ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רנז - כִּי תָבא בְּכֶרֶם רֵעֶך
... אצלו ואם לאו, יצטרך לעזר מהרחוקים על הקרובים אצלו וכו' כי כשאוכל יותר מצרכו זה המאכל מזיק לו כי כל דבר יש לו שרש שיש לו חיות ממנו כגון הסמים יש להם חיות ממה שהאדם לוקח אותם לרפואה וכן המאכלים יש להם חיות מזה שהאדם אוכל אותם ומקבל חיות מהם מזה יש חיות להמאכלים אבל כשאוכל יותר מצרכו אין לזה המאכל ממי לקבל חיות מאחר שאין האדם צריך אליו ...
שיחות הר"ן - אות נ
... פי כן אל יסמך עליהם ואל ימסר חייו בידם כי הם קרובים למיתה יותר מחיים רחמנא לצלן כי אפילו מי שהוא דוקטור גדול אי אפשר לו לכון החולאת והרפואה השיכת לו לפי מזגו וטבעו וכפי החולאת שלו וכפי העת והזמן כי יש בזה כמה וכמה שנויים שצריך הדוקטור לכון בהם מאד וקשה לו מאד שיכון ולא יטעה בכל הפרטים כאשר הם בעצמם מודים ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ב - יְמֵי חֲנֻכָּה הֵם יְמֵי הוֹדָאָה
... גדולות, ואזי נתיבש הראה ועל ידי זה נתיבש הגוף, חס ושלום ושמן הוא רפואה להראה, כמו שאומרין העולם כי השמן מלחלח, הינו בחינת השמן ... וחמר על דמן של צדיקים כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה אבל כשזוכה לרפואה, אזי מתנחמין כלם ונמשך שמחה לכלם בבחינת "וארפאהו ואשלם ...
סיפורי מעשיות - מעשה ג - מעשה מחיגר
... ואין להם כח ברגליהם ויונקים מרגלי ומחמת זה אין לי כח ברגלי ויש לי אבק, הינו פול, שהוא רפואה לרגלי ובא רוח ונושא אותו ענתה החמה. את זה אתה דואג? [בלשון תמה] אגיד לך רפואה באשר שיש דרך ומאותו הדרך מתפצלים כמה דרכים דרך אחד של צדיקים אפילו הצדיק שהוא בכאן מפזרים תחתיו אותו האבק שבאותו הדרך הנ"ל בכל פסיעה וכל פסיעה שהוא פוסע ... תחתיהם מאותו האבק של אותו הדרך ויש להם כח ברגליהם על כן תלך לשם, שיש שם הרבה אבק, ויהיה לך רפואה על רגליך [כל זה דברי החמה אל הלבנה] והוא שמע כל זה בתוך כך נסתכל על האבן טובה בצד אחר וראה כתוב שם שמי שיאחז באותו הצד שישא אותו להדרך שיוצאים ממנו כמה דרכים כנ"ל ואחז באותו הצד, ונשא אותו לשם ונתן רגליו באותו הדרך שהאבק רפואה לרגלים ונתרפא מיד והלך ונטל האבק מכל הדרכים ועשה לו אגדות שאגד הפול של הדרך של צדיקים לבדו וכן הפול של שאר הדרכים אגד כל אחד לבדו ולקחם אתו וישב עצמו ... והיה המלך חולה באותה מדינה שיושב בה הנכד של הזקן הנ"ל ועסק בדאקטורים ולא היו יכולים לעשות רפואה מחמת גדל החמימות שהיה שם באותה המדינה לא היו מועילים הרפואות וגזר המלך שישראל יתפללו בעדו אמר המלך שלנו. באשר שזה הנכד הנ"ל יש לו כח להשתמש עם הספר בקדשה ואינו משתמש בו על כן נעשה לטובתו וצוה עלי להיות שם ענן כדי שיהיה להמלך רפואה מהרפואות שלקח כבר ומהרפואות שיקח עוד והנכד הנ"ל לא ידע כלל מזה ומחמת זה אני הייתי בכאן ענן [כל זה היה מספר הענן להשליח] וזה הבן הנ"ל [הינו זה שלא היה לו ...
חיי מוהר"ן - תרז - עבודת השם
... העופות יחלקו עמו. כי אם היה הורג את העוף היה מזיק לו הרבה לעבודתו אך הבעל שם טוב זכרונו לברכה הקדים לו רפואה שרמז לו תחלה זאת שגם עופות יחלקו עליו ואחר כך היה כן שכמעט הרג את העוף ובחמלת ה' עליו נזכר מה שאמר לו הבעל שם טוב זכרונו לברכה ועל ...
