... מהן על ידי שכל בשום אופן, יחד עם זאת אם כבר נפלת לשם, עליך לדעת כי יש רק עוד תקנה אחת ויחידה לצאת משם. והיא על ידי
שתיקה. שתיקה היינו שהאדם שותק ולא מנסה להכריח את עצמו למצוא תשובה עם השכל, שזו בחינת
שתיקה. ועל ידי זה ורק על ידי זה, אפשר לצאת גם מהחלל הפנוי ללא שום פגע. ולכן אמר השי"ת למשה "שתוק כך עלה במחשבה", כי על ידי
השתיקה עושים עליית עולמות, כמובא כאן breslev.eip.co.il/?key=504 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רלד - ספורי מעשיות מצדיקים הוא דבר גדול מאד ואז זוכה לתירוץ על הקושיות הנ"ל. וראה בעניין הזה ... - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה סד - ויאמר ה' אל משה בא אל פרעה כי הדרך היחידה לצאת מהחלל הפנוי היא על ידי
שתיקה בלבד. וכל עניין "שתוק כך עלה במחשבה", הוא כי כדי להבין תשובות לשאלות האלו של החלל הפנוי, לשם כך על האדם להשיג בשכלו את מה שהיא לפני הבריאה. ובלי להבין מה היה לפני הבריאה, בלי ... היינו בחינת "עלה במחשבה", כי אז היה קודם הבריאה וכל הבריאה הייתה רק בבחינת עלה במחשבה בלבד. וקודם הבריאה הייתה אך ורק
שתיקה, מחמת שעוד לא היה ממה לדבר, כי עוד לא הייתה בריאה. ולכן על ידי
השתיקה דייקא, על ידי זה זוכה לקבל תירוץ על כל הקושיות גם על אלו שבאות מהחלל הפנוי. ולכן עיקר התשובה הוא שישמע בזיונו ידום וישתוק, כמובא כאן breslev.eip.co.il/?key=35 - ליקוטי מוהר"ן ... זה מובא גם כאן breslev.eip.co.il/?key=74 - ספר המידות - אמונה טו. כשנופל איזה קשיא על השם יתברך, אזי תשתק, ועל ידי
השתיקה מחשבותיך בעצמם ישיבו לך תרוץ על קשיותיך. טז. כשמחרפין אותך, ואתה שותק, תזכה להבין תרוץ על קשיותיך ותזכה לרוח בינה. ויסוד הכל הוא עניין
השתיקה . היינו שעל האדם ללמוד לשתוק ולהירגע בלי לדחוק את השעה להבין דייקא עכשיו תירוץ על קושיותיו, ועל ידי זה דייקא יזכה בבא הזמן להבין גם את העניין הזה וכולי... כמו כן יש להוסיף ...