ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
באפשרותך להשתמש בטקסט שבדף, בתנאי שתשים קישור ישיר לכתובת של הדף הזה! תודה.
🖨הצדיק האמת הגדול במעלה - מה מיוחד בו?
אמר רבי נחמן מברסלב breslev.eip.co.il/?key=2207 - שיחות הר"ו - אות נא

הָעוֹלָם אוֹמְרִים שֶׁאֵין צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת

וַאֲנִי אוֹמֵר שֶׁצָּרִיךְ דַּוְקָא לְבַקֵּשׁ גְּדוֹלוֹת

לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּשׂ אַחַר הַצַּדִּיק הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר דַּוְקָא

וּכְבָר מְבאָר מִזֶּה בַּסְּפָרִים

שֶׁצָּרִיךְ לְחַפֵּשׂ דַּיְקָא אַחַר הַצַּדִּיק וְהָרַבִּי הַגָּדוֹל בְּיוֹתֵר

וכיו"ב מובא כאן breslev.eip.co.il/?key=172 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ל - מֵישְׁרָא דְּסַכִּינָא

וְכָל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר

וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

הוּא צָרִיךְ רַבִּי גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

...

כִּי כָּל מַה שֶׁהוּא קָטָן וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

שֶׁיִּהְיֶה אֻמָּן כָּזֶה

שֶׁיּוּכַל לְהַלְבִּישׁ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן כָּזֶה

דְּהַיְנוּ הַשָּׂגָתוֹ יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ

לְקָטָן וּמְרֻחָק כְּמוֹתוֹ

כִּי כָּל מַה שֶּׁהַחוֹלֶה נֶחֱלֶה בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ רוֹפֵא גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

עַל כֵּן אֵין לְהָאָדָם לוֹמַר

דַּי לִי אִם אֶהְיֶה מְקרָב אֵצֶל אִישׁ נִכְבָּד וִירֵא ה'

אַף, שֶׁאֵינוֹ מֻפְלָג בְּמַעֲלָה

כִּי הַלְוַאי שֶׁאֶהְיֶה מִקּדֶם כָּמהוּ

אַל יאמַר כֵּן

כִּי אַדְּרַבָּא

כְּפִי מַה שֶּׁיֵּדַע אֱנָשׁ בְּנַפְשֵׁהּ גּדֶל פְּחִיתוּתוֹ

וְגדֶל רִחוּקוֹ שֶׁנִּרְחַק מְאד מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ

כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ

וּכְמוֹ כֵן כָּל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא מְרֻחָק בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ לְנַפְשׁוֹ רוֹפֵא גָּדוֹל מְאד מְאד

הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּיוֹתֵר

דְּהַיְנוּ שֶׁיַּחֲזִיר וִיבַקֵּשׁ תָּמִיד

לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהָרַבִּי הַגָּדוֹל מְאד מְאד כַּנַּ"ל

כִּי כָּל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר

צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר כַּנַּ"ל

וראה גם כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=160 - שצריך דוקא לבקש גדולות

על האדם לדעת כי עליו לנסות תמיד להגיע אל המאמן האישי הטוב ביותר שאותו הוא יכול למצוא.

אסור לאדם להתפשר על מאמן אישי בינוני, גם לא לתקופה זמנית.

על האדם לחפש תמיד את הטוב ביותר עד כמה שידו משגת.

מאמן אישי הוא כמו רופא.

הרופא מרפא את הגוף, האימון האישי אמור לעזור לאדם לרפואת הנפש.

כאשר האדם חולה במחלה קשה וסופנית, הוא מחפש את הרופא הגדול ביותר.

ככל שהחולה מודע יותר למצבו הקשה יותר, כך הוא צריך ללכת אל הרופא הגדול ביותר.

כך גם בנושא של אימון אישי.

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא מסובך עם עצמו, כך הוא צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר.

המאמן האישי הטוב ביותר, אמור להיות מסוגל להבין את כל צורות המחשבה הקיימות (ראה כאן).

המאמן האישי הטוב ביותר אמור לדעת מיד את השורש האמיתי שבגללה הבעיה של האדם קיימת.

