ברסלב - ספרי רבי נחמן מברסלב / ספרי ברסלב
דף הביתליקוטי מוהר"ן ח"אליקוטי מוהר"ן ח"בסיפורי מעשיותשבחי הר"ןשיחות הר"ןחיי מוהר"ןספר המידותלימוד


ספרי רבי נחמן מברסלב
לחץ על ה 💎 שליד שם הספר, ותעבור לפרק "אקראי" ממנו
💎ליקוטי מוהר"ן חלק א
💎ליקוטי מוהר"ן חלק ב
💎סיפורי מעשיות
💎שבחי הר"ן
💎שיחות הר"ן
💎חיי מוהר"ן
💎ספר המידות
חיפוש בספרי רבי נחמן מברסלב
1 2 3 4 5
תכלית הידיעה שלא נדע - ידיעה שלמה
... תכלית הידיעה שלא נדע כנ"ל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה = התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית ... הוא בעצם אינו יכול לדעת שום דבר שניתן להגדיר אותו / לתחום אותו / להכניס אותו לתוך מחשבה. השורש של הכל הוא האין סוף של הפוטנציאל האין סופי של המהות של המציאות, שהיא מהווה את הכל. כאשר האדם מגיע אל השורש שהוא האין סוף, ממילא לא ניתן לדעת כלום, כי אי אפשר להכניס את האין סוף לתוך ידיעה סופית. בעניין זה שיש ידיעה גדולה שאינה תלויה בידיעת השכל האנושי בעניין זה שידיעה שלמה היא השכל הנקנה מעל השכל האנושי. בעניין זה שהדעת השלמה ... בעניין ידיעת השי"ת שהיא מבטלת את ידיעת ה"אני" של האדם, דהיינו את הגאווה של האדם. היינו בחינת זה שהאדם נכלל באין סוף והגאווה שלו מתבטלת לגמרי והוא הופך לבחינת אין לגמרי. כמו כן הבחינה של לפני בריאת העולם היא כולה טוב. וזאת בעצם ידיעת הטוב, דהיינו ידיעת השי"ת, שהאדם ...
מה הקשר שבין השכינה לבין החלל הפנוי?
... ושכינתה, שזו הגאולה. כיו"ב, כאשר האדם נכלל בא"ס, דהיינו האדם זוכה להשיג את האור אין סוף בשלמות, שזה מעל עולם האצילות, אז גם זו בחינת גאולה שלמה וכולי... מה שאומר בעצם, כי השכינה לפני הבריאה הייתה קיימת באחדות עם הבורא, בדיוק כפי שהעולם היה ... הבורא. ואיך זה פרקטית. אז כאן כמובן שיש הרבה צורות שונות. ואתן מסםר דוגמאות, אך יש אין סוף כאלו: לדוגמא: 1 - להסתכל בשכל של כל דבר, זה לדוגמא יחוד בין העולם שהוא השכינה, לבין הבורא שהוא השכל והחוכמה של כל דבר. 2 - לחפש את האמת בכל דבר. זה יחוד ... מבין איך בדיוק זה עובד. ורק מי שמגיע אל התכלית הסופית, רק הוא רואה את ההשתלשלות של האין סוף בכל דבר ודבר בעולם וכולי. כך שתזכור שהדברים האלו נעשים ממילא בכל מקרה... ...
ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נד - וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנָתַיִם יָמִים
... רגלין אבל בחינת רגלין, מתגלין בעצם בזה העולם וכל יום יש בו מחשבה דבור ומעשה והקדוש ברוך הוא מצמצם אלקותו מאין סוף עד אין תכלית עד נקדת המרכז של עולם ...
חיי מוהר"ן - רמט - גדולת נוראות השגתו
... מכיר את אנשיו יהיה גם כן חדוש גדול. [כי כל כך יגדל שמו וחשיבותו האמתי וידעו הכל אמתת הפלגת גדלתו העצומה עד אין סוף עד שיהיה חדוש בעיניהם מי שזכה להכירו וכו' כנ"ל] אות רנה אחר שאמר התורה בטח בה' ועשה ...
מהי מלחמת גוג ומגוג? ומה יקרה כשיבוא המשיח?
... כלל אלא אך ורק אמונה. ומלחמת גוג ומגוג היא מלחמת האמונה שיש לאדם שעובר בשאלות של החלל הפנוי, לפני שהוא מגיע לאין סוף ולשכל הנקנה וכולי. כי כאשר האדם בחלל הפנוי ושם אין שום שכל כלל, ובכל זאת האדם מתחזק באמונה וכולי, הקושי הזה הוא מלחמת גוג ומגוג שאין מלחמה קשה ממנה. וכן ...
