... הינו חרפות ובזיונות, הנקרא ערלת לב אזי הוא בבחינת שברי לוחות וחרפה הוא בחינת ערלה כמו שכתוב: "לא נוכל לתת את אחותנו לאיש אשר לו ערלה כי חרפה היא לנו" והוא בחינת
אהבה נפולה ושבורה כי ידוע שהיצר הרע והקליפות נתהוים מן שבירת כלים . כי שבירת כלי החסד נפלו אל בינה דבריאה הינו בינה לבא והאור החסד נשאר ביסוד דאצילות ... כלי החסד וזה שתרגם אנקלוס: "כי חרפה היא לנו" 'ארי חסודא היא לנא' כי החרפה הינו ערלת לב הינו אהבות רעות נעשה משבירת כלי החסד כי זה נראה בחוש ש "על כל פשעים תכסה
אהבה" אפילו אם אחד פושע נגד חברו אזי אינו מחרפהו כי
האהבה מכסה על כל פשעים וכשמתקלקל ברית
האהבה ביניהם הינו בחינת שבירת כלי החסד אזי מחרפהו כי החרפה הוא משבירת כלי החסד כנ"ל וכשהלב הוא משקע בחרפה, הינו בערלת לב בחינת שברי לוחות, הינו "חרפה שברה לבי" וכשמקשר הלב, הינו בחינת ואו כנ"ל להיוד, הינו נקדה, שהוא בחינת צדיק ששם האור
האהבה הקדושה שורה כי אור החסד נשאר ביסוד דאצילות אזי נתבטל האהבות רעות הינו החרפות הינו ערלת לב כי הצדיק שהוא נקדה ששם שורה
האהבה הקדושה יאיר להואו שהוא בחינת לב ונתבטל החרפה, הינו ערלת לב כי על כל פשעים תכסה
אהבה כי שם שורה
אהבה הקדושה וזהו שאמרו חז"ל בקש הקדוש ברוך הוא להוציא כהנה משם. ובשביל שהקדים ברכת אברהם לברכת המקום נטלה משם ונתנה לאברהם שנאמר: "אתה כהן לעולם על דברתי מלכי צדק" וזהו כשהקדוש ברוך הוא נתן הכהנה לפינחס אמר: "הנני נותן לו את בריתי שלום" כי הכהנה היא בחינת
אהבה הוא אברהם שורה במקום ברית שלום הינו צדיק יסוד עולם ח. נמצא שצריך כל אחד לדבר בינו לבין קונו כדי שיאיר בחינת נקדה בחינת: "פי ידבר חכמות" להואו שהוא ... כדי לקבל התעוררות בלבו מהנקדה שיש בחברו יותר ממנו כמו שכתוב "ומקבלין דין מן דין" כי בזה הבחינה שיש בחברו יותר ממנו זאת הבחינה הוא בחינת נקדה ושם בהנקדה הזאת שורה
האהבה הנקרא כהן והנקדה הזאת הוא בחינת צדיק לגבי חברו והנקדה הזאת מאיר ללב חברו, הנקרא ואו וכל הנקדות הללו הינו הנקדה הנקרא פי ידבר חכמות וגם הנקדה שיש ... צריכין לקבל מתחלה מהצדיק ואחר כך יקבלו דין מן דין וכל אחד יקבל מנה ובה ועל ידי שלשה בחינות אלו נתבטל החרפות הינו ערלת לב הינו אהבות רעות וזהו: "על כל פשעים תכסה
אהבה" כי שם שורה
אהבה הקדושה וזהו כשנולד יוסף הצדיק אמרה רחל: "אסף אלהים את חרפתי" כי כשנתגלה הנקדה ששם
אהבה הקדושה אזי נתבטל החרפות הינו ערלת לב הינו אהבות רעות וזה שכתוב אצל יוסף: "כי פי המדבר אליכם" ופרש רש"י: 'כפי כן לבי' הינו שהאיר הנקדה שלו בואו שלו ... לב חברו וגם על ידי עצמו שמדבר בינו לבין קונו יכול גם כן לעורר את לבבו על ידי פי ידבר חכמות ויסיר ממנו ערלת לב וזהו פרוש: "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים" הינו בחינת
אהבה הקדושה כנ"ל "וגוי קדוש", הינו קדש שהוא בחינת נקדה וואו הוא בחינת לב כנ"ל. על ידי מה תבוא לבחינת
אהבה ולבחינת קדש ואו על ידי אלה הדברים אשר תדבר אל בני ישראל כי משה הוא נקדה כלליות נשמות ישראל שבתחלה צריכין הכל לקבל מהנקדה כלליות ואחר כך צריך כל ... מנה ובה מהנקדה שבו, שהוא "פי ידבר חכמות" להואו, שהוא "והגות לבי תבונות" ואז נקרא גוי קדוש הינו קדש ואו שהנקדה מאיר להואו ועל ידי זה, "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים" הינו
אהבה הקדושה כי כשתקבל מן כל הנקדות הללו הן מנה ובה והן מהנקדות שבכל אחד מישראל הן מנקדה כלליות ששם אצל כל הנקדות שורה
אהבה קדושה הנקרא כהן כמו שכתוב "הנני נותן לו את בריתי שלום" והנקדה הוא ברית שלום כמו שכתוב ב"עץ חיים": שהאור החסד נשאר ביסוד דאצילות. [וכשמדבר עם חברו ...