המאמן האישי הטוב ביותר אמור להיות מסוגל להסביר לאדם במגוון דרכים שונות את השורש של הרעיון שעומד מאחורי צורת החשיבה הנכונה.

המאמן האישי הטוב ביותר מסוגל להסביר את הרעיון המסובך ביותר בצורה הפשוטה ביותר.

לסיכום:

ככל שהאדם מבין טוב יותר עד כמה הוא רחוק מהשלמות, כך עליו למצוא את המאמן האישי / הרופא / היועץ הטוב ביותר וללמוד ממנו.

חשוב גם לזכור:

כי כל התשובות לכל השאלות בעולם, כבר נמצאות בתוך האדם עצמו.

כך שאם אינך מוצא מאמן אישי טוב, חפש את האמת שבתוכך, והכל יסתדר מעצמו.

בעניין זה שרק הצדיק האמת יודע להתאים את עצמו לכל אחד ואחד.

כי יש עצות שאינן מתאימות לכל אחד. אך כל העצות של הצדיק האמת, כולן מתאימות עבור כל אחד.

וכל התורות של רבי נחמן מברסלב, מתאימות הן לאדם הגדול במעלה והן לקטנים וכולי.

והעצות של הצדיק האמת הן פשוטות ליישום, כגון העצה של ההתבודדות ושל הרצונות וכולי, כי אלו עצות השוות לכל נפש וכולי.

וכל העניין של תמימות ופשיטות ולהיות בשמחה שהוא מתאים לכל אחד וכולי.

וגם בשבח הפשטות שהיא מעלה עליונה מהן הכל...

אימון אישי פשוט, הוא אימון אישי שמספק לאדם פתרונות שהיישום שלהם הוא פשוט.

אימון אישי פשוט, הוא אימון אישי שמבוסס על תפיסת חיים פשוטה.

באימון אישי, כמה שיותר פשוט יותר טוב (ראה כאן).

ככל המסר של האימון האישי פשוט יותר, כך קל יותר להבין אותו.

ככל שהמסר של האימון האישי פשוט יותר, כך קל יותר ליישם אותו בפועל.

ככל שהרעיון של האימון האישי יותר מסובך להבנה / ליישום, הרי שהוא פחות פשוט ופחות טוב.

הכי פשוט, הכי טוב.

המציאות היא הכי מורכבת וגם הכי פשוטה.

ככל שהפתרון פשוט יותר, כך הוא אמיתי יותר.

ככל שהאימון האישי מציע שיטה שדורשת יותר מאמץ, כך הוא פחות טוב.

פשטות, זה הסוד של אימון אישי טוב.

להגיע למצב שבו הכל פשוט.

עיקר המאמץ של האדם צריך להיות בלהיות פשוט.

כמה שיותר פשוט, יותר טוב.

יותר פשוט = פחות מאבקים = יותר שקט נפשי = רוגע = שמחת חיים = אושר.

אימון אישי פשוט, זה הוא שמאפשר לאדם להיות פשוט כמו מה שהוא באמת.

אימון אישי פשוט = אימון אישי טוב.

בעניין הסיבה שבגללה צריך דייקא את הצדיק הגדול ביותר, כי רק הוא יודע להלביש את השכל העליון בשכל קטן.

ויש אור שמאיר באלף עולמות והצדיק האמת רק הוא יודע לחלק את האור הזה לחלקים עבור השומעים וכולי.

וגם בעניין עלו זה בנגב, דהיינו שהצדיק מלביש את השכל שלו בסיפורי מעשיות ובשיחות בטלות עבור המון העם.

ובעניין זה שהצדיק האמת משיג את הדברים בשורשם ומלביש אותם כרצונו.

אימון אישי אמור לגרום לאדם המתאמן להיות מסוגל להבין את עצמו טוב יותר.

אימון אישי אמור להיות מסוגל לגרום לפריצת דרך מחשבתית אצל המתאמן.

אימון אישי בד"כ כרוך בשינוי מחשבתי של זה שמתאמן.

אימון מחשבתי אמור לגלות למתאמן שיטת וצורת מחשבה חדשה שבאפשרותו להשתמש בה.

לשם כך, צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר והחכם ביותר שבאפשרותו של האדם למצוא.