תאוות. שבירת התאוות. איך למה וכמה? חלק 4
... האותיות שיש בכל דבר ודבר שמהן הצדיק נהנה, גם הוא מבואר שם breslev.eip.co.il/?key=33 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה ד - אנכי ה' אלהיך ועל ידי זה אתה נכלל באין סוף וזה בחינת 'זרקא דאזדריקת לאתר דאתנטילת מתמן' שתחזיר את המלכות לאין סוף שהוא רצון שבכל הרצונות כי המלכות, שהוא בחינת אותיות הדבורים כל אות ואות מלבש בה רצון השם יתברך שרצון השם יתברך היה שזאת האות יהיה לה תמונה כזו ואות אחרת יהיה לה תמונה אחרת נמצא, שרצונות, הינו תמונות אותיות הם התגלות מלכותו יתברך שמו וכל אלו הרצונות, הינו התמונות נמשכין מרצון אין סוף , שאין בו תמונה וכל הדברים והישות שבעולם הם מהאותיות, הינו ממלכות כי ישות הוא מחמת המלכות שרצה הקדוש ברוך הוא שיתגלה מלכותו בעולם ועל ידי זה ברא את העולם מאין ליש וכל הרצונות, הינו התמונות, וכל הישות, הינו בחינת מלכות מקבלים חיותם מרצון אין סוף כמו שכתוב 'בכל מקום שאתה מוצא גדלתו של הקדוש ברוך הוא' הינו מלכותו, הינו רצונות 'שם אתה מוצא ענותנותו', הינו רצון אין סוף וזה בחינת התפשטות הגשמיות. ... כי כשרוצה להכלל ברצון אין סוף צריך לבטל את הישות שלו וזהו שכתוב בזוהר שהסתלקות משה בשבת בשעתא דמנחה שאז התגלות רעוא דרעוין שהוא בחינת רצון אין סוף שכל הרצונות מקבלין חיותם ממנו ... שנסתלק משה בתוך אין סוף בתוך רצון שברצונות, בתוך רעוא דרעוין שהוא בחינת רצון אין סוף המלבש ברצונות, בתמונות אותיות, בבחינת מלכות היינו כי האותיות הן הרצונות של השי"ת בעולם. ומי שזוכה להארת הרצון רעווא דרעווין ... breslev.eip.co.il/?key=70 - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נב - הנעור בלילה והמהלך בדרך יחידי כי רק על ידי התבודדות בשלמות, רק על ידי זה האדם זוכה להכלל באין סוף לגמרי, ואז כל העוונות מתהפכות לזכויות. היינו שגם החטא של אדם הראשון שהוא דבוק בכל אדם ואדם, גם הוא הופך לזכויות... והכל ...
איך להיות מקושר לצדיק לגמרי? מדוע לזרוק את השכל?
... לאמונה שהיא לא נובעת מהשכל, אלא רק אמונה בלבד, בלי שום שכל כלל? כי עליך לזכור, כי כל זמן שהאמונה של האדם מעורבת עם שכל, הרי שהוא לא יוכל לעבור את החלל הפנוי אל האין סוף , כי בחלל הפנוי אין שום שכל כלל... ולכן קריטי שלא יהיה שכל כלל, אלא רק אמונה ...
הר של אש - מעשה מבעל תפילה
... שעולה אל החרב, היינו הדרך להשיג את השכל הנקנה שבו נמתקת היראה של מידת הגבורה והדין. דהיינו השגת האין סוף . כי רק שם כל הדינים נמתקים בשורשם... יש דרך מן הצד היינו ...
מעשה ממלך עניו - סיפורי מעשיות
... אמת וענו = זה הקב"ה. שהעולם נברא יש מאין. ולכן הוא מלך ענו, כי שורש ה"יש" הוא ה"אין". והנה גבור אני יודע שהוא גבור מחמת שסביב מדינתו הולך הים = מדינתו של המלך היינו האין סוף. הים הוא ים החוכמה. ועל הים עומדים חיל על ספינות עם תותחים, ואינם מניחים להתקרב ולפנים מן הים יש מקום שטובעין בו שקורין ביצה טובענית, גדול סביב המדינה = השאלות שבאות מהחלל הפנוי שטובעין שם לפני שמשיגים את מה שיש מעל השכל שהוא האין סוף שאין שם כי אם שביל קטן = זו בחינת הגשר הצר מאוד שהאדם צריך לעבור עליו ... השקרים של כל השכל שיש בעולם. היינו שגילה שהשכל האנושי מטעה את האדם, (אא"כ הוא מושלם כמובן). וכשהמלך שמע דבריו הרכין אזניו אצל הוילון לשמע דבריו = זה בחינת זה שמהצד של האין סוף יש התקרבות אל המוחין של האדם דרך הכתר. כי היה תמוה להמלך שימצא איש שיודע ... מהם מחמת שאין אתה יכול לסבל השקר של המדינה = היינו כי מהותו של הבורא היא ההפך הגמור מהמהות של העולם הזה. והתחיל לשבח המלך מאד מאד = התחיל להתנוצץ בדעתו הכיסופין להשגת האין סוף . והמלך, מחמת שהיה ענו מאד, ובמקום גדלתו שם ענותנותו כי כן דרך הענו, שבכל ... יודע ומבין כל זאת ונתגלה פניו = זו בחינת פנים בפנים, שהאדם נכלל לגמרי בא"ס. וראה אותו החכם = ואז המוחין חוזרים מהביטול ונשאר רשימו ואדם משיג בשכל הנקנה את התמונה של האין סוף, למרות שבאמת אין בו תמונה. והביא התמונת דיוקן שלו אל המלך = ואז השכל של האדם הצליח להכניס לתוכו את האין סוף, ולהשיג את מהות הבורא. ובעצם רבי נחמן מברסלב מתאר כאן את התהליך שעל האדם ...
מיהו הצדיק האמת של הדור הזה?
... להשי"ת ישירות. אך מחמת שאף אחד לא מבין מה זה אומר, לכן יש את העצות של רבי נחמן מברסלב, שהוא הצדיק האמת בלבד, והוא זכה להכנס לארץ ישראל וזכה בחייו להתגלות התורה של ארץ ישראל, שהיא התורה של האין סוף עצמו, תורת ה ממש. כך שעבור מי שאין לו מושג מה זה השי"ת, עבורו יש את העצות של ...
1 2 3 4 5
באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה בתכנים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן

האתר Breslev.EIP.co.il נותן לך את כל ספרי רבי נחמן מברסלב
פרסם את האתר בכל מקום שאתה יכול!
© כל הזכויות שמורות
מותר לצטט חלקים בלבד מתוכן האתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 20_08_2025 השעה 09:05:46 - wesi2