סיפורי מעשיות - מעשה ט - מעשה מחכם ותם / מעשה החכם והתם
... לא יחשבו שניהם טוב לי ללמד אמנות, שהיא חשובה לעולם וחקר בהבנה ופילוסופיא שלו ללמד רפואה [מקצוע רפואה] שהוא דבר הצריך וחשוב תמיד ודרך למוד רפואה שצריכין ללמד מקדם לשון לטינית, והכתב וללמד חכמות פילוסופיא והוא מחמת הבנתו למד גם זאת בזמן מעט, ברבע שנה ונעשה דוקטור גדול ופילוסוף וחכם בכל החכמות אחר כך ... הזה יסורים גדולים מן השגיאה הלא עד היכן מגיע חכמתי, ועתה יזדמן לי שגיאה! וגם בענין הרפואה היה לו יסורים כשהיה בא לחולה והיה נותן לו רפואה שהיה יודע בברור, שאם ילך לו להחולה לחיים, בודאי מחיב בברור להתרפאות מזה כי היא רפואה נפלאה מאד ואחר כך מת החולה והיו אומרים העולם, שמת על ידו והיה לו יסורים גדולים מזה וכן לפעמים נתן רפואה לחולה ונתרפא והיו אומרים העולם: מקרה הוא והיה מלא יסורים תמיד וכן היה צריך למלבוש וקרא החיט ויגע עמו, עד שלמדו לעשות המלבוש כרצונו, כמו שהיה יודע וכון החיט ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כא - עַתִּיקָא טְמִיר וּסְתִים
... לדרש אותה לרבים ט. כי אנחנו נקראים 'עם סגלה' כמו סגלה שעושין לרפואה אף על פי שאין הטבע מחיב שיהיה זה לרפואה אף על פי כן הדבר הזה מסגל לרפואה וזה למעלה מהטבע שאין השכל האנושי מבין זה כמו כן אנחנו לקח אותנו השם יתברך לעם סגלתו ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ
... את ה' אלקיכם, וברך את לחמך ואת מימיך, והסירתי מחלה מקרבך" "ועבדתם את ה'" 'עבודה זו תפילה' אזי: "וברך את לחמך ואת מימיך והסירתי מחלה" וכו' הינו שיהיה לך רפואה על ידי לחם ומים על ידי שיתברכו מן שרש הכל, דהינו דבר ה' בחינת תפילה ויהיה ללחם ומים כח לרפאות כמו עשבים כי התחלקות הכחות שזה העשב יש לו כח לרפאות חולאת פלוני וזה חולאת פלוני ... כחותם הוא רק למטה אבל למעלה בשרש הכל, דהינו דבר ה' הכל אחד ואין חלוק בין לחם ומים ובין עשבים וכשאוחזין בהשרש, דהינו דבר ה' בחינת תפילה יכולין להמשיך כחות הרפואה לתוך לחם ומים ויהיה לו רפואה על ידי לחם ומים בחינת: "וברך את לחמך וכו' והסירתי מחלה" וכו' כנ"ל י. אך יש שלש עבודות שהם מפסידין עבודות התפילה והם שלש מדות הינו א: 'אל תהי בז לכל אדם' שלא לבזות שום אדם ב: ... שהם סימנים על החולאת וכן ברפואת העשבים יש גם כן חלוקים שיש חולאת, שיוכל להתרפאות על ידי עשב אחד ויש חולאת גדול מזה שצריכין לרפואתו מרכבים, להרכיב כמה עשבים לרפואה ויש שצריכין רפואות ממרחקים לרפאותו ויש חולאת שאין מועיל לו שום רפואה כי כח החולאת גדול מכח העשבים ובתחלת צמיחת החולאת, קדם שנצמח ונתגלה היו יכולין לרפאות אותו בקל רק שאז היה נעלם ונסתר מעיני כל ואין יודע ממנו רק השם יתברך לבד אבל כשאוחזין בבחינת דבר ה', בחינת תפילה כנ"ל שאזי מקבלין הרפואה מכל הדברים שבעולם אפילו מלחם ומים בבחינת: בכל מתרפאין כנ"ל אזי יכולין להתרפאות אפילו בעת צמיחת החולאת בעת שהוא נסתר מעין האדם מאחר שאין צריך לרפואות כלל רק רפואתו על ידי לחם ... החולאת יוכל גם כן להתרפאות על ידי לחם ומים, שאוכל אז וזהו בחינת: "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רפאך" והקשו כל המפרשים: אם לא ישים, מה צרך לרפואה אבל לפי הנ"ל מישב היטב פרוש: "כל המחלה וכו' לא אשים עליך" הינו שלא יביא אותך לידי מחלה כלל כי ירפא אותך מקדם בעת צמיחת המחלה וזה: "כי אני ה' רופאך" 'אני ה'' דיקא הינו בעת ... על ידי זה גנז ספר הרפואות כי כשנגאלת התפילה, אז נופלים כל הרפואות כנ"ל כי נתרפאין על ידי דבר ה' כנ"ל ואזי כל הדאקטורים מתבישין ברפואות שלהם כי אזי אין כח לשום רפואה כי כל העשבים חוזרים כחם לתוך התפילה שהוא בחינת דבר ה', שהוא שרשם העליון כנ"ל כי כן חובת כל העשבים וכל שיח השדה כשאדם עומד להתפלל, שאזי הוא בבחינת דבר ה', שהוא שרשם העליון אזי ...
חיי מוהר"ן - עא - שיחות השיך לספורי מעשיות
... לענין הרפואות הנרשם במקום אחר אמר שהיה לו בהאלף בית אות ר' על רפואה שהיה כתוב שם כל הרפואות ולא היה חולאת בעולם שלא היה כתוב שם רפואתו אך לא רצה להעתיקו ושרפו אות עה ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רוּמָה עַל הַשָּׁמַיִם אֱלהִים עַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶך
... שנאמר בשבח התורה 'לשריך', זה בחינת מלכות בחינת 'ששרה על כל העולם', שמשם נמשך הדין של יצחק והתורה, היא הרפואה וההמתקה של הדין הזה כנ"ל כי כשבא לחכמת התורה נתתקן הנפש, ומעלהו לשרשו כי טפת הזרע של הולדת הנפש נמשכת מהמח ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 14_08_2025 השעה 02:24:30 - wesi2