על האדם לדעת, כי כדי לשנות את צורת המחשבה של מישהו, לשם כך נדרשת חוכמה רבה.

ככל שהמאמן האישי חכם יותר, כך הוא מסוגל לגרום למאומן להבין את צורת המחשבה הנכונה טוב יותר.

לכל צורת מחשבה יש שורש.

לכל תפיסת חיים יש שורש.

לכל דפוס התנהגות יש שורש מחשבתי.

מאמן אישי חכם, הוא זה שמבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה.

ככל שהמאמן האישי מבין טוב יותר את השורש של צורת המחשבה הנכונה, כך הוא מסוגל להלביש אותו ביותר צורות שונות ולגרום למתאמן להבין את צורת המחשבה הנכונה.

בעניין זה שעל ידי התקרבות לצדיק האמת האדם זוכה לשמחה.

וגם בעניין שהדיבורים של הרשע מולידים עצבות וניאוף אצל השומע.

וגם בעניין להתקרב לצדיק האמת הגדול במעלה שהוא כבר תיקן את עצמו בשלמות שאין שלמות אחריה באמת.

יעוץ אישי. אימון אישי. עצות. ממי כדאי לקבל עצה?

מהי עצה? עצה = צמצום השכל של האדם אל תוך רעיון כלשהו.

היועץ מצמצם את שכלו / ידיעותיו אל תוך רעיון כלשהו ומעביר אותו הלאה לזה שמקבל את העצה.

העצה היא השתקפות השכל של זה שנתן אותה.

וכאן מגיע הנושא החשוב ביותר שצריך לשים אליו לב.

אם זה שנותן לך את העצה, הוא אדם שמח, הרי שהעצה שלו היא חלק מהשכל של אדם שמח.

מה שאומר שהעצה הזאת תביא אותך לשמחה.

לעומת זאת, אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן / רגזן / עצוב וכיו"ב, זה אומר שקבלת העצה תוביל בהכרח את האדם לכעס / עצבות וכולי.

העצה היא חלק מהשכל של זה שאמר אותה.

השכל של האדם הוא האחראי למצב הרוח שלו.

חוכמה אמיתית = אושר / שמחה. חוסר חוכמה = סבל / עצבות.

העצה היא חלק מצורת המחשבה הכללית של היועץ על המציאות.

העצה משקפת את צורת המחשבה של היועץ.

אם זה שנותן את העצה הוא אדם כעסן, הרי שזה אומר שהוא עצמו חסר שכל.

ומאחר שהוא עצמו חסר שכל, ממילא זה אומר שאת העצה שלו יש לבחון היטב היטב.

לעומת זאת, אם היועץ הוא אדם מאושר, הרי שזה אומר שהעצה מגיעה מאדם חכם, וממילא יישום נכון שלה אמור לעזור לאדם.

אל תקבל עצות של מי שלא היית רוצה להרגיש כמוהו.

הרגש הוא העיקר. הרגש הוא השורה התחתונה ומבחן התוצאה של האם השכל עובד.

שכל טוב = רגש טוב. חוסר שימוש בשכל = רגש רע.

חפש לקבל עצה ממישהו שהיית רוצה להרגיש כמו מה שנראה לך שהוא מרגיש.

בעניין זה שהעצות של הצדיק האמת מתאימות לכל תחום בחיי האדם.

ובעניין מ"ש רבי נחמן מברסלב כי כל עצה שלו טובה לאדם על כל מה שעבר עובר ויעבור בכל העולמות.

ובעניין זה שהעצות של רבי נחמן מברסלב הם כלליות גדול, והן כוללות את הכל וכיו"ב.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שמלמד את האדם גישת חיים כוללת שאמורה לגרום לכל החיים שלו להיות טובים יותר.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שהרעיונות שהאדם לומד בו, נכונים לכל תחום מתחומי החיים.

אימון אישי כולל, הוא אימון שנוגע בשורש של הבעיות של האדם בכל תחומי החיים.

אימון אישי כולל, מאפשר לאדם להשתמש ברעיונות של האימון האישי בכל סיטואציה של החיים, ללא הגבלה לנושא כלשהו.

