גשר צר מאוד - לא לפחד כלל - חלק 1... מעשיות * וסוד העניין מרמז על השגת האין סוף שהיא מעבר לכתר. כי הכתר הוא כמחיצה פרוסה בין המוחין והשכל של האדם דהיינו הנאצלים, לבין המאציל שהוא השי"ת האין סוף... כפי שהובא כאן breslev.eip.co.il/?key=166 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - ... הגשר הזה שהוא צר מאוד מאוד... ובפועל זה אומר, שמצד האמת באמת, מי שרוצה להשיג את מה שיש מעל השכל, הוא חייב לעבור עם אמונה את השאלות של החלל הפנוי. והדבר הזה מסוכן ביותר והוא גשר צר מאוד מאוד. ... ואת העניין של האמונה האמיתית בשלמות של האין סוף. אך כדי לצאת משם, לשם כך צריך אמונה שהיא מעל השכל ללא שכל כלל. והוא גשר צר מאוד מאוד מאוד והוא כעין חול טובעני, שכל באיה לא ישובון... והספינות עם התותחים, היינו השכל שיש שם. כי השכל שיש בחלל הפנוי הוא כמו תותחים שמרחיקים את האדם מהשגת השכל הנקנה, כי לא כל אחד ראוי לזכות לאוצר הזה... והקושיות והשאלות והתשובות שיש שם, הן מעל הזמן, שכל הזמן ... על אוצר של יראת שמים שבאמת אינם כלום והעקר לב חזק ואמיץ ואז אין לו שום מניעה כי באמת השכל של האדם דהיינו מה שנקרא אצל השכל שכל, הוא בכלל בחינת דמיון ומדמה בייחס לשכל הנקנה שהוא השכל האמיתי. ואם היה האדם יודע מהשכל הנקנה, היה נדמה בעיניו השכל הנקנה לדמיון ולשגעון, כי הוא שכל מאוד גדול, כ"כ גדול ושונה מהשכל של האדם, עד שלאדם נדמה לו שהשכל האמת הוא דמיון ושקר. אך באמת השכל של האדם הוא כולו בחינת דמיון ושקר, והשכל הנקנה הוא השכל האמת וכולי... והאוצר של המלך הוא השגת האלוקות כמובן. והחומות הם בחינה אחת עם המקיפים של השכל, והם גם בחינת הכתר. כי הכתר הוא החומה הדמיונית שיש בין השכל של האדם לבין השי"ת. ובאמת הוא גשר צר מאוד מאוד... כי מי שלא יוצא בשלום יכול להשתגע שם ממש כפשוטו או למות כפשוטו או לכפור בכל כפשוטו. ורק מי שיוצא משם עם אמונה נגד השכל האנושי, רק הוא שורד שם. אך הוא מסוכן מאוד מאוד. כי מאחר שהוא נגד השכל האנושי, לכן האדם יכול להשתגע ממש כפשוטו. וצריך המון שכל אנושי כדי להבין במה בדיוק להאמין מעל השכל האנושי. ולא סתם המון שכל, אלא צריך את כל השכל שבעולם, כדי להבין במה להאמין נגד השכל מעל השכל! ראה כאן forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=119 - איך ניתן לצאת מהחלל הפנוי בשלום? ומי שנכנס לשם בלי כל השכל שבעולם, הוא לא יודע במה בדיוק להאמין נגד השכל, כי הוא שכל מאוד גדול, וצריך המון שכל כדי להבין במה להאמין. וגם צריך רצון אין סופי כדי להאמין ...