ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
חיי מוהר"ן - שסט - מעלת תורתו וספריו הקדושים
... ולקפל ולסדר כל חתיכה סחורה יפה יפה עם הקצה לחוץ [כדרך המשרתים המבחרים שמקפלין הסחורה ומניחין קצת לחוץ כדי שיראה הקונה בבואו תכף מהות יופי הסחורה] וכשיבוא אחד לקנות איזה סחורה יוכל המשרת לחטף מיד בזריזות אותו המין סחורה ...
ספר המידות - ממון
... עבודת אדמה, בא לידי אחד משלשה, או לידי שפיכות דמים או לידי צרעת או לידי שכרות. ג. על ידי היראה והחסד נצול מאש וזוכה לפרנסה. ד. על ידי שהדין תורה הולך ונתמעט, על ידי זה הפרנסה מתמעטת וכן להפך. ... רוצה כך ולפעמים רוצה רצון אחר. יג. הפרנסה לפי הזווג. יד. לפי הזקנים שבדור כן הפרנסה. טו. הרבית מפסיד היראה. טז. המלוה ברבית, אינו מוצא מי שילמד עליו זכות. יז. מי ששומר את עצמו מלעבר על "לא תחמד", על ...
לימוד ליקוטי מוהר"ן! איך ללמוד ולהבין את הספר ליקוטי מוהר"ן? - חלק 1
... עם זאת לכל אחד ישנם קשיים שונים ללמוד את הספר ליקוטי מוהר"ו, כל אחד ומניעותיו הוא. מי שיתבונן בעניין יראה, כי אחת מהמניעות הגדולות ביותר ללמוד את הספר ליקוטי מוהר"ו, מגיעה דווקא מהצד של ה"יצר הטוב". וכמו שאמר רבנו ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה יד - לְהַמְשִׁיךְ שָׁלוֹם בָּעוֹלָם
... זכרונו לברכה] תקעו בחדש שופר בכסא וכו' א. להמשיך שלום בעולם צריך להעלות כבוד הקדוש ברוך הוא לשרשו הינו ליראה כמו שכתוב: "ליראה את השם הנכבד" ב. ואי אפשר להעלות את הכבוד אלא על ידי תורת חסד "ותורת חסד" אמרו חכמינו, זכרונם ... שזה עקר כבודו שיכניס גרים תחת כנפי השכינה כנ"ל ו. וכל אחד לפי בחינתו יכול לידע העלאת הכבוד לשרש היראה לפי הכבוד שמכבד את יראי השם כן עלה הכבוד לשרשו כי שם שרש הכבוד בבחינת: "ואת יראי ה' יכבד" ... נאמר בו ויראת מאלקיך' ושם עקר הכבוד כמו שכתוב: "בשפתיו כבדוני ולבו רחק ממני" ח. כשמחזיר הכבוד לשרשו הינו ליראה כנ"ל ואז נשלם פגמי היראה ואז זוכה לשלום. ויש שני מיני שלום יש שלום בעצמיו כי תחלה צריך אדם לראות שיהיה שלום בעצמיו כי לפעמים אין שלום כמו שכתוב: "אין שלום בעצמי מפני חטאתי" ועל ידי היראה זוכה לשלום בעצמיו כמו שכתוב בזוהר באתרא דאית דחילא תמן תשתכח שלמתא כמו שכתוב: "כי אין מחסור ליראיו" כי עקר התפילה על ידי היראה בבחינת: "אשה יראת ה' היא תתהלל" כי התפילה במקום קרבן ובקרבן כתיב בה: "כל אשר בו מום לא יקרב" ... מום הינו באתרא דאית דחילא אזי יקרב לעבד עבודתו תמה וזה שכתוב בחנה: "וחנה מדברת