשבט פשעם ובנגעים עונם" כי העוונות הם בחינת עננים שמחשיכים אור השמש שעל ידה הרפואה ועל ידי התפילה נתכפרין העוונות כי התפילה מכפרת, כי היא במקום קרבן כמו שכתוב: "והביאותים אל הר קדשי, ושמחתים ... העוונות, זה בחינת שהעננים כלים והולכים בבחינת: "מחיתי כעב פשעיך וכענן חטאתיך" וכו' ואזי הוא בחינת זריחת השמש שמשם הרפואה כי עקר החולאת היא בחינת העוון שהוא בחינת ענן וחשך שמחשיך אור השמש שהוא בחינת רפואה וכשנסלח העוון, הוא בחינת שהענן כלה ואז השמש זורחת ואזי בא רפואה כנ"ל מכפרת עוונות כנ"ל ועקר התפילה, שעל ידה נסלח העוון ונצולין מהחולאת הוא בא על ידי שנתוסף שכן מישראל ... במאד מאד כי נתוסף נפש אחת להקבוץ כנ"ל ועל ידי רבוי התפילה על ידי זה סליחת העוון, שהוא בחינת רפואה כנ"ל וזה בחינת ובל יאמר שכן חליתי כי על ידי שנתוסף שכן על ידי זה נצולין מהחולאת כנ"ל כי: ... בה נשוא עוון כי על ידי השכן נתרבה התפילה, ואזי הוא בחינת נשיאות עון כנ"ל ועל ידי זה בא רפואה, ונתבטל החולאת כנ"ל [ודע, שלפעמים הוא בחינת נשא עון על ידי הקבוץ כנ"ל ולפעמים הוא בחינת, חס ושלום: "אכן ...