... אנושי לשורש של שאלת הבחירה והידיעה. ומהו השורש הזה? השורש הוא הצמצום של האין סוף בתהליך הבריאה. בחירה = פירושו שהנברא נפרד
מהבורא, שזהו העולם, בריאת העולם, שהוא החלל הפנוי שבו
הבורא אינו נמצא. וידיעה = פירושו שהנברא אינו יכול להתקיים ללא
הבורא , שהנברא הוא אחד עם
הבורא, שהבורא ממלא את כל המקום, שאין עוד מלבדו וכולי. זהו שורש השאלה של הבחירה והידיעה. דהיינו הבחירה אפשרית רק משום כך שהנברא נפרד
מהבורא. והידיעה פירושו שהנברא אינו נפרד
מהבורא. ומי שמבין את השאלה בצורה הנ"ל, ממילא הוא מבין את הקשקוש של התירוצים השונים על שאלת הבחירה והידיעה. כי מצד האמת, בוודאי שיש אמת, והאמת היא אחת בלבד. ואין שני אמת ...