על לבה" על ידי היראה זכתה לתפילה כי עקר היראה הוא בלב כנ"ל ועל ידי תפילה זוכה לשלום הכללי הינו שלמות העולמות כי על שם זה תפילה נקרא קרבן ... במקום נאמן" בחדש שופר בהתפארות חדש הינו התעלות כבודו על ידי התקרבות הגרים או בעלי תשובה בכסא זה בחינת יראה שהוא שרש הכבוד וכסא לשון התכסיא שזה בחינת: 'דבר המסור ללב נאמר בו ויראת מאלקיך' שזה הדבר מכסה מעין ... תפילה' ועל ידי תפילה יבוא לשלום הכללי כנ"ל נמצא מי שרוצה להמשיך שלום הכללי צריך להעלות הכבוד לשרשו הינו ליראה ועל ידי היראה הוא זוכה לשלום בית ועל ידי שלום בית הוא זוכה לתפילה ועל ידי תפילה הוא זוכה לשלום הכללי יא. ... "גמל נפשו איש חסד" ואחר כך מפרש הפסוק איך יזכה לשלום בית על ידי שיעלה כבוד השם יתברך לשרש היראה הנקראים גבורות וזהו: "כבוד מלכותך יאמרו" שיתגלה כבודו ויתעלה לשרשו וזהו: "וגבורתך ידברו" 'וגבורה' זה בחינת יראה כמו שאמרו חכמינו, זכרונם לברכה "ואלהים עשה שייראו מלפניו" 'אלו רעמים' וכתיב: "ורעם גבורותיו מי יתבונן" [מסימן יב עד ... בחינת הארת הכבוד בחינת "והארץ האירה מכבודו", כנ"ל ועל כן מצותה להדליק סמוך לפתח הבית דא פתחא עלאה בחינת יראה הינו להחזיר הכבוד לשרשו דהינו ליראה כנ"ל ואימתי עולה הכבוד ? כשמחזירין בני אדם בתשובה ועושין בעלי תשובה וגרים שזה עקר כבודו כנ"ל וזהו שזמן ... "מצדיקי הרבים ככוכבים" דהינו שהם מצדיקי הרבים ועושין בעלי תשובה וגרים שעל ידי זה מאיר הכבוד וחוזר לשרשו שהוא היראה כנ"ל ועל ידי זה זוכין לשלום ונתבטל המחלקת כנ"ל וזהו: 'עד שתכלה רגל מן השוק' [השוק הוא מקומות החיצונים] ... לאשתו בחינת: "לא רגל על לשונו" וזהו שצריכין להאיר ולהדליק נר חנוכה סמוך לפתח דהינו להאיר הכבוד ולהחזירו לשרש היראה כנ"ל עד שיזכה לשלום ויבטל ויכלה הנרגן מפריד אלוף וזהו: 'עד שתכלה רגל מן השוק' שיתבטל בעלי לשון הרע ... יראי השם וכו' ועל ידי זה הינו על ידי הכבוד שמכבד יראי השם שהוא בחינת החזרת הכבוד לשרשו דהינו ליראה על ידי זה זוכין לשלום כמבאר לעיל היטב וזהו: 'המבזה תלמיד חכם, אין רפואה למכתו' כי המבזה תלמיד חכם ומזלזל יראי השם נמצא שפוגם בכבוד ואינו מחזירו לשרש היראה ואזי אין זוכה לשלום ועל כן אין רפואה למכתו כי כל החולאת באין על ידי בחינת מחלקת כי כל ... לזכות לכבוד דקדשה כי אם על ידי ענווה וזהו: "ולפני כבוד ענווה", כנ"ל יסוד הענין חמשה דברים להחזיר כבוד ליראה ויראה אל הלב ושלום הכללי ושלום הפרטי להחזיר בני אדם בתשובה שזה בחינת אם תוציא יקר מזולל כנ"ל הוא תקון ...
