... מוהר"ן ח"א - תורה מט - לשמש שם אהל בהם והוא כחתן יצא מחפתו וכו' [לשון רבנו, זכרונו לברכה] לשמש שם אהל בהם והוא כחתן יצא מחפתו וכו' . א. כי קדם הבריאה היה
אור הקדוש ברוך הוא אין סוף ורצה הקדוש ברוך הוא שיתגלה ... תתאה, בחינת זאת ועל ידי בחינות אלו הנ"ל הנאמרים בתורה הזאת על ידי זה יש לשני בתים אלו עליה שהם ביתא עלאה וביתא תתאה שהם בחינת מי עם זאת הינו על ידי שמצמצם
אור התלהבות לבו, שלא יתלהב יותר מדי כדי שיוכל לעבד את השם ... שניהם אחד, ואחת תלויה בחברתה. ולבאר הענין קצת, צריכין לחזר ולבאר ענין התורה הזאת וכלל התורה היא כי מבאר ב"עץ חיים" בתחלתו שכשהשם יתברך רצה לברא את העולם היה
אור הקדוש ברוך הוא אין סוף ולא היה מקום לבריאת העולמות והצרך כביכול לצמצם
אור האין סוף לצדדין ונעשה חלל הפנוי ובתוך החלל הפנוי הזה, ... יכול לעשות שום דבר שזהו בחינת מה שבתחלת הבריאה לא היה מקום לבריאה מחמת שהיה הכל אין סוף כנ"ל כי בריאת העולמות הן הן המדות כנ"ל ועל כן בהכרח צריך האדם לצמצם
אור התלהבות לבו שהוא עד אין סוף כדי שיוכל לעבד את השם ... הבריאה] ובתוך זה החלל הפנוי, נתגלין מדותיו הטובות שהם סוד בריאת העולמות, שהיה בתוך חלל הפנוי הנ"ל כי המדות הן הן העולמות כנ"ל הינו כי על ידי הצמצום שמצמצם את אור ההתלהבות שעל ידי זה נעשה בחינת חלל הפנוי, בחינת: "ולבי ... נעים זמירות ישראל וזה פרוש: 'אתתך גוצא גחן ולחיש' פרש רש"י 'שמע עצתה' היא בחינת עצה כשהתפילה, הינו בחינת מלכות, בשפלות ובקטנות "אחות לנו קטנה", בחינת: "את
המאור הקטן" בבחינת עצתו נופלת צריך להקים אותה בבחינת: "אקים ... שכלו שבת יתגלה אוריתא דעתיקא סתימאה "אז תתענג על ה'" על ה' דיקא, הוא עתיקא סתימאה וזה עקר ענג שבת: "ושבת עד ה' אלקיך" גדולה תשובה כשמעלה תשובה מבחינת את
המאור הקטן מבחינת 'אחות לנו קטנה' "והיה
אור הלבנה כאור החמה" שמגעת עד כסא הכבוד הינו שעל ידי זה יגיע וישיג ... האלקות הוא בלב, כמו שכתוב: "צור לבבי" כמו שכתוב: "ואין צור כאלקינו", 'אין ציר כאלקינו' כי הלב הוא הציר של המדות הינו החכמה שבלב וכו' כנ"ל כי קדם הבריאה היה
אור הקדוש ברוך הוא אין סוף וכו', כנ"ל עין שם היטב נמצא ...