אימון אישי כולל, הוא אימון אישי שהרעיונות שלו נכונים לכל אדם בעולם ולא רק למתאמן הספציפי.

שהצדיק האמת נותן לכל אחד תיקון לפי שורש נשמתו. והצדיק האמת יודע את שורש הנשמה של האדם ורק הוא יודע להלך נגד רוחו של כל אחד ואחד ולתת לכל אחד תיקון לפי עניינו.

וגם מעניין זה שהצדיק יכול לקרב כל אחד, גם משוגעים כמו ההינדיק וכיו"ב.

ובעניין זה שהצדיק האמת מוצא באדם נקודות טובות ועל ידי זה מעלה אותו מכף חובה לכף זכות.
ספר המידות - משיח
ספר המידות - משיח חלק שני א. על ידי ספורי מעשיות של צדיקים ממשיכין אור של משיח בעולם, ודוחה הרבה חשך וצרות מן העולם, גם זוכה לבגדים נאים. ב. על ידי תשובה הרוח של משיח מנשבת על גזרות המלכיות ומבטלן. ג. עתיד דור אחד שיהיה בעולם, שיהיה כלו זכאי. ד. על ידי אמת בא הקץ. ה. על ידי שמירת שבת ממשיך על עצמו אור של משיח גם על ידי תשובה.
שיחות הר"ן - אות ו
...ו היצר הרע דומה כמו מי שהולך ורץ בין בני אדם, וידו סגורה ואין אדם יודע מה בתוכה והוא מרמה בני אדם ושואל לכל אחד מה אני אוחז ? ולכל אחד נדמה כאלו הוא אוחז מה שהוא מתאוה ועל כן הכל רצים אחריו כי כל אחד סובר שיש בידו מה שהוא חפץ ואחר כך הוא פותח את ידו ואין בה כלום כמו כן ממש היצר הרע שהוא מרמה את כל העולם והכל רצים אחריו ומרמה לכל אחד ואחד עד שנדמה לכל אחד ואחד כאלו יש בידו מה שהוא חפץ כל אחד כפי שטותו ותאוותו ואחר כך בסוף הוא פותח את ידו ואין בה כלום כי אין מי שימלא תאוותו אצלו גם נדמו כל התאוות...
חיי מוהר"ן - צח - סיפורים חדשים
...שבנה לעצמו פלטין וקרא לשני אנשים וצוה אותם שיצירו את הפלטין שלו וחלק להם את הפלטין לשני חלקים. הינו שמחצה הפלטין יהיה מטל על האחד לצירו ומחצה השני יהיה מטל על השני לצירו. וקבע להם זמן שעד אותו הזמן מחיבים הם לצירו והלכו להם אלו השני אנשים. והלך אחד מהם ויגע וטרח מאד ולמד עצמו זאת האמנות של ציור וכיור היטב היטב עד שציר את חלקו שהיה מטל עליו בציור יפה ונפלא מאד. וציר שם חיות ועופות וכיוצא בזה בציורים נפלאים ונאים מאד. והשני לא שם אל לבו גזרת המלך ולא עסק בזה כלל. וכאשר הגיע סמוך לזמן המגבל שהיו
חיי מוהר"ן - מא - שיחות השיכים להתורות
...השיכים להתורות אות מא קדם שאמר התורה הגדולה תקעו אמונה בלקוטי תנינא בסימן ה' בראש השנה תק"ע, דבר עמנו קדם אותו ראש השנה וספר שהרבה אנשים קבלו לפניו בקובלנא רבה על חסרון אמונה וכמה סובלי חלאים היו מהם שקבלו גם כן לפניו על חסרון אמונה אחר כך אמר התורה הנ"ל שמדבר מכל זה. גם קדם ראש השנה הנ"ל בעת החזרה מהטיול היה משיח עמנו מענין המגני ארץ שקרא אותנו הזקן הידוע וכו' וגם זה נזכר בהתורה ההיא עין שם באות ז'. ואז ראיתי מרחוק נפלאות ה' אשר עדין אני רחוק מלהשיגם אפס קצתם. גם בראש השנה קדם שאמר התורה הנ"ל הלך...
שיחות הר"ן - אות יד
