ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה א - תִּקְעוּ בַחֹדֶשׁ שׁוֹפָר בַּכֶּסֶא לְיוֹם חַגֵּנוּ... מקרבך" "ועבדתם את ה'" 'עבודה זו תפילה' אזי: "וברך את לחמך ואת מימיך והסירתי מחלה" וכו' הינו שיהיה לך רפואה על ידי לחם ומים על ידי שיתברכו מן שרש הכל, דהינו דבר ה' בחינת תפילה ויהיה ללחם ומים כח ... הכל אחד ואין חלוק בין לחם ומים ובין עשבים וכשאוחזין בהשרש, דהינו דבר ה' בחינת תפילה יכולין להמשיך כחות הרפואה לתוך לחם ומים ויהיה לו רפואה על ידי לחם ומים בחינת: "וברך את לחמך וכו' והסירתי מחלה" וכו' כנ"ל י. אך יש שלש עבודות שהם ... חלוקים שיש חולאת, שיוכל להתרפאות על ידי עשב אחד ויש חולאת גדול מזה שצריכין לרפואתו מרכבים, להרכיב כמה עשבים לרפואה ויש שצריכין רפואות ממרחקים לרפאותו ויש חולאת שאין מועיל לו שום רפואה כי כח החולאת גדול מכח העשבים ובתחלת צמיחת החולאת, קדם שנצמח ונתגלה היו יכולין לרפאות אותו בקל רק שאז ... מעיני כל ואין יודע ממנו רק השם יתברך לבד אבל כשאוחזין בבחינת דבר ה', בחינת תפילה כנ"ל שאזי מקבלין הרפואה מכל הדברים שבעולם אפילו מלחם ומים בבחינת: בכל מתרפאין כנ"ל אזי יכולין להתרפאות אפילו בעת צמיחת החולאת בעת שהוא ... המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רפאך" והקשו כל המפרשים: אם לא ישים, מה צרך לרפואה אבל לפי הנ"ל מישב היטב פרוש: "כל המחלה וכו' לא אשים עליך" הינו שלא יביא אותך לידי מחלה כלל ... כנ"ל כי נתרפאין על ידי דבר ה' כנ"ל ואזי כל הדאקטורים מתבישין ברפואות שלהם כי אזי אין כח לשום רפואה כי כל העשבים חוזרים כחם לתוך התפילה שהוא בחינת דבר ה', שהוא שרשם העליון כנ"ל כי כן חובת כל ...