... הייתי פעם אחת רצתי אחר צבי ונכנסתי בקולית של מת וכו' א. דע, כי לראות במפלתם של רשעים אי אפשר, אלא על ידי בחינת ארץ
ישראל "שב לימיני עד אשית אויביך הדם לרגליך" ימין, זה בחינת ארץ
ישראל בחינת בנימין, בן ימין, שנולד בארץ
ישראל . ב. ולהמשיך בחינת קדשת ארץ
ישראל עכשו בגלות, שהיא תחת יד הסטרא אחרא, ואין יכלת בקדשתה להתגלות אף על פי כן יכולין לגלות ולהמשיך קדשתה אפילו בגלות המר הזה "ואף גם זאת בארץ איביהם" הינו אפילו בגלות המר, יכולין לגלות בחינת גם זאת ועל ידי מה יכולין להמשיך את קדשת ארץ
ישראל על ידי התנוצצות אור זכות אבות 'באתר דאית תמן אבות אית תמן שכינתא' "וזכרתי את בריתי יעקב וכו' והארץ אזכר" כשמתנוצץ אור זכות אבות, אזי נתגלה קדשת ארץ
ישראל ולא די שהאדם נצול מהרשע אלא גם רואה בהרשע מה שהרשע רצה לראות בו ג. כי הרשעים ממשיכים בחינת רע עין על שונאיהם בחינת ... תם, דינא רפיא הינו שרואה שהקדוש ברוך הוא מחליש כח הדין, בבחינת "ותאחז במשפט ידי" "אשר לא עלה עליה על", דא שלומי אמוני
ישראל זהו בחינת חזוק אמונה, בחינת תפילה שנעשה על ידי חזוק הראיה כנ"ל, בחינת "וצדקתך לישרי לב" כנ"ל ה. וזהו בחינת עפר ואפר ... וחמרו, יבטל בשעת תפילה כמו חסידים הראשונים, שהיה להם בשעת תפילה התפשטות הגשמיות והרע שבכלל, הינו התפילות של פושעי
ישראל שמתפלל עמהם יבטל הרע שלהם, ויעשה מהרע כסא לקדשה ועפר שבתפילה, הינו שיקשר את עצמו בכלל ובפרט עם נפשין ורוחין ונשמתין ... תפילה ובאתר דאבות תמן, שכינתא תמן שהיא בחינת חלה שהיא גם זאת גם בחינת חלה, שהיא שעור מ"ג ביצים והוא בחינת ירשת ארץ
ישראל, כי זאת המצוה נצטוו שיעשו תכף כמו שכתוב: "והיה באכלכם מלחם הארץ תרימו תרומה מראשית עריסותיכם חלה תרימו תרומה" כי 'באתר דאבהן תמן, שכינתא תמן' דהיא בחינת חלה, היא ארץ
ישראל ועל ידי בחינת ארץ
ישראל, לא די שנצול מרע עין של רשעים אלא גם רואה בהם, מה שהם רצו לראות בו שהשיגו יותר ממה שהתאוו ועכשו על ידי "ויחל", על ידי חלה זכות אבות על ידי חלה תרומה, על ידי ארץ
ישראל נעשה לבם, "תוחלת ממשכה מחלת לב" וזהו, "קוה אל ה' ושמר דרכו" זה בחינת תקון התפילה בחינת דריכת הקשת, בחינת התפילה והן תלת גונין דקשת, שהם אור האבות המתנוצץ כנ"ל על ידי זה, "וירוממך לרשת ארץ", זהו בחינת ארץ
ישראל ועל ידי זה, "בהכרת רשעים תראה", בחינת "שב לימיני" וכו' כנ"ל וזהו: "שכן ארץ ורעה אמונה" על ידי אמונה, שהיא התפילה על ידי זה בא לבחינת ארץ
ישראל ט. ודע, שלאו כל אדם יכול לתקן קולות הנ"ל בתפילתו כי לפעמים הקולות הנ"ל בתפילתו, הם יוצאים מרשעים גדולים כל כך עד כי ... כמו תפילת משה רבנו, עליו השלום ואפילו משה רבנו עליו השלום היה ירא מעוג מלך הבשן כי אחיזת עוג היה סמוך לימין, שהוא ארץ
ישראל עד שאמר הקדוש ברוך הוא למשה: "אל תירא אותו" כי אמר: 'הא ימינא דילי אסתלק', כמובא בזוהר ועוג אחיזתו בימין, שהוא מבני ביתא דאברהם וארצו סמוך לארץ
ישראל ובשביל זה היה ירא משה ממנו להתגרות כל שכן שאר בני אדם שצריך מאד לפשפש את עצמו, ולהבין שרש הרשע איך אחיזתו אם יוכל ... השתדלותו תמיד לראות בהכרת 'רשעים שבחייהם קרויין מתים' פעם אחת רצתי אחר צבי כי עקר מפלתן של רשעים, הוא על ידי ירשת ארץ
ישראל על ידי המשכת קדשת ארץ
ישראל, בבחינת "שב לימיני" וכו' כנ"ל וארץ
ישראל "צבי היא לכל הארצות" ונכנסתי בקולית של מת, הינו שרצה לתקן קולות הנ"ל ורצתי אחריו שלש פרסאות הינו בחינת התפילה, שהם שלש תפילות ועל ידם מתנוצץ אור שלשת אבות, שהם בבחינת רגלי הכסא כדי להמשיך אור ארץ
ישראל, שהיא בחינת צבי הנ"ל וצבי לא הגעתי וקולית לא כלתה שלא השיג בחינת ארץ
ישראל, ביטול קולות הנ"ל וכשחזרתי לאחורי, הינו אחר גמר תפילתי שאז פוסע האדם לאחוריו שלש פסיעות אמרו לי של עוג מלך הבשן היא ... ועכשו, תכף כשרואים בכריתות רשעים תכף נתגלה פני ה' לעושי טוב וזהו: "בקשו פניו תמיד" כי על ידי תמיד, שהוא בחינת ארץ
ישראל כמו שכתוב: "תמיד עיני ה' אלקיך בה" על ידי ארץ
ישראל תזכו למצא פני ה' כי על ידי ארץ
ישראל תזכו לראות בהכריתות רשעים כנ"ל וזהו בחינת כלליות מלאך סנד"ל במלאך מט"ט שר הפנים כלליות עשיה ביצירה על ידי שכופלין ...