... וספרו להבעל תפילה מגדל
הטעות והשטות של אותה המדינה איך הם נבוכים מאד בתאוות ממון ושהם רוצים לעקר למדינה אחרת ולעשות להם כוכבים ומזלות ענה ואמר הבעל תפילה הנ"ל, שהוא מתירא, שלא יתעו יותר ויותר אחר כך ... בעצמו לשם, אולי ישיב אותם
מטעותם והלך לשם הבעל תפילה ובא אל השומרים, שעומדים סביב ההר והשומרים מסתמא היו אנשים קטנים במעלה שהם רשאים לעמד באוירא דהאי עלמא כי אנשים, שיש להם מעלות מחמת הממון כנ"ל הם אינם ... וכן כלם, כי כבר נשקעו
בטעותם הנ"ל והיה הדבר תמוה בין אנשי העיר על שבא אדם אצלם ומדבר אליהם כדברים האלה הפך אמונתם והרגישו בעצמן, אולי האדם הזה הוא הבעל תפילה כי כבר נשמע אצלם, שיש בעל תפילה כזה בעולם כי ... שבהם הוא גם כן אלוק לפי
טעותם [כי הקטן שבהם הוא עשיר מפלג ויש לו כל כך כשעור הקצוב לאלוק אצלם וכנ"ל] וגם נוסעים עם מלאכים כי הסוסים שלהם הם מכסים בעשירות גדול בזהב וכיוצא עד שכסוי של סוס אחד עולה לסך של ... אף על פי כן ישיב אותם
מטעותם זה והלך לשם, ובא אל השומרים והתחיל לדבר עם שומר אחד כדרכו וספר לו השומר מהגבור הנ"ל, שיש להם פחד גדול מפניו וכו' כנ"ל ושאל אותו הבעל תפילה: ומה אתם רוצים לעשות? וספר לו ... השומר, כי כבר נשקע אצלם
טעותם מימים רבים, כנ"ל אך אף על פי כן הבעל תפילה הרבה עליו דברים עד שבסוף השיב לו השומר: ויתר מזה מה אני יכול לעשות? הלא אני רק יחיד בעלמא [ויש כנגדי בני המדינה, שהם רבים] וזאת ... לדבר עמם כדרכו באשר שכלם
בטעות גדול, ואין זה תכלית כלל רק עקר התכלית לעסק בתורה ותפילה וכו' ולא שמעו אליו, כי כלם נשקעו מאד בזה מימים רבים וספרו לו מהגבור ושהם רוצים לשלח אל המדינה, שהם כלם אלקות וכו' כנ"ל ... להם גם כן כנ"ל באשר שכלם
בטעות ושטות גדול, ואין זה תכלית כלל [הינו שהממון אינו התכלית כלל] רק שיש יחיד, שהוא הבורא יתברך שמו וכו' ובני אותה מדינה שאתם אומרים, שהם כלם אלקות לא יוכלו לעזר לכם כלל, כי הם רק ... כל בני המדינה היו שקועים
בטעות של הממון כל כך כנ"ל עד שזה שדבר כנגד דעתם
וטעותם, היה נחשב למשגע ושאלו אותו. מה זה שאתה אומר על ענין הגבור [בלשון תמה] אם אינו זה הגבור כנ"ל? השיב להם: שאני הייתי אצל מלך אחד, ונאבד אצלו גבור ואם הגבור הנ"ל הוא אותו הגבור, ... כל כך, עד שאפשר חס ושלום
לטעות באמת באלו הסברות של שקר, רחמנא לצלן] עד שנסכם אצלם, שעקר התכלית הוא כבוד על כן צריכין לבקש איש מכבד וגם שיהיה רודף אחר הכבוד הינו שיהיה רודף אחר הכבוד וישיג את הכבוד [שזהו ... אדרבא, הוציאו נא אותנו
מטעותנו אף על פי שהם היו אוחזים בדעתם בחזקה ולא היו רוצים כלל לשוב
מטעותם הרעה אך היו אומרים למוכיחיהם הנ"ל אדרבא, אם הוא כדעתכם, שאנחנו
בטעות ובמבוכה גדולה אם כן הוציאו נא אותנו
מטעותנו] ונתן להם עצה [הינו הממנה נתן עצה לבני המדינה הנ"ל] באשר שהוא יודע הכח של זה הגבור, מהיכן הוא מקבל כח גבורתו וספר להם ענין החרב הנ"ל שמשם מקבל הגבור כח גבורתו בכן נלך אני ... לשוב ולצאת על ידי זה
מטעותם כנ"ל [כי על ידי אותו הדרך שיש להחרב הזאת על ידי זה יכולים להוציא מתאוות ממון כנ"ל] וקבלו דבריו [הינו בני המדינה קבלו עצת הממנה לילך עמו אל החרב הנ"ל] והלך הממנה ובני המדינה ... ואפיקורסית אך מכל
הטעותים הנזכרים לעיל הוא בנקל יותר להשיבם
מטעותם ולהחזירם אל האמת אבל אלו נתעו בעבודה זרה של ממון ונשקעו בה כל כך ככל הנ"ל עד שאי אפשר להשיבם מזה כנ"ל [וגם החכם השיב להם, ששמע גם כן מהמלך שמכל התאוות אפשר להוציא אבל מתאוה ... כל מדינה ומדינה משטות
וטעות שלה כי כלם תעו ונבוכו כנ"ל ועתה היה בודאי כח ביד הבעל תפילה לילך אליהם ולהשיבם כי קבל כח ורשות מן המלכים של כל המדינות הנ"ל כי כאן היו כל המלכים שלהם, כנ"ל [כי הקבוץ הקדוש ... שהם יושיעו אותם כי לפי
טעותם סברו שהם כלם אלקות וסוסיהם הם מלאכים כמבאר לעיל בתוך המעשה עין שם וזה שסים הפסוק: "ומצרים אדם ולא אל וסוסיהם בשר" וכו' והבן "וה' יטה ידו וכשל עוזר ונפל עזר ויחדו כלם יכליון" ...