...כשר [שקורין ערליכר יהודי] כי נדמה שהולך בן אדם עם דקין וכרכשות ואברים כשאר כל העולם ואף על פי כן באמת הוא ענין אחר לגמרי כי איש כשר יקר מאד אשרי לו והעקר הוא הרצון והכסופין ואף על פי שאין לצאת בזה [כמבאר במאמר ויהיו נא פי שנים, ב"לקוטי מוהר"ו ס"ו] כי צריכין להוציא מכח אל הפעל דוקא כי אף על פי שאנס רחמנא פטרה עם כל זה זהו למי שרוצה לצאת החוב אבל צריך שלא לקרר דעתו בזה במה שהוא פטור מחמת האנס רק לעשות עבודת ה' בפעל [כמבאר כל זה במאמר הנזכר לעיל עין שם] אף על פי כן גם זה טוב כשאוחזין בזה שאין רוצין...
ספר המידות - שוחד
ספר המידות - שוחד חלק א' א. עיר שיש בה קבלת שחד, חילות באין עליה. ב. על ידי שחד גדלתו מסתלקת. ג. על ידי שחד בא שרפה.
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה לט - וְנָתַתִּי עֵשֶׂב בְּשָׂדְך לִבְהֶמְתֶּך
...- תורה לט - ונתתי עשב בשדך לבהמתך [לשון רבנו, זכרונו לברכה] "ונתתי עשב בשדך לבהמתך" . עשב ראשי תבות עושה שלום במרומיו 'בשדך', לשון שדוד ושבירה כשאדם מרגיש איזה רעבון, שמתגבר עליו תאוות אכילה ידע שיש לו שונאים "השם גבולך שלום" ומי שיש לו רשים מלמטה, בידוע שיש לו רשים מלמעלה בכן צריך לשדד ולשבר הבהמיות שלו המתאוה לאכל כי עקר הרעבון הוא לבהמיות 'בא זדון ויבוא קלון, דא קלונו של רעב', כמו שכתוב "אשר לא תקחו עוד חרפת רעב בגוים" נמצא המחלקת, הינו מה שמחרפין לאדם בא על ידי זה בחינת רעב ורעב הזה, הינו בחינת...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רכו - נִגּוּנִים שֶׁל יְלָלָה וְעַצְבוּת
...רכו - נגונים של יללה ועצבות מה שהרשעים על פי רב הם מזמרים נגונים של יללה ועצבות כי הם בחינת נשמת ערב רב ואמא דערב רב היא לילית שהיא מיללת תמיד ועל כן הם עושים נגונים של יללה כנ"ל ומה שדרך בני אדם למשך אל נגונים הללו כי יניקתם מבחינת "ועיני לאה רכות" מבחינת קלקול הראות, בבחינת מארת חסר כמו שכתוב "יהי מארת" חסר דא לילית ועקר הנגון הוא מבחינת שבט לוי שהיו מנצחים בשיר, שהם מבני לאה ואז כשנולד לוי נאמר: "הפעם ילוה אישי אלי" כי על ידי שנולד לוי שהוא סטרא דנגונא על ידי זה בחינת ההמשכה, שילוה וימשך אליה...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רנח - כְּשֶׁיֵּשׁ מַחֲלקֶת עַל הָאָדָם
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה רנח - כשיש מחלקת על האדם כשיש מחלקת על האדם יכולים להטות אותו מדרך השם יתברך ולהפילו ממדרגתו, חס ושלום וזה שהתפאר דוד המלך, עליו השלום . "רבים רודפי וצרי, מעדותיך לא נטיתי" שאף שהיה עליו מחלקת רבים עם כל זה לא נטה מדרך השם יתברך
שיחות הר"ן - אות נד
שיחות הר"ן - אות נד השם יתברך אינו עושה שני פעמים דבר אחד כי אפילו גלגולים אין זאת הנשמה נתגלגלת פעם שניה כמות שהיא רק זאת הנפש עם זה הרוח וכיוצא בזה כידוע נמצא שעכשו כשזה הנפש מתקבץ עם רוח אחר וכיוצא בזה שוב אין זה מה שהיה קדם כי אין השם יתברך עושה שני פעמים דבר אחד
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 06:39:14 - wesi2