ספר המידות - דעת
... בתמימות, נעשה משכיל. יז. מי שיש לו אמונה, זוכה אחר כך לעבד את השם בדעת גדול. יח. על ידי יראה תזכה לדעת. יט. על ידי הכרת צדיקים תזכה לבינה ודעת. כ. מי שהוא הצנע לכת מחשבותיו צלולים. כא. מה ... בזכותם מחין דגדלות קודמין למחין דקטנות. ו. אפילו בהוללות וסכלות יש חכמה. ז. הקול היוצא מבר דעת שבקדשה מסגל ליראה. ח. על ידי בלבול הדעת נתקלקל היראה. גם על ידי בלבול הדעת ממשלתו נופלת. ט. חכמי הדור הם כנפי הדור, לפי חכמתם כן התקרבות הדור והשגתם ...
שיחות הר"ן - אות שח - שיחות מורנו הרב רבי נחמן
... כי: "בהבל בא ובחשך ילך" וכו' כי באמת מי שיש לו עינים לראות ולב להבין האמת לאמתו יבין בשכל ויראה שגם בימים הראשונים היה העולם מלא דאגות וטרדות הפרנסה וכמו שאנו רואים בכל הספרים שנתחברו לפני מאות שנים שרבם ...
חיי מוהר"ן - צו - סיפורים חדשים
... על פי כן אל יתיאש עצמו מן הרחמים כי אם יתלה עיניו למרום ויבכה ויצעק בכל פעם אליו יתברך שיראה בעניו ועמלו אזי סוף כל סוף יפל השודד מפלה שאין לה תקומה וישוב ויקבל ויוציא ממנו כל הקדשות וכל ...
ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ד - וּבְיוֹם הַבִּכּוּרִים
... החסד כי אין יכולין לקבל רב טובה וצריך לעשות כלי וצנור לקבל על ידו החסד וזה נעשה על ידי יראה כי על ידי יראה נעשה חקיקה וצנור לקבל על ידו החסד בבחינת: "ומחוקק מבין רגליו" 'רגל' הוא בחינת יראה שהיא בחינת סוף כמו שכתוב: "סוף דבר הכל נשמע, את האלהים ירא" הינו שעל ידי יראה שהיא בחינת רגל נעשה חקיקה וצנור לקבל בתוכו את החסד וזה בחינת: "והנה פרח מטה אהרון לבית לוי" הינו שהחסד בחינת אהרון צריך לקבלו על ידי הכלי שהוא בחינת יראה סטרא דלוי וזה בחינת: "בגבורות ישע ימינו" ה. ועקר היראה נעשה על ידי התגלות הרצון בבחינת: "רצון יראיו יעשה" שעל ידי התגלות הרצון נעשה יראה הינו על ידי שנתגלה שהכל מתנהג ברצונו יתברך כי הוא יתברך ברא הכל ברצונו בלי שום חיוב כלל ומחיה ומקים הכל ברצונו יתברך ואין שום חיוב הטבעי כלל על ידי זה נעשה יראה כי אזי יש שכר וענש, ושיך להתירא מפניו יתברך כמו שאמרו רבותינו, זכרונם לברכה 'ויירא יעקב מאד אמר: שמא ... כשאין נתגלה הרצון וסוברים שיש חיוב הטבע, חס ושלום וכאלו מתנהג הכל על פי הטבע, חס ושלום אין שיך יראה כלל כי אין שכר וענש כלל, חס ושלום מאחר שהכל מתנהג רק כפי חיוב הטבע, חס ושלום נמצא שעקר היראה על ידי התגלות הרצון. ו. והתגלות הרצון הוא על ידי ימים טובים כי כל אחד מהימים טובים מכריז וקורא ... טוב ויום טוב מכריז וקורא את הרצון בבחינת מקרא קדש כנ"ל ועל כן הימים טובים נקראים רגל, שהיא בחינת יראה כנ"ל כי על ידי יום טוב, שהוא התגלות הרצון על ידי זה נעשה יראה כנ"ל אך לא תמיד שומעין את קול הקריאה של יום