ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים... החסד כי אין יכולין לקבל רב טובה וצריך לעשות כלי וצנור לקבל על ידו החסד וזה נעשה על ידי יראה כי על ידי יראה נעשה חקיקה וצנור לקבל על ידו החסד בבחינת: "ומחוקק מבין רגליו" 'רגל' הוא בחינת יראה שהיא בחינת סוף כמו שכתוב: "סוף דבר הכל נשמע, את האלהים ירא" הינו שעל ידי יראה שהיא בחינת רגל נעשה חקיקה וצנור לקבל בתוכו את החסד וזה בחינת: "והנה פרח מטה אהרון לבית לוי" הינו שהחסד בחינת אהרון צריך לקבלו על ידי הכלי שהוא בחינת יראה סטרא דלוי וזה בחינת: "בגבורות ישע ימינו" ה. ועקר היראה נעשה על ידי התגלות הרצון בבחינת: "רצון יראיו יעשה" שעל ידי התגלות הרצון נעשה יראה הינו על ידי שנתגלה שהכל מתנהג ברצונו יתברך כי הוא יתברך ברא הכל ברצונו בלי שום חיוב כלל ומחיה ומקים הכל ברצונו יתברך ואין שום חיוב הטבעי כלל על ידי זה נעשה יראה כי אזי יש שכר וענש, ושיך להתירא מפניו יתברך כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'ויירא יעקב מאד אמר: שמא ... כשאין נתגלה הרצון וסוברים שיש חיוב הטבע, חס ושלום וכאלו מתנהג הכל על פי הטבע, חס ושלום אין שיך יראה כלל כי אין שכר וענש כלל, חס ושלום מאחר שהכל מתנהג רק כפי חיוב הטבע, חס ושלום נמצא שעקר היראה על ידי התגלות הרצון. ו. והתגלות הרצון הוא על ידי ימים טובים כי כל אחד מהימים טובים מכריז וקורא ... טוב ויום טוב מכריז וקורא את הרצון בבחינת מקרא קדש כנ"ל ועל כן הימים טובים נקראים רגל, שהיא בחינת יראה כנ"ל כי על ידי יום טוב, שהוא התגלות הרצון על ידי זה נעשה יראה כנ"ל אך לא תמיד שומעין את קול הקריאה של יום טוב שמגלה את הרצון כנ"ל וזה נכר בשמחת יום ... נכנעים ונופלים קול החיות רעות ונשמע קול הקריאה של יום טוב שהוא התגלות הרצון כנ"ל ואזי כשנתגלה הרצון, נעשה יראה כנ"ל ועל ידי היראה יכולין לקבל החסד כנ"ל וכששופע החסד אזי אין צריכין לעשות שום עסק ומלאכה כנ"ל כי אזי נתקים "ועמדו זרים ... בצדקה" "כי על כן ראיתי פניך כראות פני אלהים" הינו כמו ראות פני אלהים שהוא בחינת "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך את פני ה'" דהינו ימים טובים, שעל ידם נתגלה הרצון [ועקר התגלות הרצון על ידי ימים טובים ... ויצאו לשלום על ידי האבן טוב הנ"ל על ידי בחינת הרצון שנתגלה עתה כנ"ל ואזי כשנתגלה הרצון, אזי נעשה יראה ועל ידי יראה מקבלין החסד כנ"ל וזה גם כן בחינת פרחו, בחינת: "והנה פרח מטה אהרון לבית לוי" הינו בחינת השפעת החסד על ידי היראה שנעשה על ידי התגלות הרצון כנ"ל יב. וזה בחינת רפואות כי הוא רפואה לכל המכות כי כל בחינות אלו ... חכמת הטבע כנ"ל ואזי על ידי התגלות הרצון, כל מלאכת עבדה לא תעשו כי על ידי התגלות הרצון נעשה יראה ועל ידי יראה נשפע חסד ואזי אין צריכין לעשות שום מלאכה כי נתקים העולם בחסדו בבחינת: "עולם חסד יבנה" ואזי: "ועמדו זרים ... מוציאין יניקת מצח הנחש, שיונק מזקני הדור ואזי נשמע קול הקריאה של יום טוב, שמגלה את הרצון ואזי נתגלה יראה כי עקר היראה על ידי התגלות הרצון ועל ידי היראה נעשה כלי וצנור לקבל על ידו השפעת החסד כי בלא הכלי והצנור אי אפשר לקבל את החסד רק על ידי היראה שהוא צנור וכלי על ידה מקבלין את החסד, ואזי מתקים העולם בחסדו ואז אין צריכין לעשות שום מלאכה כי ...