טוב שמגלה את הרצון כנ"ל וזה נכר בשמחת יום ... נכנעים ונופלים קול החיות רעות ונשמע קול הקריאה של יום טוב שהוא התגלות הרצון כנ"ל ואזי כשנתגלה הרצון, נעשה יראה כנ"ל ועל ידי היראה יכולין לקבל החסד כנ"ל וכששופע החסד אזי אין צריכין לעשות שום עסק ומלאכה כנ"ל כי אזי נתקים "ועמדו זרים ... בצדקה" "כי על כן ראיתי פניך כראות פני אלהים" הינו כמו ראות פני אלהים שהוא בחינת "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך את פני ה'" דהינו ימים טובים, שעל ידם נתגלה הרצון [ועקר התגלות הרצון על ידי ימים טובים ... ויצאו לשלום על ידי האבן טוב הנ"ל על ידי בחינת הרצון שנתגלה עתה כנ"ל ואזי כשנתגלה הרצון, אזי נעשה יראה ועל ידי יראה מקבלין החסד כנ"ל וזה גם כן בחינת פרחו, בחינת: "והנה פרח מטה אהרון לבית לוי" הינו בחינת השפעת החסד על ידי היראה שנעשה על ידי התגלות הרצון כנ"ל יב. וזה בחינת רפואות כי הוא רפואה לכל המכות כי כל בחינות אלו ... חכמת הטבע כנ"ל ואזי על ידי התגלות הרצון, כל מלאכת עבדה לא תעשו כי על ידי התגלות הרצון נעשה יראה ועל ידי יראה נשפע חסד ואזי אין צריכין לעשות שום מלאכה כי נתקים העולם בחסדו בבחינת: "עולם חסד יבנה" ואזי: "ועמדו זרים ... מוציאין יניקת מצח הנחש, שיונק מזקני הדור ואזי נשמע קול הקריאה של יום טוב, שמגלה את הרצון ואזי נתגלה יראה כי עקר היראה על ידי התגלות הרצון ועל ידי היראה נעשה כלי וצנור לקבל על ידו השפעת החסד כי בלא הכלי והצנור אי אפשר לקבל את החסד רק על ידי היראה שהוא צנור וכלי על ידה מקבלין את החסד, ואזי מתקים העולם בחסדו ואז אין צריכין לעשות שום מלאכה כי ...
ספר המידות - צדיק
... את עם הארץ לקרב תחת כנפי הצדיק מקבל על ידי זה שכר. סה. על ידי הקבלת פני הרב לא יראה שחת. סו. לפעמים התפלה אינה מועלת אלא בשעתה, וכשפוסקין מלהתפלל, עושה הקדוש ברוך הוא רצונו וחפצו. סז. המביא דורון ... קעד. מי שמספר מעשיות מצדיקים הקדוש ברוך הוא עושה לו חסד. קעה. מה שהצדיק מנהיג את העולם, הוא מחמת יראה שבתוכו. קעו. כשאדם נתברך מן הצדיק צריך לעמד על רגליו. קעז. המלך גובה מן העם. קעח. על ידי כבוד, ... כן יקום. יד. על ידי שמוש הצדיק בא חרות ונתבטל הקללות. טו. אלו המקרבים ליראי השם גם הם זוכים ליראה ולדעת. טז. כשהצדיק נתעשר על ידי זה הרשעים חוזרים בתשובה. יז. כשהקדוש ברוך הוא רואה איזה צדיק שיש כח ...
ספר המידות - פוסק
... למוד פוסקים עד שידע להורות הוראות, על ידי זה גורם פקידה לכמה עקרות. ב. על ידי "שלחן ערוך" באים ליראה. ג. למוד הפוסקים מבטלין הרהורי עבודה זרה. ד. כשאיזהו רשע נתגדל, אזי קשה לחדש איזהו סברא בפוסקים. גם דברי ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה נוצר ב 0.3906 שניות - עכשיו 04_09_2025 השעה 19:51:40 - wesi2